Odpowiedź zawsze jest taka sama: te miejsca i współtworzące je osoby czymś się wyróżniają, np. wyjątkową obsługą, miłą atmosferą, dbałością o szczegóły. Zanim klienci Twojego salonu przekonają się o fachowości Twoich usług, pomóż im już dziś wybrać najlepszego optyka w mieście. Pomoże Ci w tym efekt „wow!”.
Sylwia Piskulska-Grzesik
optyczka, przedsiębiorczyni, właścicielka salonu optycznego, trenerka sprzedaży i nowoczesnej obsługi klienta pod marką Optyczne Rewolucje
Bardzo dobra zasada sprzedaży mówi: wyróżnij się albo o Tobie zapomną. Efekt „wow!” to właśnie sposób, a raczej sposoby na zrobienie czegoś wyjątkowego, czym zapadniesz w pamięć klienta i przywiążesz go do siebie na dłużej. Obecnie mamy do dyspozycji szeroki wachlarz możliwości, które nie wymagają dużych nakładów finansowych, a sprawią, że dla wielu klientów Twój salon będzie salonem optycznym pierwszego wyboru. Oto kilka najlepszych i nieoczywistych sposobów na to, jak zdobyć umysły i serca klientów.
Kawa czy herbata?
To wspaniały zwyczaj, z którym wielokrotnie można spotkać się w czasie wizyty u kosmetyczki czy fryzjera. Aromatyczna kawa to obietnica miło spędzonego czasu. Badania naukowe dowodzą, że ludzie są bardziej skłonni do zakupów podczas wspólnego posiłku, a w drugiej kolejności właśnie przy filiżance kawy.
Warto zapytać klienta, jaką kawę lub herbatę wypije, a nie o to, czy ma na nie ochotę. W tym drugim przypadku większość osób odmówi, a nam przecież zależy na tym, by wszyscy dobrze się czuli w naszym salonie i nie zaczynali wizyty od negacji. Wybrany napój podaj w filiżance z logo Twojego salonu – zadziałasz wtedy na wiele zmysłów równocześnie: smak, węch i wzrok.
Cały artykuł ze strefy eksperta dostępny na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/79/58/