Soczewki progresywne VEO ZENIT

Od technologii FreeForm do wirtualnej rzeczywistości.

Kiedyś poprawa jakości soczewek wiązała się przede wszystkim z doskonaleniem procesów produkcyjnych czy wzrostem precyzji wykonania szkieł. Tak było chociażby w przypadku technologii FreeForm, którą jako pierwsza w Polsce zaczęła stosować firma SZAJNA z Gdyni (już w 2008 r.).

Na przestrzeni lat ciężar innowacji zaczął się przesuwać kierunku rozwiązań związanych dopasowaniem soczewek do ich użytkowników. powodzeniem nadal służą do tego soczewki indywidualne, wykonywane oparciu szereg parametrów klienta oprawy. Dotychczas jednak żadne nich nie uwzględniały sposobu, jaki każdy nas patrzy, co najwyżej bazowały na statystycznie najczęściej powtarzających się schematach.

Teraz się to zmienia ponownie, tak jak to było technologią FreeForm, liderem tej zmiany jest firma SZAJNA. „Wprowadzona przez nas VEO Zenit EGO Pro technologia Mimesys to przełom, jakiego nasza branża nie widziała od lat. Nareszcie możemy produkować soczewki pełni zgodne profilem widzenia ich użytkowników, zatem idealnie dopasowane do ich indywidualnej strategii widzenia” – zapewnia Michał Szajna, Dyrektor Handlowy SZAJNA.

Jak wytłumaczył nam Michał Szajna, każdy nas posiada inną strategię widzenia. Definiowana jest ona przez kombinację ruchów oczami głową, które wykonujemy, gdy przenosimy ostrość jednego obiektu na inny. Niektórzy nas będą więcej „pracować” oczami, inni samą głową, a u wielu osób ruchy te są połączone. Wszystko to sprawia, iż dotychczas nawet najlepszych soczewkach progresywnych niektóre osoby odczuwały dyskomfort związany nieostrym obrazem obszarach peryferyjnych. Dzięki stosowanej przez firmę SZAJNA technologii Mimesys problem ten jest całości wyeliminowany, gdyż po raz pierwszy historii konstrukcja soczewki dopasowywana jest do klienta tak dokładnie, że praktycznie nie musi się on do niej adaptować.

Technologia Mimesys stosowana jest aktualnie dwóch soczewkach firmy SZAJNA – progresywnych VEO Zenit oraz bardziej zaawansowanych
EGO Pro Z. By móc oferować je swoim klientom, optyk musi posiadać dostarczane przez firmę SZAJNA gogle do wirtualnej rzeczywistości zainstalowaną aplikacją Mimesys.

 

Więcej szczegółów: https://szajna.pl/

 

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik
2,319
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.