SHAMIR Polska rusza z programem „Długie Oczy” w ramach misji społecznej odpowiedzialności biznesu.

Lider na rynku soczewek okularowych będzie realizował projekty na rzecz poprawy jakości życia osób z deficytem widzenia.

Pierwszą inicjatywą w ramach projektu „Długie Oczy” jest zbiórka funduszy na budowę Ogrodu Zmysłów – terapeutyczno-pedagogicznego ogrodu sensorycznego dla niewidomych i niedowidzących dzieci z Ośrodka Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach.

Celem programu „Długie Oczy”, będącego częścią strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) firmy, jest pomaganie osobom z deficytem widzenia, a także identyfikowanie ich potrzeb i projektowanie rozwiązań, które będą na nie odpowiedzią. Zgodnie ze strategią biznesową SHAMIR, projekty realizowane w ramach „Długich Oczu” będą wdrażały innowacyjne i pionierskie rozwiązania koncentrujące się na poprawie jakości życia osób z różnego typu chorobami wzroku. Firma będzie realizować program wspólnie z Partnerami – salonami optycznymi w całej Polsce, które zdecydują się wesprzeć akcję.

Firma SHAMIR regularnie angażuje się w pomoc dla Ośrodka Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, m.in. realizując wolontariaty pracownicze. W ośrodku uczy się i przygotowuje do samodzielnego życia ponad 200 dzieci. Podczas jednej z wizyt w Laskach zrodził się pomysł na zorganizowanie ogólnopolskiej akcji, której celem będzie pomoc podopiecznym Towarzystwa i osobom z chorobami wzroku w całej Polsce.

„Nazwa programu „Długie Oczy” jest zainspirowana historią, którą opowiedziała nam Dyrektor Ośrodka w Laskach – Elżbieta Szczepkowska. Pewnego dnia, podczas spaceru, jeden z uczniów stwierdził, że Pani Elżbieta ma „długie oczy”, ponieważ jest w stanie zobaczyć koleżankę chłopca nadchodzącą z oddali. To określenie dalekiej perspektywy stworzone przez wyobraźnię dziecka, zainspirowało nas do stworzenia nazwy projektu społecznej odpowiedzialności biznesu, którego celem jest patrzenie daleko naprzód, by odkrywać potrzeby ludzi z deficytem widzenia i wychodzić im naprzeciw.” – mówi Aleksandra Kubańska, Marketing & Communications Manager, SHAMIR Polska.

Pierwszą inicjatywą, którą SHAMIR zrealizuje w ramach projektu „Długie Oczu” będzie „Ogród Zmysłów”. Producent soczewek wspólnie ze swoimi Partnerami – salonami optycznymi, które zdecydują się zaangażować w akcję, będzie zbierać fundusze na budowę specjalnie zaprojektowanego ogrodu sensorycznego, wspierającego rozwój dzieci z chorobami wzroku. Ogród powstanie na terenie ośrodka Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach. Inicjatywę „Ogród Zmysłów” może wesprzeć każdy, wpłacając pieniądze poprzez stronę www.dlugieoczy.pl lub stacjonarnie w wybranych salonach optycznych w całej Polsce, których lista znajduje się na stronie.

***

O SHAMIR

Shamir Optical Industry Ltd. jest wiodącym producentem najwyższej klasy progresywnych i jednoogniskowych soczewek. W ciągu prawie pięciu dekad istnienia, Shamir ugruntował swoją pozycję na rynku globalnym jako firma znana ze swojej innowacyjności, najnowocześniejszych technologii oraz surowej kontroli jakości produktów. W Polsce firma jest obecna od 10 lat i dostarcza swoje produkty do blisko 1000 salonów optycznych w całym kraju. Swoją strategię buduje na podstawie wnikliwej analizy trudności, z którymi mierzą się osoby posiadające różne wady wzroku i projektowaniu rozwiązań dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. Więcej informacji o firmie można przeczytać na www.shamir.pl.

Kontakt dla mediów

Shamir Polska Sp. z o.o.

Aleksandra Kubańska

Telefon: 519 898 511

e-mail: a.kubanska@shamir.pl

 

Polecamy