Klient w ofensywie, doradca w defensywie, czyli o obronie ceny soczewek progresywnych i innych obiekcjach.

Optyku, czy wiesz, że część klientów nie zgadza się na proponowane przez ciebie ceny? A jesteś świadomy, że często jest to całkowicie fikcyjne zastrzeżenie, rodzaj zasłony dymnej?

Przyjrzyjmy się bliżej mechanizmom stojącym za taką postawą, by nauczyć się skutecznie na nie odpowiadać.

Wiele osób odwiedzających twój salon optyczny nawet nie spojrzy stronę najdroższych soczewek progresywnych. Inni będą zaś gotowi zapłacić ci kilka tysięcy złotych za rozwiązanie ich problemu, mimo to nie zarzucą cię banknotami, zarzutami obiekcjami na temat „progresów”.

Dlaczego tak się dzieje? Mam swoją teorię śmiało powiem, że okularami progresywnymi jest trochę jak ekipą remontową. Słyszeliśmy różnych przypadkach później powtarzamy obiegowe opinie, jakby to była najszczersza prawda całej branży budowlanej, do tego przeważającej części negatywna. przecież ludzie ciągle budują domy, tak samo jak inni stale wkładają na nos okulary soczewkami progresywnymi.

Nie szukaj więc logiki obiekcjach, bo jej tam nie ma! Dobrze jest jednak uświadomić sobie, jakie są najczęstsze uwagi wątpliwości, jakie klienci salonów optycznych zgłaszają wobec soczewek progresywnych. Na pewno często słyszysz:

  • „Oczywiście, że to za drogo”,
  • „Te okulary rozleniwiają oczy”,
  • „Trudno się do nich przyzwyczaić”,
  • „Sąsiadka takie miała, okazały się tragiczne”.

Przyznaj że, takie stwierdzenia potrafią zirytować. Doskonale wiemy, że ludzie nie powinni wierzyć podobne mity stereotypy, zwłaszcza przy ciągle doskonalonych technologiach, mimo to ciągle się nimi spotykamy codziennej pracy salonie. Wiem jednak autopsji, że słuchanie takich opinii hartuje ducha kształtuje charakter, dzięki czemu następnym razem łatwiej zachować stoicki spokój.

Cały artykuł dostępny w e-wydaniu na stronie https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/78/58/

 

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,598
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.