Dlaczego wyszukiwarka GOOGLE jest taka ważna cz. 2

Każdy użytkownik internetu posiada możliwość porządkowania jego zasobów dzięki wyszukiwarce Google. Każdy też zna użyteczność tej wyszukiwarki. Jednak nie każdy wie, że Google daje również możliwość realizacji kampanii reklamowych i to przy użyciu całkowicie bezpłatnego narzędzia, jakim jest Google Ads. Jakie warunki musimy spełnić, aby prowadzić taką kampanię (poza oczywiście posiadaniem budżetu reklamowego)?

Musimy posiadać wiedzę, jak ustawić kampanię narzędziu Google Ads. Nie jest to oczywiście wiedza tajemna, drugiej strony praca prawdziwego specjalisty od kampanii tym środowisku jest wysoko opłacana, – jak wiadomo – rynek weryfikuje stawki. Warto tym miejscu zauważyć, że Google Ads korzysta potężnego zaplecza statystycznego opisującego zachowania naszych konsumentów, precyzyjnie rzecz ujmując – wszystkich konsumentów, którzy korzystają wyszukiwarki Google. To zaplecze buduje oczywiście ten sam mechanizm, który pozwala odpowiadać na zapytania wyszukiwarce Google (mowa tu słynnych „algorytmach Google”). Wspomniałem także, że opłata za dostęp do narzędzia Google Ads, czyli aplikacji pozwalającej na ustawienie prowadzenie kampanii, wynosi zero złotych. Pojawia się zatem pytanie:

Na co wydamy nasz budżet?

Najkrótsza odpowiedź jest bardzo prosta: na kliknięcia naszą reklamę, prowadzące na powiązaną nią stronę internetową. To bardzo ważne rozróżnienie dobrze tym pamiętać – nie zapłacimy firmie Google za samo wyświetlanie reklamy, tylko za kliknięcia. Jednak jeszcze ważniejsze jest to, że przy właściwie ustawionej kampanii kliknięcia te będą pochodzić od osób, które rzeczywiście szukają naszych produktów lub usług. Dlaczego tak jest skąd to wiadomo? Ponieważ dzięki algorytmom serwisu reklamy te będą się wyświetlały tym osobom, które wyszukiwarce Google będą wpisywały hasła związane ofertą naszego salonu optycznego.

Treści są najważniejsze

Oczywiście bardzo ważne jest również to, na jakie hasła reklamowe ustawimy naszą kampanię. Hasła reklamowe to po prostu zapytania, które użytkownicy internetu wpisują wyszukiwarkę. Na ich podstawie Google przekierowuje potencjalnych klientów na nasz serwis www. Nie wystarczy jednak samo jego istnienie sieci – powinien być on również atrakcyjny klasyfikowany przez Google jako wartościowy. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ ocena Google Ads będzie decydować tym, jak będzie wyświetlana nasza reklama za jakie stawki finansowe będą rozliczane kliknięcia. Tutaj dochodzimy do sedna: jak ocenia nas Google Ads? Otóż ta ocena jest oczywiście zbieżna oceną samej wyszukiwarki Google.
Oznacza to, że serwisy bogatsze treści częściej aktualizowane będą uzyskiwały wyższe oceny. Czy tak jest naprawdę? Zapytajmy wyszukiwarkę Google. Odpowiedź widać na załączonym screenie.

Działanie kampanii w Google Ads

Prowadzimy salon optyczny, zatem chcemy, aby informacje naszych produktach usługach wyświetlały się tym osobom, które właśnie szukają okularów, soczewek kontaktowych czy usług związanych badaniem wzroku. Innymi słowy, nasi potencjalni klienci mają określoną potrzebę, dlatego będą wpisywać wyszukiwarkę Google hasła (zapytania) skojarzone właśnie okularami lub oprawkami, soczewkami kontaktowymi badaniem wzroku. Zatem, aby optymalnie ustawić prowadzić kampanię Google Ads, należy powiązać zbiór haseł związanych ofertą salonu optycznego faktem wyświetlania się reklamy tego salonu optycznego.

Google Ads daje nam możliwość skutecznego docierania do klienta – wystarczy dysponować odpowiednią wiedzą umiejętnościami oraz posiadać wartościowy kontekście treści serwis www
własnego salonu optycznego.


Każdy nas, optyków, rozumie, jak ważne jest dotarcie do naszej grupy docelowej internecie. Kluczowe jest najpierw jej określenie – wskazanie wieku, zainteresowań, geolokalizacji naszego idealnego klienta. Wszystkie te parametry można wybrać, kalibrując naszą kampanię reklamową wyszukiwarce Google, tak aby reklama wyświetlała się wyłącznie tym odbiorcom, na którym nam zależy. Internet umożliwia nam precyzyjne dotarcie do naszych odbiorców.

Wykorzystajmy te możliwości jak najlepiej.

TOMASZ PUŚLECKI

współzałożyciel grupy zakupowej Ekspert Optyk


Dariusz Wajs

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik
2,321
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.