Przyciagnij klientów wyszukanymi dodatkami

Pozwolą przekonać do noszenia okularów nawet najbardziej oporne dzieci, a dorosłym ułatwią codzienne funkcjonowanie, dodając nieco animuszu. Gadżety okularowe to elementy, które warto mieć w salonie optycznym.

Wyglądają dobrze, do tego są niezwykle praktyczne. Jeśli nie wiemy ich istnieniu, jakoś sobie bez nich radzimy, ale jeśli zobaczymy je kogoś, natychmiast chcemy je mieć, zastanawiając się, jak dotychczas sobie bez nich radziliśmy. Gadżety okularowe to produkty, które pewnością warto mieć salonie optycznym. Warto także na bieżąco śledzić rynkową ofertę tym zakresie, gdyż dobry gadżet przyciąga klientów sprawia, że będą do nas wracać.

Wyszukane opakowanie

Rzadko zdarza się, by klienci wychodzili salonu optycznego tylko okularami. Zaopatrując się w nie, są zainteresowani także praktycznymi dodatkami. Jednym najważniejszych jest etui. większości przypadków są one przekazywane klientowi jako bezpłatne dodatki, są jednak osoby, które szukają czegoś więcej niż tylko prostokątnego, zwyczajnego pudełka. Etui może być gadżetem przyciągającym uwagę, podnoszącym prestiż, świadczącym zainteresowaniu modą. Klientów biznesowych na pewno zainteresują eleganckie opakowania, wykonane np. wysokiej jakości skór. Często wzorowane są one na ekskluzywnych portfelach, niektóre posiadają nawet przegródkę, której można umieszczać pieniądze. To rozwiązanie przypadnie do gustu panom, którzy nie lubią nosić przy sobie zbyt wielu przedmiotów. Męska część klienteli, zwłaszcza pracująca terenie, doceni też etui, które można przymocować do paska. Panie mogą być natomiast zainteresowane etui wyposażonymi lusterko albo wzorowanymi na małe torebki. Takie etui łatwością pomieści klucze czy telefon komórkowy, przede wszystkim jednak doskonale zabezpieczy okulary.

Ochrona w każdym miejscu

Klientom ceniącym sobie odrobinę ekstrawagancji można polecić etui kolorowe, ciekawymi, humorystycznymi nadrukami, lub zaproponować wykonanie spersonalizowanego opakowania, na przykład ze zdjęciem bliskiej osoby. Można ich także zainteresować ciekawymi kształtami etui. Na rynku dostępne są opakowania kształcie rulonów, małych piórników, portfeli czy trójkątów. Do sprzedaży warto też wprowadzić gadżety służące do przechowywania okularów domu czy samochodzie. Wielu producentów samochodów wyposaża co prawda swoje pojazdy schowki na okulary, ale nie wszystkie szkła się nich mieszczą. Producenci gadżetów okularowych zadbali rozwiązanie tego problemu. Na rynku dostępne są klipsy, które można przypiąć dowolnym miejscu samochodzie: na deskę rozdzielczą czy do osłony przeciwsłonecznej. Gwarantują one bezpieczne przechowywanie okularów zarówno podczas jazdy, jak postoju pojazdu. Podobne klipsy można także powodzeniem wykorzystać domu.

Czyszczą i chronią

Inną grupą dodatków, które warto mieć salonie optycznym, są środki do czyszczenia szkieł, przede wszystkim ściereczki mikrofibry. Wymagającym klientom, pracującym różnych, często zanieczyszczonych środowiskach, mogą one jednak nie wystarczyć. Można wtedy zaproponować produkty czyszcząco-konserwujące płynie, rozpylaczu lub sztyfcie. Ich przewagą nad ściereczkami jest tworzenie specjalnej powłoki ochronnej, która zapobiega tworzeniu się zabrudzeń, smug wody, osadzaniu się kurzu. Wiele nich posiada funkcję zapobiegającą parowaniu szkieł. Tego typu produkty powinny zainteresować m.in. osoby uprawiające sport, gdyż idealnie nadają się do okularów pływackich czy gogli narciarskich.

Zawsze pod ręką

salonie optycznym nie powinno zabraknąć również gadżetów ułatwiających korzystanie okularów do czytania. Klienci, którzy ich używają, często ciągu dnia muszą je wkładać zdejmować. Oprócz tzw. wężyków, dzięki którym okulary są zawsze pod ręką, warto mieć swojej ofercie gumki sportowe opaski, które pewnością pytać będą panowie. Panie natomiast warto zainteresować ozdobnymi łańcuszkami, które przypominają biżuterię, lub broszkami, które przypina się do ubrania do których przyczepia się okulary. Takie gadżety są nie tylko praktyczne, ale eleganckie.

Dzieci wybierają oczami

Designerskie akcesoria pełnią ważną rolę przypadku najmłodszych klientów. Dzięki nim dzieciom łatwiej jest przyzwyczaić się do obowiązku noszenia okularów, łatwiej też nauczyć je dbania nowy nabytek. Najmłodsi chętniej będą czyścili szkła, jeśli zostaną zaopatrzeni kolorowe ściereczki, np. nadrukowanymi postaciami bajek, owocami, ciekawymi obrazkami. Ściereczki wykonane są cieniutkich mikrowłówkien, które radzą sobie nawet z trudnymi zabrudzeniami bez konieczności stosowania dodatkowych środków czyszczących. Dbanie o okulary to też odpowiednie ich przechowywanie. Kiedy dziecko zdejmuje okulary, rzadko pamięta, by umieścić je bezpiecznym etui. Ale jeśli zaproponujemy maluchowi pokrowiec przypominający miękką zabawkę lub kształcie samochodu czy nadrukowanymi ulubionymi postaciami bajek, mały klient na pewno będzie pamiętał, by nosić go plecaku i umieszczać nim okulary zawsze wtedy, kiedy akurat ich nie używa.

Praktyczne i nowoczesne

wielu gadżetach okularowych wykorzystywane są nowoczesne technologie, dzięki którym możemy np. znaleźć okulary przy pomocy smartfonu. Wystarczy na oprawkach okularów umieścić specjalny chip. przypadku zgubienia okularów należy uruchomić aplikację na swoim smartfonie. Aplikacja zacznie szukać przyczepionego do okularów chipa wydawać dźwięki różnym natężeniu, informujące zbliżaniu się do zguby. Ciekawym gadżetem są także lampki LED-owe umieszczane na oprawkach. Warto polecać je klientom, którzy dużo podróżują lub czytają wieczorami. Lampki pozwalają na oświetlenie przestrzeni ciemnych pomieszczeniach. podróży może przydać się także inny gadżet – podręczny zestaw do naprawy okularów. takim zestawie mogą znajdować się zapasowe noski, śrubki śrubokręty, słowem: wszystko to, co potrzebne do wykonania drobnej naprawy awaryjnej sytuacji.

Wzrost zainteresowania gadżetami dynamiczny rozwój nowych technologii sprawiają, że temacie praktycznych dodatków okularowych nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa. Producenci mogą nas jeszcze bardzo zaskoczyć. Śledzenie trendów pozwoli odpowiedzieć na potrzeby klientów wyróżnić się na rynku.

Justyna Sobolak

Polecamy