Jak wywołać efekt „WOW!” w kliencie salonu optycznego?

Dlaczego nasza ulubiona fryzjerka jest… ulubiona? Albo czemu chętniej robimy zakupy w konkretnym sklepie, a nie u konkurencji?

Odpowiedź zawsze jest taka sama: te miejsca i współtworzące je osoby czymś się wyróżniają, np. wyjątkową obsługą, miłą atmosferą, dbałością o szczegóły. Zanim klienci Twojego salonu przekonają się o fachowości Twoich usług, pomóż im już dziś wybrać najlepszego optyka w mieście. Pomoże Ci w tym efekt „wow!”.

Sylwia Piskulska-Grzesik

optyczka, przedsiębiorczyni, właścicielka salonu optycznego, trenerka sprzedaży i nowoczesnej obsługi klienta pod marką Optyczne Rewolucje

Bardzo dobra zasada sprzedaży mówi: wyróżnij się albo Tobie zapomną. Efekt „wow!” to właśnie sposób, raczej sposoby na zrobienie czegoś wyjątkowego, czym zapadniesz pamięć klienta przywiążesz go do siebie na dłużej. Obecnie mamy do dyspozycji szeroki wachlarz możliwości, które nie wymagają dużych nakładów finansowych, sprawią, że dla wielu klientów Twój salon będzie salonem optycznym pierwszego wyboru. Oto kilka najlepszych nieoczywistych sposobów na to, jak zdobyć umysły serca klientów.

Kawa czy herbata?

To wspaniały zwyczaj, którym wielokrotnie można spotkać się czasie wizyty kosmetyczki czy fryzjera. Aromatyczna kawa to obietnica miło spędzonego czasu. Badania naukowe dowodzą, że ludzie są bardziej skłonni do zakupów podczas wspólnego posiłku, a w drugiej kolejności właśnie przy filiżance kawy.

Warto zapytać klienta, jaką kawę lub herbatę wypije, nie to, czy ma na nie ochotę. tym drugim przypadku większość osób odmówi, nam przecież zależy na tym, by wszyscy dobrze się czuli naszym salonie nie zaczynali wizyty od negacji. Wybrany napój podaj filiżance logo Twojego salonu – zadziałasz wtedy na wiele zmysłów równocześnie: smak, węch wzrok.

Cały artykuł ze strefy eksperta dostępny na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/79/58/

 

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,559
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.