Niezależny salon optyczny 5D

Współczesny świat wymaga od nas dużej elastyczności i zdolności adaptacji.

Z tego powodu na popularności zyskuje w Polsce nowy trend, w myśl którego najbardziej nowoczesne salony optyczne oferują już nie tylko korekcję wzroku, ale stają się miejscami, które odpowiadają na potrzeby całego organizmu – w tym również pozostałych czterech zmysłów.

Social media, gry komputerowe, codzienne bombardowanie miliardem bodźców odziera ludzką psychikę równowagi. To dlatego mamy wszechobecny kryzys zdrowia psychicznego – szczególnie widoczny młodszym pokoleniu. Ta sytuacja otwiera zupełnie nowy kierunek rozwoju, dotyczący również salonów optycznych, zakresie odpowiedzi na potrzeby konsumentów. Coraz częściej osoby wysoko wrażliwe, dla których codzienne doświadczenia mogą być przytłaczające, doceniają procesy zakupowe przestrzenie zaprojektowane myślą ich komforcie. Salon optyczny najbliższej przyszłości – podczas badania wzroku czy doboru okularów – stanie się oazą wyciszenia spokoju, której łatwo można będzie utrzymać wewnętrzny balans.

Dla branży optycznej, szczególnie dla niezależnych, bardziej kameralnych salonów optycznych, to ogromna szansa. Dla właścicieli takich obiektów zaspokajanie całego portfolio potrzeb klientów wysoko wrażliwych stanowi doskonałą okazję do dynamicznego zwiększenia sprzedaży, zbudowania szerokiej grupy stałych, lojalnych klientów oraz osiągnięcia wyraźnej przewagi konkurencyjnej na rynku na długie lata.

Przyjazne środowisko dla wrażliwych zmysłów

Osoby wysoko wrażliwe często intensywniej odczuwają bodźce otoczenia – od jaskrawego światła, przez głośne dźwięki, po drażniące zapachy. Coraz więcej osób, szczególności ludzi młodych, dostrzega siebie różnego rodzaju zaburzenia odbieraniu impulsów ze świata zewnętrznego. Ma na to wpływ szalony rozwój technologii, przebodźcowanie na każdym etapie życia (włącznie okresem prenatalnym), także zanieczyszczone środowisko, którym przyszło nam egzystować. Salon optyczny przyszłości powinien wziąć pod uwagę wszystkie bieżące aspekty cywilizacji, tym nowe wymagania potrzeby klientów, którzy szukają czegoś więcej niż tylko badania wzroku dobrze wykonanych okularów.

Kluczowe elementy, które zmieniają oblicze współczesnego salonu optycznego tworzą przestrzeń przyjazną dla osób wysoko wrażliwych, to:

  • subtelne oświetlenie: zastąpienie jaskrawych lamp sufitowych światłem rozproszonym, ciepłej tonacji, które minimalizuje zmęczenie oczu;
  • wystrój stonowany kolorystycznie: pastelowe lub neutralne barwy ścian mebli działają kojąco na zmysły;
  • minimalizacja hałasu: subtelna muzyka relaksacyjna, „sącząca się” tle, pomaga uzyskać bezcenny komfort rozluźnienie organizmu;
  • naturalne olejki eteryczne dyfuzorze ultradźwiękowym: wysyłają sygnał do mózgu, że jesteśmy bezpieczni, możemy się rozluźnić otworzyć na nowe rozwiązania;
  • przyjemne, znajome smaki: zimowa herbata, napar imbirowy czy inne ziołowe napoje, które kojarzą nam się dobrostanem, potrafią zdziałać cuda odprężyć nawet najbardziej zestresowaną osobę;
  • relaksujące doświadczenia sensoryczne: kontakt dłoni przyjemnymi materiałami mebli, opraw innych elementów wyposażenia salonu oraz gabinetu dostarcza klientom bodźce konieczne do uzyskania uczucia relaksu.

 

Justyna Skrzypek

ekspertka marketingu, szkoleniowiec, blogerka, autorka programu „Będzie dobrze”, właścicielka firmy konsultingowej KONSTELACJA MARKETINGU

Cały artykuł dostępny w e-wydaniu na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/83/74/

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,750
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.