Bez wątpienia to idealna okazja dla nas, optyków, aby przypomnieć wypoczętym pacjentom – i to zanim wpadną w wir pracy i obowiązków – jak ważne są regularne badania wzroku.
To także doskonały moment, by przyjrzeć się oprawkom. Pamiętajmy, że dłuższe wieczory i mniej atrakcji wakacyjnych sprawia, że klienci chętniej zaglądają na media społecznościowe i angażują się w posty. Wykorzystajmy to, by przypomnieć im, że zmiana opraw może być symbolicznym elementem nowego początku.
Atrakcyjne oprawki z nowej kolekcji to nie tylko inwestycja w dobre widzenie, ale także w wizerunek, który będzie im towarzyszył w biurze, na zajęciach czy spotkaniach biznesowych. Stylowe okulary mogą być kluczowym elementem odświeżenia wyglądu, a ich wymiana często działa niczym modowy twist, który całkowicie zmienia charakter codziennych stylizacji.
Powakacyjne SOS
Stan soczewek okularowych po urlopie niejednokrotnie może przyprawiać o ból głowy, i to niekoniecznie w przenośni. Optycy dobrze wiedzą, że letnie wyjazdy potrafią dać się we znaki okularom. Piasek, zarysowania, kontakt z wodą morską lub chlorowaną, a także intensywne użytkowanie sprawiają, że soczewki mogą być zniszczone, przegrzane czy po prostu mniej przejrzyste. Dlatego początek jesieni to idealny moment, by sprawdzić ich stan i – jeśli trzeba – wymienić je na nowe. Ostry oraz wyraźny obraz to podstawa, szczególnie kiedy wracamy do nauki i pracy.
Jak wykorzystać to w komunikacji salonu? Zaproponuj swoim klientom darmowy serwis opraw po lecie lub zaproś ich na przegląd okularów – to może być świetna okazja do rozmowy o nowych szkłach korekcyjnych.
Badanie wzroku: konieczność, nie luksus
Po intensywnym okresie wakacyjnym nasze oczy zasługują na zadbanie o nie. Nawet drobne zmiany w ostrości widzenia mogą powodować dyskomfort, bóle głowy, problemy z koncentracją czy szybsze męczenie się oczu. Ważne jest, aby komunikować klientom, jak istotne jest regularne badanie wzroku. Systematyczna kontrola pozwala na dobranie idealnych szkieł korekcyjnych i szybką reakcje, jeśli zauważymy inne problemy wzrokowe u klientów.
Temat jest szczególnie ważny wśród dzieci, ponieważ nowy rok szkolny niesie ze sobą nowe wyzwania i dużo czasu spędzonego przy ekranach oraz w trakcie innej pracy wzrokowej w bliskich odległościach. Nieskorygowane czy niedokorygowane wady wzroku mogą mieć bezpośredni wpływ na koncentrację, przyswajanie informacji czy możliwość nauki nowych umiejętności.
Nowy image
Korekcję wzroku można połączyć z odświeżeniem wizerunku klienta. Nowe oprawki, zgodne z typem kolorystycznym i osobistym stylem, mogą zadziałać niczym game changer w ich codziennym życiu. To moment, w którym jako eksperci możemy pokazać swoją wiedzę, doradzić i zainspirować – tak, aby klient poczuł, że wychodzi z salonu nie tylko lepiej widząc, ale również z nową energią i wzmocnioną pewnością siebie.
W sezonie jesień/zima szczególnie warto zwrócić uwagę klientów na następujące trendy:
- geometryczne, przerysowane kształty – duże, wyraziste oprawki to absolutny hit. Kwadraty, szcześciokąty, heksagony – to subtelna oryginalność i pięknie proporcjonalne uzupełnienie twarzy, mocne i pełne charakteru.
- inspiracje retro – klasyczne formy z lat 50. i 60., takie jak aviatory, cat eye czy tak zwane „telewizory”, powracają w odświeżonych wersjach, z lekkim twistem. Idealna propozycja, jeśli chcemy się wyróżnić, a jednocześnie wyglądać stylowo.
- kolory jesieni – barwy bardzo modne w tym sezonie to burgund, czerwień, butelkowa zieleń, a także wszystkie odcienie brązów i szylkretów. Złota polska jesień zaklęta w oprawach – to musi się udać!
- minimalizm – propozycje, które nigdy nie wychodzą z mody: delikatne tytany, subtelne metale, złoto i srebro w czystej postaci, w prostych, klasycznych formach.
- statement glasses – czyli okulary, które „mówią same za siebie”. Mocne, duże, grube oprawki w zdecydowanych kolorach lub klasycznej czerni. Najważniejsze, żeby zostały zauważone od razu po wejściu do pomieszczenia.
Warto zwrócić również uwagę na rosnącą popularność kosmetycznych barwień soczewek do noszenia na co dzień. Delikatne tony nie tylko poprawiają komfort widzenia w różnych warunkach oświetleniowych, ale także wnoszą ze sobą subtelną aurę elegancji i nowoczesności. To doskonały pretekst, aby pokazać klientom, jak barwienia mogą stać się elementem stylizacji – równie istotnym jak kształt czy kolor oprawek.
Świetnym sposobem na promocję tego trendu będzie przygotowanie angażujących treści, np. karuzeli lub krótkiej rolki w mediach społecznościowych, prezentującej dostępne w salonie oprawy i soczewki z barwieniem. Taka forma komunikacji nie tylko przyciągnie uwagę klientów, ale także zainspiruje ich do odświeżenia wizerunku i umówienia się na wizytę.
Koniec wakacji to czas, w którym wiele osób postanawia wprowadzić zmiany do swojego życia: od porządków w domu, przez wypracowanie nowych nawyków, po odświeżenie garderoby – także okularowej! Warto jednak pamiętać, że najważniejszym aspektem zmiany okularów powinno być zadbanie o wzrok. Przygotujmy więc ofertę, która przekona klientów, że jesień to dobry czas na kontrolę optometryczną.

Justyna Walicka
socjolożka i optyczka, która lubi łączyć ludzi i okulary w idealne duety; prowadzi profil edukacyjny o wzroku i okularach na Instagramie: @justynaookularach






























