ID koloru opraw spersonalizowanych. Barwy własne!

Jednym z najważniejszych elementów otaczającej nas rzeczywistości są kolory, a ich wpływ ma ogromne znaczenie na każdy aspekt naszego życia. Wszędzie spotykamy się z kolorami; każda rzecz, której dotykamy i którą widzimy, posiada swoją barwę. Bardzo indywidualną. A każda barwa wpływa na naszą psychikę.

Gdy przełożymy tę wiedzę na stylistyczny dobór opraw okularowych, otwierają się przed nami wielkie drzwi do niesamowitych możliwości. Czy wiesz, jak kolor, nasycenie jasność barw wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez otoczenie? Oprawy okularowe są głównym, często najbardziej akcentującym elementem zdobnym na naszej twarzy.

Swoją drogę kolorami rozpocząłem wiele lat temu, przechodząc liceum plastyczne, dalej Uniwersytet Artystyczny, potem lata pracy zawodowej teorią kolorów badaniami do doktoratu na Akademii Medycznej. Całe moje życie jest bezpośrednio związane kolorami.

Dobierając oprawy okularowe, kieruję się przede wszystkim doskonałym, wysublimowanym dopasowaniem do klienta – tak, aby wybór koloru oprawy był właściwy satysfakcjonujący dla obu stron. Wybór koloru lub kolorów może zależeć od kilku uwarunkowań, ale przede wszystkim od cech klienta. Klienci, przychodząc do salonu, oczekują nowej, pozytywnej zmiany, kolory dają nam taką możliwość poprzez swoją różnorodność. każdym kolorze oprawki musi zawierać się tożsamość, „ID koloru” klienta. Czyli ID koloru oprawki musi należeć do zbioru ID koloru klienta. Wtedy oprawa jest częścią spersonalizowaną naszego klienta, „ubiera go”, cieszy zdobi.

Koła kolorystyczne

Najlepszym narzędziem do mierzenia kolorów naszych klientów są koła kolorystyczne, które odpowiedni sposób zostały zaprojektowane przeze mnie. Lata pracy kolorami nabyte doświadczenie oraz umiejętności pozwoliły mi zmierzyć się tym trudnym tematem usystematyzowania ułożenia palety kolorów podziałem na ciepłe chłodne, jasne ciemne, żywe przytłumione, pastelowe nasycone itd. Wszystkie cechy kolorów, które wydają się być bardzo łatwe do rozróżnienia, niestety są bardziej skomplikowane, niż nam się wydaje. Szkolenia kolorach prowadzę już od 26 lat wiem, że nie jest łatwo rozróżnić temperaturę indywidualne cechy barw, jeszcze trudniej przyporządkować je do klienta. Stąd wiele lat temu postanowiłem uporządkować pogrupować kolory, tym samym ułatwić pracę nimi. Nasze koła kolorystyczne posiadają swój własny system, który pozwala nam jak najlepiej obsłużyć klienta, ale zawsze zaczynamy od siebie. Gdy wiemy, jakie mamy kolory, możemy przystąpić do pracy innymi. Wtedy umiemy odnieść się do przykładowej kolorystyki naszych klientów. Nazywamy to Spersonalizowanymi Barwami Własnymi.

Kolor indywidualnej stylizacji opraw okularowych jest jednym wielu czynników, ale bardzo ważnym, często mocno narzucającym się swoim charakterem walorem. Przybiera przywódczą rolę, czasem niewłaściwą. Stąd tak ważne jest prawidłowe dobranie koloru opraw dla klienta. Poprzez kolor budujemy wrażenie, styl niepowtarzalność odbioru. Klienci, przychodząc do salonu, oczekują nowej, pozytywnej zmiany, kolory dają nam taką możliwość poprzez swoją różnorodność.

 

Kolorom nadajemy szczególne znaczenie naszym życiu. Stają się one jego nieodłącznym elementem. Pasujące indywidualnie, mogą wspierać nas życiu, nadawać mu smak. Wyrażają nas pozostają stałym kontakcie barwą pigmentacją skóry.

Uwrażliwienie się na właściwą identyfikację pigmentacji skóry jest jednym najważniejszych najbardziej skutecznych drogowskazów udanych wyborów opraw procesie stylizacji. Osobiście nazywam takie wybory świadomymi. Kolory są nieodłącznym elementem naszego stylu, który wyrażamy także poprzez noszenie pasujących do nas oprawek. Kluczem do sukcesu dla Stylisty Opraw Okularowych jest wybór odcieni współgrających kolorystyką klienta – indywidualnie dobrany kolor jest podstawą przy spersonalizowanym doborze opraw okularowych.

Kolory otaczają nas każdym miejscu ulegamy im, chociaż często nieświadomie. Zauważamy je według ich właściwości, które do nas przemawiają. Tylko wybranymi kolorami chcemy się otaczać, funkcjonować nich.

Narządem, który rozpoznaje kolory przekazuje je do mózgu, jest oko. Nasze oko jest stanie odróżnić aż 16 000 000 kolorów!

Mamy trzy formy widzenia:

• Pierwsza – to widzenie skotopowe, które ma miejsce wtedy, gdy jest mało światła nie widzimy kolorów. Dzięki pręcikom postrzegamy wtedy jedynie kształty.

• Druga – to widzenie fotopowe, które odpowiedzialne jest za widzenie barw. Tutaj czopki 60% odpowiedzialne są za widzenie światła barwie czerwonej (Red), 30% za widzenie światła barwie zielonej (Green), a w 3% za widzenie światła barwie niebieskiej (Blue). Jest to tak zwany system RGB, utworzony od pierwszych liter angielskich określeń tych kolorów.
• Trzecia – to widzenie pośrednie, zwane mezopowym, gdzie działają równocześnie pręciki czopki. Genetyczne różnice widzenia kolorów występują na poziomie białka – opsyny, która otacza czopki.

To nasze uwarunkowania genetyczne determinują określają postrzeganie barw. Sposób widzenia kolorów zależy także od płci. Statystycznie kobiety rozróżniają trzy razy więcej kolorów niż mężczyźni.

Do świadomości łączenia odpowiednich kolorów oprawami okularowymi można dojść poprzez doświadczenie praktykę. Chcę Cię tego miejsca uspokoić, że zdobycie tej wiedzy jest zasięgu Twojej ręki.

Jako Stylista Opraw Okularowych wieloletnim doświadczeniem wiem, że precyzyjne posługiwanie się kolorami opraw jest niezwykle ważne ma ogromne znaczenie dla każdego, kto wybiera, kupuje nosi oprawki. Każda oprawka ma swój niepowtarzalny kolor. Moim zadaniem celem jest, aby oprawa okularowa

 

Olaf Tabaczyński

Twórca zawodu nazwy „Stylista Opraw Okularowych”. Mistrz Świata Makijażu Profesjonalnego Stylizacji. Absolwent Uniwersytetu Artystycznego Poznaniu na wydziałach: wzornictwo przemysłowe, architektura wnętrz, rysunek. Juror Międzynarodowych Mistrzostw Makijażu Profesjonalnego, Permanentnego Stylizacji Rzęs Brwi. Dyrektor artystyczny Akademii Maestro. Od 1997 roku prowadzi szkolenia na podstawie autorskiego programu nauczania „Stylisty Opraw Okularowych”. Zdobywca wielu nagród, ostatniej chwili „Złotej Perły Mody”, przyznanej przez Polską Akademię Mody.

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,387
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.