Rosnąca siła kobiet

Rzetelne wykształcenie, pracowitość, odpowiedzialność, dobra samoorganizacja, empatia – to niewątpliwe atuty, które kobiety wnoszą do firm. Ten wkład jest doceniany przez poważny biznes, który coraz częściej oddaje w ich ręce stery zarządzania. Tendencję tę wyraźnie widać także w branży optycznej.

Co sprawia, że kobiety rosną siłę realizują się równie dobrze na polu zawodowym, jak prywatnym? Jakie wyzwania bariery są przed nimi stawiane, jaki sposób sobie nimi radzą? Czy XXI w. nadal mierzą się ze stereotypami dotyczącymi ról zawodowych mężczyzn kobiet?

Na te pytania odpowiada opublikowany przez BIGRAM THINKTANK raport „Rosnąca siła kobiet – kobiety na rynku pracy”, którego partnerami są Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Erbud Group.

Badanie przeprowadziła firma CubeResearch wśród 204 menedżerów firm działających Polsce, zróżnicowanych pod względem wielkości, branży lokalizacji. Warto odnotować, że aż cztery piąte respondentów podziela przekonanie rosnącej roli kobiet biznesie. Głównym atutem pań jest rosnące doświadczenie zawodowe oraz łatwość adaptacji do zmian, czyli kluczowe dziś kompetencje na rynku pracy i w biznesie. Co więcej, kobiety aktywniej niż panowie inwestują we własny rozwój. Znalazło to odzwierciedlenie wynikach badania – trzy najważniejsze czynniki umożliwiające kobietom osiąganie sukcesów biznesowych to odpowiednio: doświadczenie (71%), umiejętność adaptacji do zmian (55%) proaktywne zdobywanie nowych kompetencji (55%). Tuż za nimi uplasowały się umiejętność podejmowania ryzyka (54%) wykształcenie (52%).

Siła kobiet biznesie na rynku pracy rośnie! widzę to nie tylko wynikach badań, ale przede wszystkim swoim codziennym otoczeniu biznesowym – podkreśla Adam Mamok, prezes Grupy Essilor – Polska, Litwa, Łotwa, Estonia. – Kobiety są świetnie merytorycznie przygotowane do pracy. Często są nawet lepiej wykształcone, dbają podnoszenie kwalifikacji, potrafią elastycznie dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości. Nie trzymają się kurczowo utartych schematów, zmieniają swoją pozycję, kwalifikacje, branżę, nawet sposób zatrudnienia. Robią to wszystko, często będąc menedżerkami na dwóch etatach (…) Wierzę jednak, że pomimo różnych przeciwności stereotypów, którymi kobiety biznesie wciąż muszą jeszcze walczyć, ich pozycja kolejnych latach będzie się umacniała, barier, którymi się mierzą, będzie coraz mniej*.

Zmiany społeczne dotyczą oczywiście także branży optycznej – polskie optyczki odważnie sięgają po swoje: są wykształcone, ambitne doskonale adaptują się do zmian. Efektywnie zarządzają projektami, a w swojej pracy łączą wiedzę techniczną ze znajomością najnowszych trendów.

Menedżerki, które mają ogromny wpływ na rozwój swojej branży pokazują, czym jest prawdziwa siła kobiet, podzieliły się swoim doświadczeniem opublikowanym Manager Report materiale „Optyka jest kobietą”. Warto się przekonać, jak ich oczach wygląda przyszłość branży, zwłaszcza że kierownicze stanowiska firmach optycznych 61% należą obecnie do kobiet.

Jak pokazują wyniki badań, kobietom idzie świetnie. Szkolą się, rozwijają, poszerzają horyzonty, odkrywają swoje silne strony.
Czas zaoszczędzony na dojazdy do pracy wykorzystują na szkolenia online 
poszukiwanie innych możliwości zawodowych. Prawie połowa badanych rozwinęła swoje kompetencje obszarze social mediów, niemal dwie piąte obszarze szkoleń digital. Kobiety doskonale wiedzą, że transformacja cyfrowa dzieje się tu teraz, każdy, kto nie stanie się jej częścią, zostanie tyle (…) – zauważa Justyna Skrzypek, dyrektor marketingu Grupy Essilor – Polska, Litwa, Łotwa, Estonia. – Życzę wszystkim kobietom, by nie bały się sięgać po swoje marzenia. (…)Kiedy patrzę na to, jak wiele ciągu ostatnich lat osiągnęły kobiety branży optycznej, czuję dumę. tej dumy własnych dokonań życzę każdej nas*.

 

* Cytaty pochodzą raportu „Rosnąca siła kobiet – kobiety na rynku pracy”.

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik
2,278
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów, najnowsze trendy, sprzęt, teksty ekspertów, relacje z wydarzeń branżowych