To jak nuty w orkiestrze, które razem tworzą piękną symfonię.
Justyna Skrzypek
ekspertka marketingu, szkoleniowiec, blogerka, autorka programu „Będzie dobrze”, właścicielka firmy konsultingowej KONSTELACJA MARKETINGU
W biznesie „synergia” oznacza wykorzystanie wspólnych zasobów, umiejętności i pomysłów, aby osiągnąć więcej niż w pojedynkę. To jak dwa przyciągające się nawzajem magnesy, które razem tworzą coś większego i potężniejszego.
Kiedy działania różnych elementów współgrają ze sobą, powstaje coś wyjątkowego. To jak zespolenie kolorów na płótnie, które dopiero w połączeniu przekształcają się w piękną kompozycję. W biznesie synergia może prowadzić do wzrostu, innowacji i obopólnego sukcesu.
Skuteczne synergie
Podstawowe pytanie brzmi: „Jak wykorzystać skuteczne synergie w rozwijaniu biznesu optycznego i pozyskiwaniu coraz to nowych klientów?”.
Zacznijmy od uważnego rozejrzenia się dookoła naszego salonu. Czy mamy jakieś zaprzyjaźnione firmy, z którymi możemy połączyć siły i wspólnie stworzyć wydarzenie lub promocję docierającą do bazy danych klientów obu podmiotów? To najprostszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Połączmy dwa dotychczas osobne zbiory ludzi i czerpmy z tej nowej grupy obustronne korzyści.
Druga kluczowa kwestia to właściwie wykorzystywane social media. Jak pisałam w poprzednim felietonie („Optyk Polski” 02(78)/2024), obecność w tych kanałach jest absolutną koniecznością, jeśli prowadzimy nowoczesny salon optyczny i chcemy skutecznie docierać do kolejnych grup potencjalnych klientów.
Przy prawidłowym planowaniu publikacji w social mediach (którego uczę moich podopiecznych na Autorskich Warsztatach Optycznych Twórców Cyfrowych) uwzględniamy kilka form takiej współpracy. Bazujemy na konkretnych płaszczyznach, łącząc grupy ludzi, które – z dużym prawdopodobieństwem – nie zetknęły się ze sobą wcześniej w wirtualnej rzeczywistości.
Całość do przeczytania w wydaniu online https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/79/25/