Jako optyk postrzegam to jako niezwykle ważny moment w życiu klienta. Tym istotniejsze jest, żebyśmy jako profesjonaliści byli jak najbardziej pomocni, odpowiadając na wyzwania związane z doborem pierwszych okularów.
Za wyborem pierwszych okularów stoi nie tylko poprawa jakości widzenia, ale także zapewnienie klientowi narzędzia, które będzie odzwierciedlało jego styl życia, wyrażało osobowość oraz przynosiło niezakłóconą radość z oglądania świata. Dlatego właśnie, występując w roli doradcy, czuję się zobowiązana, aby zapewnić mu najlepsze wsparcie i fachową wiedzę na każdym etapie tego procesu. Osobiście uważam, że każdy z nas, optyków, powinien rozumieć klientów i wyzwania, przed jakimi stają w takim momencie swojego życia.
W niniejszym artykule skupię się na kluczowych aspektach podejścia do klienta w trakcie wybierania pierwszych okularów. Rozpoczynając od empatycznego wsłuchiwania się w ich potrzeby, poprzez szczegółową analizę wymagań wzrokowych, aż po dopasowanie idealnych oprawek, podzielę się z czytelnikami magazynu „Optyk Polski” moimi praktycznymi wskazówkami i doświadczeniem, które pomogą uczynić ten proces jak najbardziej satysfakcjonującym i wyjątkowym dla klienta.
Empatia i zrozumienie
Kiedy podejmujemy się zadania dobrania klientowi jego pierwszych okularów, fundamentem do osiągnięcia sukcesu w tym procesie są zrozumienie i empatia, czyli umiejętność wczucia się w sytuację klienta, w jego punkt widzenia i przeżycia. Wykazując się empatią, o wiele łatwiej zrozumiemy, jakie są rzeczywiste potrzeby i oczekiwania klienta w zakresie okularów. Będziemy mieć wgląd w jego obawy i stres związany z wejściem do nieznanego dotąd świata okularników. Oczywiście uważne wsłuchiwanie się w słowa klienta i wykazywanie zainteresowania jego historią jest istotne niezależnie od tego, czy po raz pierwszy ma on nosić okulary, czy też wymienia stare na nowe. Premierowo dobrana oprawka i szkła będą mieć jednak dla naszych klientów fundamentalne znaczenie.
Cały artykuł dostępny w e-wydaniu na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/78/20/