Tegoroczna edycja zgromadziła 33 358 profesjonalistów, z czego 52% stanowili goście spoza Francji, a 48% optycy znad Sekwany, co stanowi wzrost o 6,5% liczby odwiedzających. Ponad 900 firm zaprezentowało swoją wiedzę specjalistyczną i innowacje na 75 000 m² powierzchni wystawienniczej.
SILMO Paris to coś więcej niż tylko miejsce spotkań – wydarzenie odgrywa rolę katalizatora możliwości, gdzie przecinają się kreatywne wizje, rozwiązania technologiczne i zrównoważone synergie całego sektora.
Najważniejsze wydarzenia SILMO Paris 2025
SILMO NEXT – FUTUROLOGIA I WIOSKA TECHNOLOGICZNA
Poznać przyszłość i zrozumieć teraźniejszość
W tym roku tematem przewodnim przestrzeni Futurology i Tech Village była sztuczna inteligencja. Niezależnie od tego, czy jest ona generatywna, kontekstowa, czy opisowa, już teraz zmienia zastosowania optyki: okulary połączone z siecią, zautomatyzowane badania, rzeczywistość wirtualna, inteligentne zarządzanie punktami sprzedaży i wiele innych.
Futurologia to coś więcej niż tylko przestrzeń wystawiennicza – ucieleśnia ona związek między badaniami, technologią i praktyką zawodową, zachęcając odwiedzających do wyobrażenia sobie optyki jutra.
- FORUM TRENDÓW – zanurzenie w sercu stylu
Trends Forum będące prawdziwym platformą stylu, zaoferowało wciągające doświadczenie o niezwykłej intensywności. Starannie zaprojektowana scenografia uwypukliła kształty, kolory i materiały, które tworzą współczesne okulary.
Podczas tej edycji świętowaliśmy:
- Powrót odświeżonych ikon
- Dążenie do lekkości i spokoju
- Charyzmatyczny i asertywny wygląd
Znakomity wybór oprawek okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych z kolekcji wystawców zilustrował te kierunki stylistyczne, potwierdzając tym samym rolę Forum jako istotnej przestrzeni, w której można uchwycić ducha czasów i przewidzieć estetykę jutra.
- SILMO D’OR – 32. Edycja konkursu
Pod przewodnictwem wizjonera Oliviera Lapidus nagrody SILMO d’Or po raz kolejny zostały przyznane za doskonałość, kreatywność i innowacyjność.
Jury złożone z pełnych pasji i zaangażowania ekspertów wyróżniło najbardziej niezwykłe osiągnięcia, świadczące o dynamice i sile tego stale rozwijającego się sektora.
Nagrody SILMO d’Or stały się nie tylko trofeum, ale i wyrazem międzynarodowego uznania, które zwycięzcy z dumą prezentują na swoich stoiskach i w materiałach komunikacyjnych, promując w ten sposób swoją wiedzę specjalistyczną i trwały wpływ na branżę.
Lista zwycięzców Silmo d’Or 2025
- CSR SPOT– GOOD EYE ON THE PLANET
Ponieważ optyka jutra musi być zarówno innowacyjna, jak i odpowiedzialna, SILMO Paris otworzyło we współpracy z Hyssop nową przestrzeń poświęconą CSR.
W programie:
- Prezentacje startupów
- Wystawa materiałów ekologicznych
- Promocja najlepszych praktyk dzięki Nagrodzie Odpowiedzialnego Biznesu
- Konferencje i warsztaty prowadzone przez ekspertów
- NAGRODA DLA FIRMY ZAANGAŻOWANEJ SPOŁECZNIE
Targi SILMO Paris i agencja Hyssop stworzyły to wyróżnienie, aby docenić firmy o ambitnej i konkretnej strategii CSR. Nagrodę otrzymują przedsiębiorstwa, które łączą etykę, wyniki ekonomiczne oraz odpowiedzialność społeczną i środowiskową.
Laureatem edycji 2025 jest : Friendly Frenchy
- KONKURS OPTICAL DESIGN
Wspieranie wschodzących talentów to kluczowa misja Targów SILMO Paris. W czwartej edycji konkursu, któremu przewodniczy Michel Penneman, studenci wzornictwa mieli za zadanie zaprojektować śmiałe i wizjonerskie oprawki „superbohatera”.
Zwycięzca edycji 2025: GAIA, autor: Hélène Caffin-Pinon (École Design Saint-Étienne), oprawki dla dzieci zawierające funkcję rozpoznawania roślin w rzeczywistości rozszerzonej.
- NAGRODA MIĘDZYNARODOWEGO OPTYKA ROKU
Nagroda przyznawana przez IOA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Optyków) we współpracy z Targami SILMO Paris. Wyróżnienie docenia zaangażowanie i wizję optyków, którzy przyczyniają się do rozwoju zawodu.
Laureat edycji 2025 : Blair Wong (USA)
- SILMO TALKS & KONFERENCJE SILMO ACADEMY
Naukowcy, eksperci i profesjonaliści dzielili się swoją wiedzą podczas inspirujących i przyszłościowych konferencji. Program został zaprojektowany, aby rozwijać umiejętności, omawiać aktualne praktyki i otwierać nowe horyzonty.
W ramach Akademii SILMO Andronikos Chrysanthopoulos otrzymał grant w wysokości 10 000 euro na realizację swojego projektu badawczego pt. „Accommodation Function in a Healthy Caucasian Population Aged 18–28 Years”
- MUZEUM OYONNAX – MOREZ
W przestrzeni dziedzictwa zaprezentowano wyjątkową kolekcję, która pozwala prześledzić dwa stulecia rozwoju okularów. Podróż przez techniki, style i dziedzictwo dwóch ważnych dla sektora miast: Oyonnax i Morez.
- Wystawa MOI AUSSI – Kiedy sztuka spotyka się z optyką
Dzięki wystawie Moi Aussi Targi SILMO Paris zaoferowały wyjątkowe doświadczenie artystyczne, w którym optyka stała się płótnem ekspresji.
Zaproszono 90 artystów, aby na nowo zdefiniowali okulary jako obiekt: nietypowe podpory, odmienne materiały, przemyślane na nowo funkcje… Każdy projekt wykraczał poza swoje przeznaczenie, stając się niepowtarzalnym dziełem.
Pomysł wystawy zaprezentowanej przez Etnia Barcelona, odzwierciedlał głębokie zaangażowanie marki w sztukę, kolor i jakość. Dzięki temu śmiałemu projektowi dom mody potwierdził swoje pragnienie czerpania ze sztuki jako czystego i bezpośredniego źródła inspiracji oraz pozostawienia śladu w kreatywnej i wizjonerskiej przyszłości.
Następna edycja targów SILMO Paris odbędzie się od 25 do 28 września 2026 r. w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte !
Kolejne spotkanie SILMO Family,
SILMO Istanbul odbędzie się od 19 do 22 listopada 2025 r. w Istanbul Expo Center / Yeşilköy






























