Satysfakcja z zakupu, satysfakcja ze sprzedaż. Nowe potrzeby lifestyle’owe

Sprzedaż okularów to możliwość zaspokajania potrzeb klienta. Powodem, dla którego klienci kupują okulary, jest chęć zaspokojenia własnych, indywidulanych potrzeb, często bardzo różnych.

Opiekując się salonami optycznymi na terenie całego kraju współpracując nimi, ale też pracując indywidualnie klientami czy prowadząc szkolenia, możemy na bieżąco śledzić zachodzące zmiany. Wszystkie te czynniki są swego rodzaju kompasem dla salonu optycznego.

Zmiany, zmiany, zmiany…

Zmienia się rynek, wraz nim zmieniają się nasi klienci ich świadomość. Jednym najbardziej istotnych obszarów, który wpływa na rozwój na rynku optycznego, jest obecnie lifestyle, gdyż wraz ze zmianami stylu życia zmieniają się potrzeby naszych klientów. Klienci zmieniają własne systemy wartości chcą osiągać osobiste cele. Powodem tych zmian jest ogólnoświatowy mainstream sytuacje, których się znajdujemy. Autorami tych przemian są również nasi klienci.

związku tym niemalże koniecznością staje się spoglądanie na własny salon – przede wszystkim na jego obsługę – właśnie perspektywy klienta. Podstawą indywidualnego doboru oprawek okularowych są zmiany indywidualnego lifestyle’klienta. Rozumiejąc klienta salonu optycznego (jako autora tych przemian), rozumiemy jednocześnie jego potrzeby lifestyle’owe stylistyczne.

Stylizacja opraw okularowych

Style to jedna wielu płaszczyzn, które należy brać pod uwagę procesie doboru opraw okularowych. Zupełnie inne oprawki będziemy proponować klientowi reprezentującemu styl klasyczny niż osobie, która najbardziej ceni styl romantyczny. Co ciekawe, style dotyczą obojga płci przedstawicieli każdej narodowości. ten sposób nasze umiejętności stają się kompetencjami międzynarodowymi. Klienci obcojęzyczni to również temat lifestyle’u i przemian na świecie; tymi zagadnieniami także coraz częściej stykamy się swoich salonach optycznych.

podstaw wspomnianych umiejętności leży kilka ciekawych obszarów, m.in. socjologia. Świetnym przykładem stylu klasycznego, który omawiamy na wszystkich naszych szkoleniach, była, jest będzie królowa Elżbieta II. takich przypadkach stawiamy na wysoką jakość okularów, bez zbędnych dodatków, która jest jednym najważniejszych elementów branych pod uwagę przez klientów reprezentujących styl klasyczny. Ta wysoka jakość sprawia, że często – nawet salonie bardzo bogatą ofertą – klient może wybierać spośród zaledwie kilku oprawek spełniających jego potrzeby.

Osobiście, dobierając stylizując klientów salonach optycznych, czerpię również wiedzy pozyskanej wielu innych dziedzin, m.in. psychologii. Obsługując klientów każdym zakątku świata, zawsze mam kontakt człowiekiem, więc także jego przekonaniami nawykami. co do zasady temperamentach klientów odnajdziemy ogromny sens tych działań. Podczas rozmów klientami najczęściej od razu można wyczuć, jakim temperamentem mamy do czynienia. Zrozumienie faktu, że każdy nas ma inny temperament, ma bezpośredni wpływ na dobór form kształtów okularów. Inaczej będziemy pracować cholerykiem, inaczej melancholikiem, gdyż osoby tak różnych temperamentach mają zupełnie inne potrzeby. To bardzo ważny element, który powinien być uwzględniany przy dobieraniu okularów naszym klientom.

Wielkość opraw okularowych

Wielkość opraw okularowych należy dobierać oparciu proporcje kształt głowy, dokładniej: kształt twarzy. internecie możemy znaleźć niezliczoną ilość artykułów opracowań na ten temat. Warto jednak pamiętać, że kształt proporcie twarzy – podobnie jak odciski palców – są unikatowe. pracy klientem salonie optycznym najważniejsza jest nasza wiarygodność, jeśli więc czerpiemy informacje ze sprawdzonych, wiarygodnych źródeł, to stajemy się ekspertami oczach klienta. Gdzie zatem możemy znaleźć właściwe opisy kształtów głowy twarzy? Oczywiście tekstach medycznych, antropologicznych antropometrycznych. Podstawą kształtu twarzy jest czaszka tworzące ją kości. Dobra znajomość tych zagadnień sprawia, że wiele łatwiej skuteczniej możemy dobierać klientom oprawy okularowe, gdyż okulary zdecydowanej większości przypadków opierają się właśnie na czaszce. Znalezienie tych wszystkich informacji zasad nie było zadaniem łatwym, ale liczne konsultacje prace na ten temat pozwoliły nam je zebrać uporządkować.

Kolory opraw

Nieodłączną cechą opraw jest kolor, to właśnie on jest najczęściej poszukiwany przez klientów. Warto podkreślić, że klienci uwielbiają barwy pasujące do ich stylizacji. Ja także wolę swojej własnej stylistycznej przestrzeni nosić kolory, które do mnie pasują. Podstawą mogą być tym przypadku oczywiście przyzwyczajenia czy zapożyczenia, pewnością warto jednak edukować klientów pokazywać im nowe możliwości odkrywania samych siebie. Warto być ich przewodnikami po stylach oprawach okularowych.

Styl, kształt twarzy, temperament wiele cech osobowości klienta można rozpoznać. Styl kolor można również ustalić, ocenić zmierzyć, wtedy dobór stylowych okularów jest harmonijny zgodny osobowością klienta. Można więc powiedzieć, że tak dobrane oprawy najlepiej klienta „ubiorą”. Satysfakcja – zarówno dla klienta, jak dla salonu – jest wówczas bardzo duża, satysfakcja klienta to jednocześnie wiarygodność, przywiązanie lojalność. Jeżeli dobieramy okulary oparciu rozumienie stylu klienta potrafimy zarządzać tymi umiejętnościami, to możemy osiągnąć wiele wspaniałych korzyści. Pamiętajmy, że stałego klienta pozyskujemy poprzez zbudowane zaufanie, nie przez krótkoterminową chęć sprzedaży.

Jako artysta wiem, że moją potrzebą jest tworzenie, nie kopiowanie utartych schematów. Wraz Moniką sporo podróżujemy po świecie obserwujemy zmiany branży optycznej wielu krajach. Przed każdą taką podróżą powstaje sporo wątpliwości pytań, kiedy jakaś podróż dobiega końca, najczęściej pozostają nas satysfakcja nowe wnioski, które stymulują warunkują nasz osobisty rozwój. Tak też jest ze stylizacją opraw okularowych, która opiera się na wielu dziedzinach naukowych, m.in. na: psychologii, socjologii, fizyce, medycynie, optyce czy sztuce.

Kompetencje zawodowe związane ze stylizacją opraw okularowych tworzymy rozwijamy od ponad 25 lat. Nieustannie się rozwijamy, czego Państwu życzymy.

 

Olaf Tabaczyński

stylista opraw okularowych, mistrz świata MUA & Style, kolorysta

Monika Misiak-Tabaczyńska

stylistka opraw okularowych, kolorystka, doradczyni wizerunku

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik
2,321
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.