Optyk XXI wieku od sprzedawcy do partnera w ochronie zdrowia

W erze cyfrowej konkurencji i zakupów online tradycyjny model salonu optycznego musi ewoluować. Współczesny optyk to nie tylko specjalista od okularów, ale kompleksowy doradca w zakresie zdrowia oczu i stylu życia.

Jak przekształcić salon w miejsce, do którego klienci wracają z zaufaniem?

czym kojarzy się wizyta klienta salonie optycznym? pewnością najczęściej jest to zakup okularów. To zdecydowanie najważniejszy aspekt naszej działalności jako optyków – końcu profesjonalne badanie wzroku dobór odpowiedniej korekcji to podstawa naszej działalności. Nie warto jednak zapominać innych aspektach, które może łączyć sobie współczesny salon optyczny, aby kompleksowo zadbać pacjenta.

Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, że współczesny klient szuka czegoś więcej niż tylko produktu. Potrzebuje eksperta, któremu może zaufać, miejsca, gdzie zostanie kompleksowo zaopiekowany, rozwiązań dopasowanych do jego stylu życia. świecie optyki, gdzie konkurencja rośnie dnia na dzień, klienci mają dostęp do tysięcy oferty opraw online, samo oferowanie okularów już nie wystarczy. To usługi dodatkowe wzmacniają lojalność budują długotrwałe relacje.

Nowa perspektywa

Pierwszym krokiem do budowania nowoczesnego salonu optycznego kompleksową obsługą klienta jest zmiana podejścia. XXI wieku optyk to nie tylko sprzedawca, ale przede wszystkim zaufany partner zakresie dbania zdrowie oczu jakość widzenia.

praktyce oznacza to powiązanie ze sobą kilku elementów. Inwestycje nowoczesne narzędzia diagnostyczne połączmy zadbaniem standard jakość badania optometrycznego oferowanego salonie. Oferujmy konsultacje – tym rzetelną wiedzę produktach dostępnych rozwiązaniach optycznych – nie tylko przy zakupie, ale także trakcie użytkowania okularów. Cennym uzupełnieniem będzie współpraca okulistą optometrystą. Ważne jest również, aby salon optyczny oferował produkty dopasowane do potrzeb klientów reprezentujących różne pokolenia.

Jeśli chcesz wyróżnić się wśród konkurencji, zainwestuj też swój czas media społecznościowe akcje edukacyjne na lokalnym rynku. Badanie przesiewowe szkołach czy przedszkolach, lekcje pokazowe, posty lub rolki, które pokażą tajniki wzroku, to świetne pomysły na rozszerzenie oferty, ale także na skuteczną reklamę promowanie salonu.

Jakie usługi dodatkowe wybrać?

Dobrze zaplanowane usługi dodatkowe nie tylko generują większe przychody, ale też sprawiają, że klient chętniej wraca do salonu poleca go innym. To skuteczny sposób na zbudowanie lojalności klientów wyróżnienie się
na rynku. Rozważ więc działania następujących obszarach:

Rozszerzenie oferty korekcyjnej

  • Dobór soczewek kontaktowych – jako uzupełnienie korekcji okularowej dla osób, które uprawiają sport, mają wymagające środowisko pracy czy chcą okazyjnie założyć soczewki zamiast okularów.
  • Okulary przeciwsłoneczne sportowe – to odpowiedź na potrzeby coraz bardziej aktywnego społeczeństwa. Od okularów do nurkowania po ochronę narządu wzroku osób uprawiających sporty kontaktowe – każdy sposób rozwijania pasji czy aktywny udział zajęciach sportowych ma swoje wymagania. Zaoferuj klientom dodatkową parę okularów, dopasowaną do ich potrzeb aktywności.

Personalizacja styl

  • Stylowe akcesoria – piękne etui, łańcuszki do okularów, lokalne rzemiosło związane tematyką narządu wzroku czy okularów, niezbędne akcesoria preparaty do czyszczenia pielęgnacji – to wszystko ma znaczenie, ceniący estetykę klienci chętnie dopełnią swój wizerunek stylowymi dodatkami.
  • Analiza kolorystyczna indywidualny dobór okularów (odpłatnie lub nie) to usługi, które zyskują na popularności. Klienci chcą wyglądać nie tylko dobrze, ale przede wszystkim autentycznie.

Praca ekspertami

  • Okulista na miejscu lub ramach stałej współpracy daje klientom poczucie kompleksowej opieki. Pacjent wie, że razie potrzeby zostanie skierowany do odpowiedniego specjalisty, twój salon poprowadzi go przez cały proces, którego celem jest poprawa jakości widzenia.
  • Terapia widzenia – warunki współczesnego funkcjonowania świecie sprawiają, że pacjenci często oprócz okularów potrzebują dobrze dobranej prowadzonej terapii akomodacji, widzenia obuocznego itp. Warto podjąć współpracę tym zakresie ze sprawdzonym optometrystą czy ortoptystą.

Myślenie biznesowe

  • Oferta firmowa to szansa na pozyskanie nowych klientów. Przesiewowe badania wzroku firmach czy dobór okularów ochronnych to usługi, które łączą dbałość zdrowie praktycznymi potrzebami lokalnych firm pomagają pozyskać nowych potencjalnych klientów.
  • Dodatki lifestylowe, takie jak perfumy, biżuteria czy apaszki, to naturalne rozszerzenie oferty salonu optycznego. Okulary to przecież element stylizacji, więc dlaczego nie pomóc klientowi skompletować całego wizerunku, pomagając mu wyrazić siebie?

Inwestycja w przyszłość

Dzisiejszy optyk to nie tylko specjalista od okularów, ale również partner dbaniu wzrok zdrowie oczu oraz prawdziwy modowy doradca. Wprowadzając usługi dodatkowe, stawiaj na troskę klienta obserwuj, czego potrzebuje. Pamiętaj, że nie chodzi tylko zwiększenie obrotów, ale przede wszystkim budowanie marki opartej na zaufaniu, eksperckiej wiedzy autentycznej trosce klienta. To inwestycja, która zawsze się opłaca.

https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/86/8/

Justyna Walicka
socjolożka i optyczka, która lubi łączyć ludzi i okulary w idealne duety; prowadzi profil edukacyjny o wzroku i okularach na Instagramie: @justynaookularach

 

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
3,418
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.