W tym roku Krakowska Wiosna Optyczna odbywa się już po raz 10. O tym, dlaczego trzeba być na targach, o rozwoju branży optycznej i dobrych targowych kontaktach rozmawiamy z Marianem Wójcikiem – Prezesem Zarządu, Starszym Małopolskiego Cechu Optyków.
Panie Prezesie, Międzynarodowe Targi Krakowska Wiosna Optyczna odbywają się już po raz 10. Proszę przyjąć gratulacje. Okrągły jubileusz to dobra okazja do podsumowań i refleksji.
Mogę z dumą powiedzieć, że decyzja o organizacji targów Krakowska Wiosna Optyczna okazała się strzałem w 10. W tym czasie na rynku zaszło wiele zmian, a nasze targi rozrosły się z małej regionalnej imprezy do międzynarodowej. Impreza ta wpisała się już na stałe w kalendarium wydarzeń optycznych w Polsce, o czym świadczy nie tylko obecność firm z kraju, ale także z Włoch, Niemiec, Francji, Rosji oraz Czech. Staliśmy się w relatywnie krótkim czasie imprezą atrakcyjną również dla zagranicznych gości, a to też świadczy o zmianach, jakie zaszły w branży optycznej i o jej rozwoju.
Rangę targów Krakowska Wiosna Optyczna podkreśla nie tylko liczna obecność optyków i przedstawicieli środowiska, ale też władz i mediów.
To kolejne potwierdzenie słuszności decyzji. Międzynarodowe Targi Optyczne Krakowska Wiosna Optyczna swoją obecnością w kolejnych latach zaszczycili m.in. prezydent miasta Krakowa prof. Jacek Majchrowski, przedstawiciele Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, a także Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej czy Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości i Małopolskiego Cechu Optyków. O Krakowskiej Wiośnie Optycznej szeroko informują również media – relacje z targów ukazują się na antenie Radia Kraków i Telewizji Kraków, a także na łamach prasy – „Dziennika Polskiego” i „Gazety Krakowskiej”. Niezwykłym powodem do dumy jest dla mnie obecność na Krakowskiej Wiośnie Optycznej przedstawicieli najbardziej liczących się firm optycznych. To buduje rangę imprezy i świadczy o tym, że jest ona potrzebna.
Co daje optykom obecność na targach?
Oprócz szerokiej gamy oprawek okularowych dla dorosłych oraz dzieci, można na nich zobaczyć okulary przeciwsłoneczne, zapoznać się z ofertą najnowszego sprzętu optycznego czy też zakupić części zamienne do naprawy okularów. Krakowska Wiosna Optyczna to nie tylko wystawa okularów, akcesoriów czy sprzętu. Tradycyjnie już firmy przygotowują prezentacje czy prelekcje mające zapoznać gości z najnowszymi trendami w branży optycznej i generalnie sytuacją na rynku. Targi wystawiennicze, ale także różnego rodzaju spotkania branżowe, takie jak konferencje czy też panele dyskusyjne, są idealną okazją do nawiązania współpracy z kontrahentami. Tego typu spotkania sprzyjają nawiązywaniu kontaktów nie tylko tych oficjalnych, ale również tych, które odbywają się poza oficjalną częścią targów czy też konferencji. Wiedza wyniesiona z targów pozwala na znalezienie ciekawych rozwiązań lub wręcz przeciwnie – unikanie widocznych błędów. Jednym słowem – obecność na targach to nauka i inspiracja.
Reasumując, Krakowska Wiosna Optyczna powinna być obowiązkowym punktem w kalendarzu optyka prowadzącego salon.
Z tego miejsca zachęcam do udziału w targach, bo są one niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń, jak również do integracji środowiska. Małopolski Cech Optyków, i szerzej, Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, do której należy, reprezentuje interesy optyków i może wpływać na decyzje władz i administracji publicznej. Dzięki regularnym spotkaniom, a takim są właśnie targi, mamy okazję nawiązywać kontakty, które czasem owocują ciekawymi projektami biznesowymi, a także po prostu miło spędzać czas.