Dlaczego sprzedaż soczewek NIKON to dobry biznes?

Soczewki okularowe Nikon wykonywane są z najwyższej jakości

Wysoka jakość japońska precyzja wykonania

Soczewki Nikon mogą być optymalizowane pod kątem indywidualnych parametrów użytkownika, wybranej przez niego oprawy oraz konstrukcji. Podczas rozmowy konsumentem określany jest szereg parametrów użytkowych, które następnie wysyłane są za pomocą systemów informatycznych do Japonii. To właśnie tam kalkulator NODE przelicza optymalizuje soczewki. Optymalizacja prowadzona jest wielu niepowtarzalnych pętlach obliczeniowych, aby uzyskać jak najlepiej dopasowany projekt soczewki. Projekt ten przesyłany jest do certyfikowanego laboratorium, gdzie odtwarzany jest punkt po punkcie na powierzchni soczewki
za pomocą niezwykle precyzyjnych diamentowych szlifów.
Tak wykonane soczewki charakteryzują się bardzo wysoką jakością odwzorowania obrazu komfortem użytkowania,
co sprawia, że są postrzegane jako soczewki klasy premium.

Siła marki premium

Posiadanie ofercie salonu optycznego soczewek premium wiąże się wieloma korzyściami. Jedną nich jest możliwość zaoferowania konsumentowi marki, która sama sobie jest znana, nawet poszukiwana przez niego. Zgodnie badaniami przeprowadzonymi przez Ipsos, 90% konsumentów zna markę Nikon1. Wokół tego brandu jest znaczna grupa użytkowników, którzy śledzą nowości chętnie po nie sięgają, nawet jeśli wiąże się to koniecznością zapłacenia wyższej ceny – jest to tzw. grupa „Nikon Lovers”. Co ciekawe, pośród użytkowników szkieł okularowych Nikon aż 80% ma świadomość, jakiej marki szkła posiada, podczas gdy przypadku innych brandów ta średnia wynosi 12%2. Badania przeprowadzone przez instytut badawczy Nielsen pokazują, że przypadku zakupu produktów premium aż 54% konsumentów zwraca uwagę na jakość, 46% na własności użytkowe, 38% na design, tylko 31% zwraca uwagę na cenę produktu3.

Narzędzia wspierające sprzedaż

JZO, jako dystrybutor soczewek okularowych Nikon Polsce, dokłada wszelkich starań, aby wesprzeć salony optyczne procesie sprzedaży. Wyposażenie salonu specjalnie zaprojektowane interaktywne prezentery pozwala na ciekawe wyeksponowanie cech produktów zaangażowanie konsumenta. Prezentery mogą być umieszczone salonie na specjalnie zaprojektowanym Nikon Studio, które przyciąga wzrok konsumenta zachęca do interakcji przedstawionymi produktami. Tak zaangażowany klient znacznie szybciej podejmuje decyzję zakupową. Zespół JZO dostarcza pracownikom właścicielom salonów optycznych wiedzy związanej produktami, także technikami wspierającymi sprzedaż produktów premium. Wiedza ta przekazywana jest podczas cyklicznych spotkań ramach Nikon Academy, które prowadzone są przez wykwalifikowany zespół szkoleniowy.

Nikon Club – ekskluzywna oferta

Salony optyczne, które chcą rozpocząć sprzedaż soczewek okularowych Nikon, mogą przystąpić do Nikon Club. Przynależność do tej grupy wiąże się wieloma korzyściami: specjalnymi warunkami handlowymi dla członków klubu, dostępem do ofert specjalnych oraz szkoleń, także możliwością zakupu narzędzi wspierających sprzedaż. Dodatkowo tym roku członkowie Nikon Club mogą przystąpić do konkursu „Japońska podróż”, którym premiowane są zakupy soczewek marki Nikon, do wygrania jest bajeczna podróż do Japonii.

Irmina Prędkiewicz
Product Manager JZO

 

Przypisy:
1 Źródło: Ipsos, Pomiar świadomości marki, jej wpływu na wizerunek reklamę marki Nikon branży optycznej, 2018 r.
2 Badania przeprowadzone na 600 użytkownikach okularów, wieku 16-65 lat, na terenie Kanady 2014 roku.
3 The Nielsen Global Premiumization Survey, Q1 2016.

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów
2,394
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik dla profesjonalistów

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.