Ekskluzywność jako przewaga konkurencyjna

W naszym salonie optycznym pojawia się klient. Poświęcamy mu czas, dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, doradzamy w wyborze odpowiednich opraw i soczewek okularowych.

Sytuacja ta nie zawsze kończy się jednak sprzedażą czy choćby perspektywą na nią.

Damian Misiak

współzałożyciel i pomysłodawca Struktury Zakupowej EKSPERT OPTYK

Klient, po zanotowaniu szczegółów dotyczących oprawy soczewek, zostawia nas wieloma pytaniami. Przede wszystkim zastanawiamy się, czy dokona zakupu online lub lokalnej konkurencji. To coraz częstszy scenariusz, którym spotykają się optycy na całym świecie. Mój zespół miał do czynienia takimi przypadkami nawet kilka razy dziennie.

Co ważne, nie wyeliminujemy sytuacji, których klienci skorzystają naszego doradztwa, ostatecznie zakupu dokonają internecie lub konkurencyjnym salonie. Osoby odwiedzające nasz salon cenią sobie wygodę, szeroki wybór możliwość porównania cen – zarówno internecie, jak i w pobliskich salonach optycznych. Na ich decyzje zakupowe wpływa wiele aspektów, które niekiedy mogą być trudne do określenia. Jest jednak jeden element, który zawsze będzie dawał nam większe szanse na uzyskanie przewagi nad konkurencją – EKSKLUZYWNOŚĆ.

Pełny artykuł ze strefy eksperta dostępny na https://feniksmedia.pl/publikacje/Optyk_Polski/79/50/

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,582
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.