Własny styl i silna osobowość. Rozmowa z Ewą Minge

Tworzy Pani kreacje, które łączą sobie elementy mody haute couture funkcjonalnością wygodą ready-to-wear. Czym jest dla Pani projektowanie: pracą czy pasją?

Projektowanie to wyrażanie emocji ogromna pasja. Kreatywność nie lubi ograniczeń, ale pracując przedmiotami użytkowymi, muszę myśleć tych ich parametrach, które mają wpływ na wygodę użytkowania, obok odczuć estetycznych. Piękny, ale niezbyt wygodny produkt nie będzie cieszył. Moda bywa sztuką, ale tylko określonym zakresie.

Jak narodził się pomysł projektowania oprawek okularowych?

Moje projekty istnieją na rynku od około 20 lat. Pierwsze dziesięć lat pracowałam dla niemieckiej firmy, która już wówczas miała kilkudziesięcioletnią tradycję. Nauczyłam się tam bardzo wiele. Po tym doświadczeniu postanowiłam stworzyć od początku do końca własny produkt, tożsamy najnowszymi trendami (nie tylko wzorniczymi), ale wykorzystaniem najnowszych technologii, nawet naszych własnych pomysłów patentów.

Pani kolekcje (tym oprawki) zawsze są świeże nowoczesne. Skąd czerpie Pani inspiracje? Od czego zaczyna Pani pracę nad nowymi projektami?

Projektowanie to sztuka połączenia kształtu, koloru funkcjonalności. Kiedy myślę nowej kolekcji, dzielę ją na dwa kierunki. Jeden to oprawki dla kobiet, które chcą subtelnej konstrukcji na twarzy, niekoniecznie przyciągającej swoim wyszukanym kształtem czy kolorem. Stawiamy na jakość, świetne materiały lekkość, co ma ogromne znaczenie codziennym użytkowaniu. Druga linia to okulary odważne, charakterystyczne, mocne, których poszukuje obecnie świat. Zmieniliśmy postrzeganie okularów: kiedyś były one problemem, defektem, dzisiaj mogą być obłędnym dodatkiem uwypuklającym urodę.

Które oprawki własnych kolekcji lubi Pani najbardziej?

Najbardziej lubię oprawki mocne, charakterystyczne. Te oprawki, które lubię, noszę. Mam kilkadziesiąt par okularów kocham każdy nowy model.

Na co warto zwrócić uwagę, wybierając okulary, aby pasowały do danej osoby, jej urody, osobowości, wykonywanej pracy?

Trzeba zacząć od wygody. Źle dobrane okulary to poważny problem, który może powodować dyskomfort, nawet ból głowy. Później musimy wziąć pod uwagę, że jeżeli kupimy np. okulary we wściekłym zielonym kolorze, to będą one nami codziennie. Warto zastanowić się, czy to nie zaburza naszej urody czy takie okulary nie będą się „gryzły” naszym ubiorem. pewnością warto rozważyć zakup takich odważnych, bardzo wyrazistych okularów, ale jako drugą parę.

Jakie trendy modzie (także okularowej) będą obowiązywały 2023 roku?

Własny styl, silna osobowość kontra romantyzm, eklektyzm. Rynek jest głodny nowinek, producenci starają się sprostać tym potrzebom. Trendy idą kierunku metalu, często metaloplastyki, także transparentnych tworzyw sztucznych; duże kształty kontra małe wąskie. Jest wszystko tak naprawdę wszystko można, byle tylko sprawiało nam radość przyjemność, gdy spoglądamy lustro.

Angażuje się Pani wiele różnych inicjatyw. Ostatnio ukazała się Pani książka „Gra ludzi”. Czy mogłaby Pani krótko zapowiedzieć ją naszym czytelnikom?

Tę książkę trzeba przeczytać… jest mocna, szczera, obnaża mechanizmy ludzkich pragnień, zawiłych związków emocjonalnych, szczerej nieszczerej miłości. Przede wszystkim jednak ta książka obnaża rodzaj gry między potężnymi ludźmi najwyższych sfer, którym do szczęścia brakuje jedynie chorych podniet zabawy cudzym życiem. To książka sensacyjna, oparta na faktach. Jest niej dużo show-biznesu seksbiznesu, ale jest też bardzo skrzywdzona kobieta, która ściga swojego kata… sukcesem.

Dziękujemy za rozmowę

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,544
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.