Wiem, że te sposoby działają, bo od lat są one bardzo ważną częścią mojego marketingu offline.
Marketing online i offline – idealny mariaż
Co jest lepsze od 10 klientów dziennie?
To proste – 20 klientów. W idealnej sytuacji klienci co godzinę przychodziliby parami do Twojego salonu, a następnie dzwoniliby po znajomych i rodzinie, chwaląc i polecając Twoje usługi. Idealne sytuacje nie zdarzają się? Zdarzają. Tylko trzeba im pomóc. Czekanie na klienta w pustym salonie niczego nie zmieni. Żeby znaleźć klienta, trzeba wyjść mu na spotkanie.
Podczas moich szkoleń dla optyków zawsze pytam o to, w jaki sposób zabiegają oni o klientów. Najczęściej słyszę, że publikują posty w mediach społecznościowych. To dobra praktyka, ale niewystarczająca, bo większość tak robi.
Co zatem, oprócz postów, warto włączyć do regularnych działań online?
- Zoptymalizowana, aktualizowana i dobrze wypozycjonowana wizytówka firmy w Google, tak aby Twój adres i numer telefonu znajdowały się na jak najwyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania.
- Płatne kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie, LinkedInie lub TikToku.
- Płatne kampanie w wynikach wyszukiwania Google.
A czy można zrobić coś więcej? Można, a nawet trzeba. Tylko musisz wyjść z salonu. Zanim jednak to zrobisz…
Poznaj klienta swego
Innymi słowy: ustal swoją grupę docelową. Zanim spotkasz się z różnymi grupami ludzi, poważnie zastanów się, z którymi warto porozmawiać. Doskonale wiesz, że nie każdy ma ochotę na najlepsze danie w 5-gwiazdkowej restauracji i nie każdego na to stać. To samo dotyczy grup, do których się udasz: Twoi klienci różnią się między sobą.
Każdy człowiek ma ograniczone trzy zasoby: czas, uwagę i pieniądze. Nie możesz być w trzech miejscach naraz, dlatego starannie rozważ, czy najlepiej zrobić prelekcję o okularach w klubie seniora, w przedszkolu czy w firmie informatycznej.
Cały artykuł na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/81/92/
Sylwia Piskulska-Grzesik
optyczka, przedsiębiorczyni, właścicielka salonu optycznego, trenerka sprzedaży i nowoczesnej obsługi klienta pod marką Optyczne Rewolucje