Z branżą optyczną związana jest od 2014 r. Przez ostatnie 9 lat pełniła stanowisko Country Marketing Director na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę (CEE) w Grupie ESSILOR. Była odpowiedzialna za zarządzanie całym procesem marketingowym – rozwojem, wdrożeniem i nadzorem kompleksowych strategii B2B i B2C, w tym wprowadzanie nowych produktów z portfolio Grupy na obsługiwane rynki. Zarządzała komunikacją przy połączeniu Grupy ESSILOR, Luxottica i Grand Vision. American Lens jest kolejnym rozdziałem w jej karierze w marketingu w branży optycznej, jak również spełnieniem wielkiego marzenia o miejscu, gdzie będzie mogła wdrażać niestandardowe rozwiązania dla niezależnych optyków w Polsce.
Marketing to jej środowisko zawodowe od ponad 25 lat. Pełniła wysokie stanowiska zarządcze zarówno po stronie agencji, jak i firm. Jest ekspertką w budowaniu zintegrowanych strategii marketingowych. Jako pierwsza kobieta w branży optycznej wprowadziła na rynek innowacyjne programy komunikacyjne 360 stopni, takie jak kampania szkieł progresywnych Varilux z Danutą Stenką czy platforma edukacyjna „Czas na wzrok”, która otrzymała nagrodę Srebrnego Spinacza 2019 w kategorii „Uroda, higiena i wellness”. Jest autorką projektów „Polska w okularach” i „Mój Bezpieczny Salon Optyczny”, które wsparły Polaków i polskie salony optyczne w trudnych czasach pandemii. Jest także inicjatorką ogólnopolskiej akcji „Zobacz Lepszą Przyszłość” dedykowanej dzieciom i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych. Autorka zmieniającego oblicze branży optycznej projektu „Optyka jest kobietą”.
W 2018 r. Justyna Skrzypek zdobyła nagrodę Dyrektora Marketingu w kategorii „Zdrowie/pharma”, a rok później nagrodę Polish Businesswoman Award za najbardziej innowacyjne i zrównoważone rozwiązania w biznesie. Jej sylwetka opisana jest w książce „50 wpływowych kobiet biznesu”. Ukończyła wydział Marketingu i Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim.
Prywatnie mama dwóch córek, pasjonatka szukania niestandardowych rozwiązań oraz sentymentalna podróżniczka. Autorka wielu publikacji marketingowych i lifestylowych. Prowadzi bloga justynaskrzypek.pl, wspierającego rozwój kobiet, oraz kanał telewizji internetowej z autorskim programem „Będzie dobrze”.