Profile boczne twarzy, cz.2

Personalizacja badań oraz analiza indywidualnych potrzeb wzrokowych klienta salonu optycznego i preferowanej przez niego kolorystyki opraw może zagwarantować maksymalne zadowolenie z wyboru dokonanego przy zakupie okularów. Jak skutecznie wpleść w ten proces analizę profilu bocznego twarzy? Jakie korzyści może to przynieść przy dobieraniu okularów?

Olaf Tabaczyński

stylista opraw okularowych, mistrz świata MUA & Style, kolorysta

Monika Misiak-Tabaczyńska

stylistka opraw okularowych, kolorystka, doradczyni wizerunku

poprzednim artykule skupiliśmy się na wprowadzeniu tematykę profili bocznych twarzy oraz omówiliśmy korzyści, jakie płyną korelacji profilu bocznego twarzy oraz kąta pantoskopowego okularów czy kąta ułożenia soczewki.

Tym razem przyjrzymy się temu, że kąty oprawek, soczewek ułożenie narządu wzroku, pozostając we wzajemnej relacji, tworzą spójny układ optyczny wpływają na jego skuteczność oraz wydajność, wspomagając niedobory potrzeb wzrokowych.

Dla optymalnego zbilansowania tego wzajemnego oddziaływania wewnątrz układu optycznego powinniśmy wykonać szereg działań, począwszy od wywiadu pacjentem, poprzez badania, pomiary ręczne wideocentrację, aż na doradztwie kolorystycznym kończąc. Zakres tych czynności zależy oczywiście od przyjętego przez nas standardu pracy. Warto go rozszerzyć analizę profilu bocznego twarzy – jako jeden kilku aspektów cefalometrii ma on znaczny wpływ na układ optyczny dobrane do niego okulary korekcyjne.

Całość w najnowszym wydaniu magazynu na stronie: https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/76/13/

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,693
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.