Dlaczego Grupa Optyczna DIAMENTOWY OPTYK

Rośnie liczba salonów, które przyłączają się do tej największej grupy zakupowej w Polsce. Właściciele niemal od razu odczuwają wzrost zysków, cieszą się także z oszczędności czasu.

Mogą wzbogacić asortyment o produkty ze średniej i najwyższej półki, w tym o marki własne Grupy. Otrzymują wsparcie marketingowe i merytoryczne od najlepszych ekspertów w Polsce.

Korzyści i udogodnienia

„Czujemy się silniejsi Grupie DIOP” – mówi Ewa Szafkowska, właścicielka salonu Look Iławie. „Współpraca nimi przynosi konkretne korzyści: otrzymujemy najwyższej jakości produkty – od soczewek po oprawy – atrakcyjnych cenach, przez co nasza oferta staje się jeszcze atrakcyjniejsza dla klienta. Grupie DIOP cenię przede wszystkim elastyczność, dobrą komunikację reagowanie na wyzwania rynku oraz to, że możemy się uczyć od najlepszych, bo organizowane przez DIOP szkolenia gwarantują udział prelegentów ekspertów danej dziedziny. Jednocześnie mamy możliwość wymiany doświadczeń między sobą. Jest to równie ważne jak atrakcyjne ceny warunki współpracy. Razem łatwiej nam stawiać czoła konkurencji” – dodaje.

Joanna Walczuk, prowadząca salon optyczny Astra Wejherowie, zanim przystąpiła do Grupy Optycznej Diamentowy Optyk, wnikliwie analizowała warunki członkostwa Grupie. „Były tak atrakcyjne, że zastanawiałam się nawet, gdzie jest przysłowiowy haczyk. Ale żadnego haczyka nie ma. Natomiast warunki współpracy są tak samo atrakcyjne, jak 3 lata temu, kiedy nasz salon przystępował do Grupy. Dziś namawiałabym do tego każdego. Różnica między działaniem pojedynkę współpracą ramach Grupy DIOP jest kolosalna. Nie musimy sami porównywać ofert, warunków, negocjować cen. Dzięki Grupie możemy obniżyć koszty nadal oferować naszym klientom wysokiej jakości produkty atrakcyjnych cenach. Klienci to doceniają zostają nami na dłużej” – mówi.

„Działamy Grupie DIOP, nie tracąc niezależności” – zwraca uwagę Monika Ogonowska, optometrystka właścicielka salonu optycznego Łomży. „To dlatego wybrałam właśnie tę Grupę. Nie musiałam przechodzić pod inny brand tracić zbudowanej już rozpoznawalności na lokalnym rynku. Było to dla mnie bardzo ważne, podobnie jak dla salonów obecnych na lokalnym rynku od dziesięcioleci, rodzinnych firm bogatą tradycją. Grupie DIOP mogą one zachować odrębność, mając jednocześnie pełną swobodę prowadzeniu własnego biznesu, bez opłat franczyzowych” – dodaje.

Szkolenia – trzymanie ręki na branżowym pulsie

Współdziałanie Grupie DIOP to także wsparcie podnoszeniu kompetencji własnych. Członkowie Grupy ogromnie cenią sobie możliwość udziału szkoleniach udziałem najlepszych ekspertów Polsce danej dziedzinie. Tematy spotkań są dopasowane do aktualnej sytuacji branży potrzeb zgłaszanych przez członków Grupy.

Są to szkolenia obszaru technik sprzedaży komunikacji, obsługi klienta, biznesowe, marketingowe, produktowe, także zakresu prawa finansów. Gdy pojawia się ważny dla branży temat, Grupa DIOP za każdym razem szuka zaprasza najlepszego danej dziedzinie eksperta.

Tak było, gdy wkraczał tzw. Polski Ład. Przez jego meandry członków Grupy DIOP przeprowadzał Sławomir Mentzen, przedsiębiorca, polityk, doktor nauk ekonomicznych. Gdy trzeba było zmierzyć się RODO, wszystkie wątpliwości – uwzględnieniem specyfiki branży optycznej – rozwiewała konsultowała zaproszona przez Grupę, wyspecjalizowana ochronie danych osobowych znana kancelaria Krakowa. Przykłady można by mnożyć. Do współpracy zapraszani są cenieni eksperci biznesu branży optycznej, np. prof. Rafał Mrówka, prof. Mikołaj Pindelski czy Szymon Grygierczyk, dyrektor generalny firmy Hoya.

Szkolenia zwykle przyjmują formę konferencji. Taka forma gwarantuje członkom Grupy DIOP zdobycie nowej wiedzy kompetencji, przy tym niesłychanie ich konsoliduje, czym mówili sami uczestnicy ostatniej konferencji Grupy Optycznej Diamentowy Optyk, zorganizowanej Łodzi.

Na zmiany przepisach dotyczących wyrobów medycznych przygotowywała uczestników konferencji Katarzyna Kroner, prawniczka, wybitna specjalistka tej dziedzinie autorka bloga poświęconego wyrobom medycznym. Temat uruchomił lawinę pytań, na które prelegentka odpowiadała zarówno trakcie, jak długo po swoim wystąpieniu. Nie był to zresztą jedyny obszar, jeśli chodzi aspekty prawne, który nurtował optyków.
Wiele pytań dotyczyło także kwestii związanych reklamą.

Działania marketingowe salonów optycznych mediach społecznościowych były tematem osobnego szkolenia podczas konferencji. tym, jak je zoptymalizować, mówił Szymon
Głogowski – trener, właściciel agencji marketingowej wykładowca akademicki specjalizujący się marketingu internetowym.

Szymon Grygierczyk, ceniony przez uczestników za wiedzę swadę, wystąpił tam po raz kolejny. Mówił kierunkach zmian branży optycznej i o tym, jak skutecznie przeciwstawiać się ich skutkom, optymalizacji kosztów, także rosnącym znaczeniu marek eksperckich, prywatnych (takie swoim asortymencie posiada także Grupa DIOP), będących skutecznym narzędziem budowaniu przewagi rynkowej.

Warto być w grupie!

Wszystkie działania Grupy DIOP, podejmowane po konsultacjach jej członkami, pozwalają zwiększać zyski, przygotować się na wyzwania zagrożenia – szczególnie ze strony optycznych „sieciówek” – oraz elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów. „grupie siła!” – podkreśla Monika Ogonowska.

przypadku Grupy DIOP to hasło przekłada się na konkretne działania, policzalne korzyści, wsparcie poczucie, że działają tu ludzie, których łączą te same wartości. Jej inicjatorzy chcą, by niezależni polscy optycy budowali prestiż zawodu zaufanie klientów, przy tym mogli być nadal głównym filarem krajowej optyki, by rozwijali się stanowili najważniejszą siłę swojej branży.



Zapewniamy właścicielom salonów optycznych, którzy dołączą do Grupy, wyższe zyski prowadzonej działalności bez ponoszenia dodatkowych kosztów, za to przy zachowaniu niezależności. Jesteśmy nie tylko grupą zakupową, ale czymś więcej – największą grupą optyczną Polsce, szerokich perspektywach działania. Mamy wieloletnie doświadczenie doskonale znamy branżę. Realizujemy sprawdzone procesy biznesowe. Od wielu lat DIOP udoskonala mechanizmy zakupowe, które już dawno wykraczają poza
zwykły rabat.

Optycy zrzeszeni Grupie Optycznej Diamentowy Optyk mają najkorzystniejsze oferty na soczewki okularowe oraz oprawy akcesoria najważniejszych marek. Co więcej, posiadają ofercie kompletną paletę soczewek okularowych produkowanych wyłącznie dla członków Grupy DIOP. To gwarantuje otrzymanie produktu najwyższej jakości, jednocześnie utrzymanie zakładanej marży planów sprzedażowych.

Podobnie jest oprawami okularowymi: optykom dołączającym do Grupy DIOP oferuje się najlepsze marki dostępne na rynku oraz sześć własnych kolekcji opraw okularowych, produkowanych wyłącznie dla Grupy. To pozwala zrzeszonym niej salonom uzyskiwać wyższą marżę wzrost zysków. Dzięki temu salony zrzeszone Grupie mogą skuteczniej opierać się inwazji sieci optycznych.

Jedną form współpracy Grupą Optyczną Diamentowy Optyk jest prowadzenie swojej dotychczasowej działalności niezmienionej formie. Za pośrednictwem Grupy realizuje się zakupy i w ten sposób zwiększa zyski. Inna forma współpracy polega na nieco większym zaangażowaniu. Niektórzy członkowie Grupy chcą wesprzeć swój biznes nie tylko korzystniejszymi cenami dostawców, ale też szkoleniami, wiedzą potencjałem marketingowym DIOP. Część optyków dostrzegła korzyści wynikające prowadzenia biznesu pod wspólną marką. DIOP to jedyna grupa Polsce, która dotarła do takiego etapu zaawansowania, że realizuje optykami salony partnerskie Diamentowy Optyk. Niektórzy optycy uznali taką formę współpracy za bardzo korzystną.

Przynależność do Grupy Optycznej Diamentowy Optyk daje bezpieczeństwo prowadzenia biznesu niepewnych czasach. Największy potencjał DIOP to wspaniałe firmy tradycjami wypracowanymi przez kilka pokoleń, ludzie nauki oraz młode pokolenie optyków, które dynamicznie wchodzi na rynek. Kiedyś optycy działali rozproszeniu. Dziś nastał czas konsolidacji, by skutecznie odpierać zakusy podmiotów, które nie gwarantują właściwej jakości standardów. Aby się to udało, niezbędne jest dołączenie do najsilniejszego najbardziej doświadczonego partnera – Grupy Optycznej Diamentowy Optyk. Naprawdę warto!


Więcej informacji Grupie Optycznej Diamentowy Optyk
oraz dane kontaktowe znajdują się na stronie:

www.grupaoptyczna.pl

Polecamy

Cover for Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik
2,336
Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn Optyk Polski - branżowy dwumiesięcznik

Magazyn branżowy dla optyków, optometrystów. Trendy, soczewki, sprzęt, teksty ekspertów, wydarzenia.