Cały czas brakuje jednak rzetelnej i kompletnej wiedzy o tym, jak skutecznie i profesjonalnie sprzedawać okulary progresywne. Tę lukę uzupełni „Kompendium sprzedaży okularów progresywnych” – zapraszamy do lektury inauguracyjnego artykułu z nowej serii.
Sylwia Piskulska-Grzesik optyczka, przedsiębiorczyni, właścicielka salonu optycznego, trenerka sprzedaży i nowoczesnej obsługi klienta pod marką Optyczne Rewolucje.
Bądźmy szczerzy: okulary progresywne mogą znacząco poprawić wysokość obrotów w salonie optycznym. I dlatego warto je mieć w swojej ofercie. To specjalistyczne rozwiązanie kojarzy się między innymi z szeregiem badań i pomiarów – jeżeli więc Państwa klient będzie zadowolony z zakupu, z pewnością wróci do profesjonalnego salonu, który tak wspaniale poradził sobie z doborem soczewek progresywnych i obsługą całego procesu.
W czym tkwi haczyk? Tak zwane progresy stanowią obecnie największe wyzwanie pod względem zaawansowania technologicznego i skomplikowania budowy. A to koresponduje z dużą odpowiedzialnością. Dlaczego? Drogie okulary to spory wydatek, a w parze z nimi idzie właśnie duża odpowiedzialność. Co ważne, rozkłada się ona zarówno na sprzedawcę, jak i na klienta salonu optycznego:
- dla sprzedawcy-optyka sprzedaż soczewek progresywnych oznacza konieczność posiadania rozległej wiedzy, odpowiedniego zaplecza technicznego i umiejętności wykonywania precyzyjnych badań,
- dla klienta jest to stres, wydatek i mierzenie się z nowym doświadczeniem, które przecież nie zawsze przynosi pełną satysfakcję.
Cały artykuł w e-wydaniu magazyny Optyk Polski https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/76/46/