W związku z faktem, że klienci chcą poprzez okulary wyrazić siebie, wzrasta także ich wiedza na temat obowiązujących trendów. By móc się skutecznie komunikować ze świadomymi klientami, jako optycy i właściciele salonów musimy nadążać za aktualnymi modami i przedstawiać klientom oprawki, które są z nimi zgodne. Nadrzędną wytyczną pozostaje oczywiście dobieranie rozwiązań odpowiadających na potrzeby naszych klientów. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby nadążały one za obowiązującą modą.
Trendy
W tym sezonie na półki salonów optycznych trafiają okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne współtworzone z największymi domami mody oraz szeroki wybór modeli od marek skupiających się głównie na produktach optycznych. Tegoroczne kolekcje wiosna/lato 2024 są odpowiedzią na trzy trendy wynikające ze zmian cywilizacyjnych, potrzeb użytkowników, podejścia do świata mody i coraz silniejszej potrzeby przekazania światu, co dla danego użytkownika jest najważniejsze. Projektanci, tworząc kolekcje, pamiętają o dziedzictwie marki, jej wartościach i ikonach. Połączenie tych wszystkich istotnych elementów sprawia, że niejednokrotnie tworzą oni małe dzieła sztuki. Poznajmy najgorętsze trendy: Community Belonging, Dynamic Inclusivity oraz Enhancing Peculiarities!
Community Belonging – poczuj się częścią dzisiejszej kultury
Trend ten wywodzi się ze stale ewoluującej kulturowej potrzeby przynależności i jest mocno związany z wyznawanymi przez użytkowników wartościami. Społeczność jest dla nich bardzo ważna i pozwala odnaleźć we wszechświecie osoby, które myślą tak samo jak oni i wyrażają tę ideologię poprzez znaki wizualne, w tym okulary. Dla coraz większej grupy osób, zwłaszcza młodzieży, dzielenie się wizjami i celami życiowymi, a także identyfikowanie się z innymi osobami, które styl, modę i podejście do świata postrzegają tak samo, staje się bardzo ważne.
Cały artykuł dostępny w e-wydaniu na stronie https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/78/10/