Jak pozyskać więcej klientów?

Jeżeli cierpisz na nadmiar klientów, nie czytaj tego artykułu, ale jeśli chcesz zachęcić kolejne osoby do zapoznania się z Twoją wyjątkową ofertą i obsługą, mam dla Ciebie kilka unikalnych sposobów na poprawę wyników sprzedaży.

Wiem, że te sposoby działają, bo od lat są one bardzo ważną częścią mojego marketingu offline.

Marketing online i offline – idealny mariaż

Co jest lepsze od 10 klientów dziennie?
To proste – 20 klientów. idealnej sytuacji klienci co godzinę przychodziliby parami do Twojego salonu, następnie dzwoniliby po znajomych rodzinie, chwaląc polecając Twoje usługi. Idealne sytuacje nie zdarzają się? Zdarzają. Tylko trzeba im pomóc. Czekanie na klienta pustym salonie niczego nie zmieni. Żeby znaleźć klienta, trzeba wyjść mu na spotkanie.

Podczas moich szkoleń dla optyków zawsze pytam to, jaki sposób zabiegają oni klientów. Najczęściej słyszę, że publikują posty mediach społecznościowych. To dobra praktyka, ale niewystarczająca, bo większość tak robi.

Co zatem, oprócz postów, warto włączyć do regularnych działań online?

  • Zoptymalizowana, aktualizowana dobrze wypozycjonowana wizytówka firmy Google, tak aby Twój adres numer telefonu znajdowały się na jak najwyższej pozycji lokalnych wynikach wyszukiwania.
  • Płatne kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie, LinkedInie lub TikToku.
  • Płatne kampanie wynikach wyszukiwania Google.

czy można zrobić coś więcej? Można, nawet trzeba. Tylko musisz wyjść salonu. Zanim jednak to zrobisz…

Poznaj klienta swego

Innymi słowy: ustal swoją grupę docelową. Zanim spotkasz się różnymi grupami ludzi, poważnie zastanów się, którymi warto porozmawiać. Doskonale wiesz, że nie każdy ma ochotę na najlepsze danie 5-gwiazdkowej restauracji nie każdego na to stać. To samo dotyczy grup, do których się udasz: Twoi klienci różnią się między sobą.

Każdy człowiek ma ograniczone trzy zasoby: czas, uwagę pieniądze. Nie możesz być trzech miejscach naraz, dlatego starannie rozważ, czy najlepiej zrobić prelekcję okularach klubie seniora, przedszkolu czy firmie informatycznej.

Cały artykuł na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/81/92/


Sylwia Piskulska-Grzesik

optyczka, przedsiębiorczyni, właścicielka salonu optycznego, trenerka sprzedaży i nowoczesnej obsługi klienta pod marką Optyczne Rewolucje

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,746
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.