Sukces Targów Optyka 2021

W dniach 22–24 października 2021 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyły się Targi Optyczne OPTYKA – największe wydarzenie biznesowe w Polsce, które skupia całą branżę optyczną.

Dzięki zaangażowaniu, wiedzy i profesjonalnemu podejściu organizatorów, wystawców i partnerów wydarzeń towarzyszących oraz licznemu gronu zwiedzających targi, należy uznać za ogromny sukces. W tym roku najważniejszą korzyścią targów były bezpośrednie spotkania, których tak bardzo wszystkim brakowało.

Targi OPTYKA to już od wielu lat najważniejsze spotkanie na rynku optycznym Polsce, organizowane przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną oraz Grupę MTP, przeznaczone wyłącznie dla osób zawodowo związanych branżą. Podczas niezwykle emocjonujących pracowitych trzech dni tegorocznej edycji, wszyscy uczestnicy mieli okazję podziwiać nowości produktowe oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne.

Obserwując tegoroczne targi – intensywność spotkań na stoiskach oraz liczny udział zwiedzających wydarzeniach specjalnych – można było na nowo poczuć tę targową energię świetną atmosferę.

OPTYCE 2021 wzięło udział 105 wystawców, powierzchnia stoisk wyniosła 2 803 m2razem przestrzeniami specjalnymi 3 021 m2. Liczba zarejestrowanych zwiedzających to 2 452 osoby, wraz przedstawicielami wystawców targach wzięło udział 3 195 osób.

Najliczniejsze grono wystawców prezentowało oprawy okularowe. Dystrybutorzy zagranicznych marek polscy producenci pokazali modele, które nadchodzących sezonach będą najmodniejsze. Jednak klasyczne oprawy nieustająco znajdują swoich odbiorców – jednak często pojawiały się propozycje nowoczesnych materiałów. Wszystko po to, by zwiedzający – przedstawiciele salonów optycznych – mogli wybrać zapewnić swoim klientom szeroki wybór – dla osób lubiących odrobinę ekstrawagancji, podążających za najnowszymi trendami modzie, dla tych wolących bezpieczną klasykę.

Podczas targów nie mogło zabraknąć wystawców oferujących sprzęt diagnostyczny, soczewki czy wyposażenie akcesoria niezbędne salonie optycznym. Również tych dziedzinach dominowały innowacyjne rozwiązania nowości technologiczne. Targowe spotkania pozwalają na wymianę doświadczeń, poznanie porównanie produktów oferowanych przez różne firmy, zapoznanie się nowymi rozwiązaniami najnowszymi odkryciami naukowymi stosowanymi optyce.

Gala nagród i wieczór jubileuszy

Podczas Targów OPTYKA, najbardziej innowacyjne produkty rozwiązania zostały nagrodzone Konkursie Złoty Medal Grupy MTP targów OPTYKA 2021. Nagrody zostały wręczone podczas wieczornej Gali Nagród Sali Ziemi. Tą prestiżową nagrodą może pochwalić się tylko osiem produktów, które wpisują się najnowsze trendy branży optycznej, tym samym stając się synonimem najwyższej jakości:

• Autorefraktokeratometr ARK-F NIDEK Co. Ltd. / POLAND OPTICAL Sp. o.o.

• Foropter Vision-R 800 ESSILOR INTERNATIONAL / ESSILOR POLONIA Sp. o.o.

• Glasson – oprogramowanie dla salonów optycznych modułem gabinetu dla optometrystów okulistów GLASSON Sp. j. / GLASSON R. Żak, A. Duraj, M. Dębski Sp. j.

• Kolekcja opraw NanoCLIP GRAND VISION OPTICS VER SPORT, S.L. / OPTYKA BRENK s.c.

• Progresywne soczewki okularowe SENSEO JZO S.A.

• Shamir Autograph Intelligence™ SHAMIR OPTICAL Ltd / SHAMIR POLSKA Sp. o.o.

• Soczewka AVA ESSILOR INTERNATIONAL / ESSILOR POLONIA Sp. o.o.

• Soczewki okularowe MiYOSMART HOYA LENS POLAND Sp. o.o

Spośród laureatów Złotego Medalu głosowaniu internetowym konsumenci wybrali najlepszy ich opinii produkt. Złoty Medal Wybór Konsumentów otrzymało Oprogramowanie dla salonów optycznych modułem gabinetu dla optometrystów okulistów firmy Glasson.

Nie wystarczy mieć doskonały produkt. Podczas targów ważny jest również sposób jego prezentacji oraz dostosowanie aranżacji funkcjonalności stoiska do realizacji celów, jakie wystawcy chcą osiągnąć podczas spotkań klientami.

Jury Konkursu ACANTHUS AUREUS wybrało spośród zgłoszonych stoisk
te najlepsze:

• ALCON POLSKA Sp. o.o.

• ESSILOR POLONIA Sp. o.o. / JZO S.A. / LUXOTTICA POLAND Sp. o.o.

• HOYA LENS POLAND Sp. o.o.

• NEW VISION OPTICA

• SHAMIR POLSKA sp. o.o.

Ważną częścią wieczoru były jubileusze organizatorów targów OPTYKA. 2021 roku 25-lecie istnienia obchodzi Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, natomiast Grupa MTP świętuje swoje 100-lecie.

Nauka i biznes – duet idealny

Atutem Targów OPTYKA jest okazja do łączenia różnych grup branżowych, m.in. biznesu nauki. Dzięki współpracy organizatorów targów ze środowiskiem uniwersyteckim, drugiego dnia targów odbyła się Konferencja Naukowa pod patronatem prof. dr. hab. Ryszarda Naskręckiego, Kierownika Laboratorium Fizyki Widzenia Optometrii UAM Poznaniu oraz Dyrektora Centrum ECOTECH-Complex UMCS Lublinie. tym roku temat Konferencji był bardzo aktualny – „Optyka okularowa optometria – wyzwania po pandemii”, podczas której uznani wykładowcy eksperci przedstawiali zaobserwowane ostatnich miesiącach zjawiska konieczne działania dla osób zawodowo związanych branżą. Przedstawiono też najnowsze odkrycia polskich naukowców.

Przez wszystkie trzy dni targów, uczestnicy mieli okazję skorzystać ogromnej dawki wiedzy rozwiązań pierwszej ręki, podczas wykładów szkoleń prowadzonych przez ekspertów Speakers’ Corner. programie znalazł się między innymi blok szkoleń pod wspólnym tytułem „Czas na nowy salon optyczny”, prowadzonych przez dr. Marka Borowińskiego – specjalistę od psychologii koloru, sprzedaży oraz Visual Merchandisingu. Tu również pojawił się temat wpływu pandemii na zachowania konsumentów. Prelegenci zaprezentowali też sposób działania przy wadach wzroku dzieci, swoją premierę miał nowy program „Autoryzowany Salon Optyczny KRIO”, który będzie realizowany przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną.

Wymagający klienci i nowy design

Moda zakresie opraw okularowych okularów słonecznych oraz akcesoriów optycznych zmienia się bardzo dynamicznie, producenci poszukują coraz to atrakcyjniejszych form rozwiązań kolorystycznych, połączeń materiałów, różnych stylów, aby zadowolić klientów wyróżnić się na tle konkurencji. Natomiast właściciele salonów optycznych muszą znaleźć sposób, jak te nowości zaoferować. Drugiego dnia Targów OPTYKA 2021 przeprowadzone zostały warsztaty „Stylista Opraw Okularowych”, prowadzone przez Olafa Tabaczyńskiego – twórcę tego autorskiego programu szkoleń. Mnogość kształtów, kolorów materiałów najnowszych modeli opraw wypożyczonych na warsztaty przez targowych wystawców, pozwoliły uczestnikom na rozwinięcie kreatywności. Po raz pierwszy odbyły się również pokazy „Makeup For Glasses – kreowanie wizerunku klientki salonie optycznym”. salonie optycznym klientki na pewno docenią informację, jaki makijaż będzie odpowiedni do ich wady wzroku szkieł zastosowanych okularach.

Zdobycie utrzymanie klienta salonie optycznym czasie rozkwitu zakupów online to nie lada wyzwanie. Profesjonalna obsługa, doradztwo szeroki asortyment salonie połączony interesującą funkcjonalną aranżacją wnętrza to dobry przepis na sukces. Dzięki firmie MEGA OPTIC, podczas targów mogliśmy zobaczyć WZORCOWY SALON OPTYCZNY ciekawymi rozwiązaniami wystroju – ważnym elementem przestrzeni był kącik dla dzieci, pozwalający na ciekawą ekspozycję oferty dla najmłodszych zapewniający maluchom przyjazną atmosferę przy doborze okularów.

Zakończone targi OPTYKA 2021 można podsumować jednym, najczęściej przewijającym się stwierdzeniem – tegoroczne targi przerosły oczekiwania wystawców, zwiedzających, organizatorów. tym nietypowym czasie i w okresie niepewności, czy uda się ogóle zorganizować targi odbyło się wydarzenie integrujące branżę optyczną, pokazujące, że największą wartością biznesie jest możliwość bezpośrednich spotkań.

Zatem już dziś zapraszamy na kolejne spotkania – wiosną jesienią 2022 roku do Poznania na Poznański Salon Optyczny oraz 20–23 października
2022 roku do Karpacza na Ogólnopolski Kongres Optyków KRIO.

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,388
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.