Jak wykorzystać zjawisko synergii w rozwijaniu biznesu optycznego

Synergia – słowo, które brzmi jak tajemnicza melodia. To połączenie sił, harmonia, współdziałanie. Wyobraź sobie, że jesteś częścią czegoś większego, gdzie każdy element współgra z resztą.

To jak nuty w orkiestrze, które razem tworzą piękną symfonię.

Justyna Skrzypek

ekspertka marketingu, szkoleniowiec, blogerka, autorka programu „Będzie dobrze”, właścicielka firmy konsultingowej KONSTELACJA MARKETINGU

biznesie „synergia” oznacza wykorzystanie wspólnych zasobów, umiejętności pomysłów, aby osiągnąć więcej niż pojedynkę. To jak dwa przyciągające się nawzajem magnesy, które razem tworzą coś większego potężniejszego.

Kiedy działania różnych elementów współgrają ze sobą, powstaje coś wyjątkowego. To jak zespolenie kolorów na płótnie, które dopiero połączeniu przekształcają się piękną kompozycję. biznesie synergia może prowadzić do wzrostu, innowacji obopólnego sukcesu.

Skuteczne synergie

Podstawowe pytanie brzmi: „Jak wykorzystać skuteczne synergie rozwijaniu biznesu optycznego pozyskiwaniu coraz to nowych klientów?”.

Zacznijmy od uważnego rozejrzenia się dookoła naszego salonu. Czy mamy jakieś zaprzyjaźnione firmy, którymi możemy połączyć siły wspólnie stworzyć wydarzenie lub promocję docierającą do bazy danych klientów obu podmiotów? To najprostszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Połączmy dwa dotychczas osobne zbiory ludzi czerpmy tej nowej grupy obustronne korzyści.

Druga kluczowa kwestia to właściwie wykorzystywane social media. Jak pisałam poprzednim felietonie („Optyk Polski” 02(78)/2024), obecność tych kanałach jest absolutną koniecznością, jeśli prowadzimy nowoczesny salon optyczny chcemy skutecznie docierać do kolejnych grup potencjalnych klientów.

Przy prawidłowym planowaniu publikacji social mediach (którego uczę moich podopiecznych na Autorskich Warsztatach Optycznych Twórców Cyfrowych) uwzględniamy kilka form takiej współpracy. Bazujemy na konkretnych płaszczyznach, łącząc grupy ludzi, które – dużym prawdopodobieństwem – nie zetknęły się ze sobą wcześniej wirtualnej rzeczywistości.

Całość do przeczytania w wydaniu online https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/79/25/

 

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,582
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.