Sytuacja ta nie zawsze kończy się jednak sprzedażą czy choćby perspektywą na nią.
Damian Misiak
współzałożyciel i pomysłodawca Struktury Zakupowej EKSPERT OPTYK
Klient, po zanotowaniu szczegółów dotyczących oprawy i soczewek, zostawia nas z wieloma pytaniami. Przede wszystkim zastanawiamy się, czy dokona zakupu online lub u lokalnej konkurencji. To coraz częstszy scenariusz, z którym spotykają się optycy na całym świecie. Mój zespół miał do czynienia z takimi przypadkami nawet kilka razy dziennie.
Co ważne, nie wyeliminujemy sytuacji, w których klienci skorzystają z naszego doradztwa, a ostatecznie zakupu dokonają w internecie lub w konkurencyjnym salonie. Osoby odwiedzające nasz salon cenią sobie wygodę, szeroki wybór i możliwość porównania cen – zarówno w internecie, jak i w pobliskich salonach optycznych. Na ich decyzje zakupowe wpływa wiele aspektów, które niekiedy mogą być trudne do określenia. Jest jednak jeden element, który zawsze będzie dawał nam większe szanse na uzyskanie przewagi nad konkurencją – EKSKLUZYWNOŚĆ.
Pełny artykuł ze strefy eksperta dostępny na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/79/50/