Podczas konferencji firma HOYA była gospodarzem sympozjum „Lighting the way: new evidence and advances in myopia management”, w trakcie którego czołowi eksperci podzielili się najnowszymi wynikami badań klinicznych nad soczewkami okularowymi MiYOSMART, wskazali, jaką rolę odgrywa światło słoneczne w rozwoju krótkowzroczności, oraz zaprezentowali nowości w portfolio MiYOSMART – fotochromowe soczewki okularowe MiYOSMART Chameleon i polaryzacyjne soczewki MiYOSMART Sunbird.
Doktor Joanna Przeździecka-Dołyk z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu przedstawiła wyniki swojego badania obserwacyjnego, w którym oceniała adaptację, komfort oraz skuteczność terapii łączonej soczewkami okularowymi MiYOSMART i niskostężeniowej atropiny w spowalnianiu postępu krótkowzroczności u 68 dzieci w Polsce.
Następnie prof. Giancarlo Montani z Uniwersytetu w Salento we Włoszech omówił rolę czasu spędzanego na świeżym powietrzu i ekspozycję na światło słoneczne w zapobieganiu krótkowzroczności i spowalnianiu jej postępu oraz podkreślił, jak kluczowe znaczenie odgrywa skuteczna ochrona przeciwsłoneczna.
Pascal Blaser, Global Medical Affairs Manager w HOYA Vision Care, zaprezentował z kolei nowe rozwiązania przeciwsłoneczne MiYOSMART – fotochromowe soczewki okularowe MiYOSMART Chameleon oraz polaryzacyjne soczewki okularowe MiYOSMART Sunbird – które w 2023 r. zostaną wprowadzone na rynek w 30 krajach na całym świecie. Te dwa nowe produkty zapewniają ochronę przed promieniowaniem UV i intensywnym światłem słonecznym, jednocześnie spowalniając postęp krótkowzroczności dzięki zastosowaniu technologii D.I.M.S. Wykazano, że technologia zastosowana w bezbarwnych soczewkach okularowych MiYOSMART1-7 spowalnia średnio o 60% postęp krótkowzroczności u dzieci w wieku od 8 do 13 lat8.
„Z dumą prezentujemy najnowsze dane dotyczące soczewek MiYOSMART i przedstawiamy nowe rozwiązania przeciwsłoneczne podczas EAOO. Wprowadzenie na rynek przeciwsłonecznych soczewek okularowych MiYOSMART umożliwia dzieciom na całym świecie spędzanie większej ilości czasu na świeżym powietrzu bez ryzyka pogarszania wzroku. Dzięki temu mogą zmaksymalizować korzyści płynące z czasu spędzanego na zewnątrz i zastosowania technologii D.I.M.S.” – powiedziała dr May Zhang, Global Head of Professional Affairs w HOYA Vision Care.
Od wprowadzenia na rynek w 2018 r. do końca 2022 r. rodzice na całym świecie kupili ponad 4 miliony soczewek okularowych MiYOSMART9. Wraz z wprowadzeniem na rynek soczewek MiYOSMART Chameleon i MiYOSMART Sunbird HOYA Vision Care będzie nadal pomagać w walce z rosnącym problemem krótkowzroczności na całym świecie.
Przypisy:
2 HOYA data on file. PSF test on MiYOSMART clear and sun spectacle lenses. 06/2022.
3 Lakkis C, Weidemann K. Evaluation of the performance of photochromic spectacle lenses in children and adolescents aged 10 to 15 years. Clin Exp Optom. 2006;89(4):246-252.
4 Renzi-Hammond LM, Hammond BR Jr. The effects of photochromic lenses on visual performance. Clin Exp Optom. 2016;99(6):568-574.
5 Wu PC, Kuo HK. Effect of photochromic spectacles on visual symptoms and contrast sensitivity of myopic schoolchildren treated with low dose concentration atropine. Invest Ophthalmol Vis Sci. 2016;57:2484. Available at: https://iovs.arvojournals.org/article.aspx?articleid=2560920 (Last accessed 18/10/2022).
6 WSPOS. Sunlight Exposure & Children’s Eyes Consensus Statement. 2016. Available at: https://www.wspos.org/wspos-sunlight-exposure-childrens-eyes-consensus-statement/ (Last accessed 20/02/2023).
7 Quintana MS, Langa A, del Moral-Martinez I, et al. Polarized Filters Enhance Contrast Sensitivity When Glare Is Produced On A Flat Surface Under Photopic Conditions. Invest Ophthalmol Vis Sci. 2006;47(13):1225.
8 Lam CSY, Tang WC, Tse DY, et al. Defocus Incorporated Multiple Segments (DIMS) spectacle lenses slow myopia progression: a 2-year randomised clinical trial. Br J Ophthalmol. 2020;104(3):363-368.
9 Based on the number of MiYOSMART lenses sold as per Hoya sales data on file as of December 2022.