Mogą wzbogacić asortyment o produkty ze średniej i najwyższej półki, w tym o marki własne Grupy. Otrzymują wsparcie marketingowe i merytoryczne od najlepszych ekspertów w Polsce.
Korzyści i udogodnienia
„Czujemy się silniejsi w Grupie DIOP” – mówi Ewa Szafkowska, właścicielka salonu Look w Iławie. „Współpraca z nimi przynosi konkretne korzyści: otrzymujemy najwyższej jakości produkty – od soczewek po oprawy – w atrakcyjnych cenach, przez co nasza oferta staje się jeszcze atrakcyjniejsza dla klienta. W Grupie DIOP cenię przede wszystkim elastyczność, dobrą komunikację i reagowanie na wyzwania rynku oraz to, że możemy się uczyć od najlepszych, bo organizowane przez DIOP szkolenia gwarantują udział prelegentów i ekspertów z danej dziedziny. Jednocześnie mamy możliwość wymiany doświadczeń między sobą. Jest to równie ważne jak atrakcyjne ceny i warunki współpracy. Razem łatwiej nam stawiać czoła konkurencji” – dodaje.
Joanna Walczuk, prowadząca salon optyczny Astra w Wejherowie, zanim przystąpiła do Grupy Optycznej Diamentowy Optyk, wnikliwie analizowała warunki członkostwa w Grupie. „Były tak atrakcyjne, że zastanawiałam się nawet, gdzie jest przysłowiowy haczyk. Ale żadnego haczyka nie ma. Natomiast warunki współpracy są tak samo atrakcyjne, jak 3 lata temu, kiedy nasz salon przystępował do Grupy. Dziś namawiałabym do tego każdego. Różnica między działaniem w pojedynkę i współpracą w ramach Grupy DIOP jest kolosalna. Nie musimy sami porównywać ofert, warunków, negocjować cen. Dzięki Grupie możemy obniżyć koszty i nadal oferować naszym klientom wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach. Klienci to doceniają i zostają z nami na dłużej” – mówi.
„Działamy w Grupie DIOP, nie tracąc niezależności” – zwraca uwagę Monika Ogonowska, optometrystka i właścicielka salonu optycznego w Łomży. „To dlatego wybrałam właśnie tę Grupę. Nie musiałam przechodzić pod inny brand i tracić zbudowanej już rozpoznawalności na lokalnym rynku. Było to dla mnie bardzo ważne, podobnie jak dla salonów obecnych na lokalnym rynku od dziesięcioleci, rodzinnych firm z bogatą tradycją. W Grupie DIOP mogą one zachować odrębność, mając jednocześnie pełną swobodę w prowadzeniu własnego biznesu, bez opłat franczyzowych” – dodaje.
Szkolenia – trzymanie ręki na branżowym pulsie
Współdziałanie w Grupie DIOP to także wsparcie w podnoszeniu kompetencji własnych. Członkowie Grupy ogromnie cenią sobie możliwość udziału w szkoleniach z udziałem najlepszych ekspertów w Polsce w danej dziedzinie. Tematy spotkań są dopasowane do aktualnej sytuacji w branży i potrzeb zgłaszanych przez członków Grupy.
Są to szkolenia z obszaru technik sprzedaży i komunikacji, obsługi klienta, biznesowe, marketingowe, produktowe, a także z zakresu prawa i finansów. Gdy pojawia się ważny dla branży temat, Grupa DIOP za każdym razem szuka i zaprasza najlepszego w danej dziedzinie eksperta.
Tak było, gdy wkraczał tzw. Polski Ład. Przez jego meandry członków Grupy DIOP przeprowadzał Sławomir Mentzen, przedsiębiorca, polityk, doktor nauk ekonomicznych. Gdy trzeba było zmierzyć się z RODO, wszystkie wątpliwości – z uwzględnieniem specyfiki branży optycznej – rozwiewała i konsultowała zaproszona przez Grupę, wyspecjalizowana w ochronie danych osobowych znana kancelaria z Krakowa. Przykłady można by mnożyć. Do współpracy zapraszani są cenieni eksperci biznesu i branży optycznej, np. prof. Rafał Mrówka, prof. Mikołaj Pindelski czy Szymon Grygierczyk, dyrektor generalny firmy Hoya.
Szkolenia zwykle przyjmują formę konferencji. Taka forma gwarantuje członkom Grupy DIOP zdobycie nowej wiedzy i kompetencji, a przy tym niesłychanie ich konsoliduje, o czym mówili sami uczestnicy ostatniej konferencji Grupy Optycznej Diamentowy Optyk, zorganizowanej w Łodzi.
Na zmiany w przepisach dotyczących wyrobów medycznych przygotowywała uczestników konferencji Katarzyna Kroner, prawniczka, wybitna specjalistka w tej dziedzinie i autorka bloga poświęconego wyrobom medycznym. Temat uruchomił lawinę pytań, na które prelegentka odpowiadała zarówno w trakcie, jak i długo po swoim wystąpieniu. Nie był to zresztą jedyny obszar, jeśli chodzi o aspekty prawne, który nurtował optyków.
Wiele pytań dotyczyło także kwestii związanych z reklamą.
Działania marketingowe salonów optycznych w mediach społecznościowych były tematem osobnego szkolenia podczas konferencji. O tym, jak je zoptymalizować, mówił Szymon
Głogowski – trener, właściciel agencji marketingowej i wykładowca akademicki specjalizujący się w marketingu internetowym.
Szymon Grygierczyk, ceniony przez uczestników za wiedzę i swadę, wystąpił tam po raz kolejny. Mówił o kierunkach zmian w branży optycznej i o tym, jak skutecznie przeciwstawiać się ich skutkom, o optymalizacji kosztów, a także o rosnącym znaczeniu marek eksperckich, prywatnych (a takie w swoim asortymencie posiada także Grupa DIOP), będących skutecznym narzędziem w budowaniu przewagi rynkowej.
Warto być w grupie!
Wszystkie działania Grupy DIOP, podejmowane po konsultacjach z jej członkami, pozwalają zwiększać zyski, przygotować się na wyzwania i zagrożenia – szczególnie ze strony optycznych „sieciówek” – oraz elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów. „W grupie siła!” – podkreśla Monika Ogonowska.
W przypadku Grupy DIOP to hasło przekłada się na konkretne działania, policzalne korzyści, wsparcie i poczucie, że działają tu ludzie, których łączą te same wartości. Jej inicjatorzy chcą, by niezależni polscy optycy budowali prestiż zawodu i zaufanie klientów, a przy tym mogli być nadal głównym filarem krajowej optyki, by rozwijali się i stanowili najważniejszą siłę swojej branży.
Zapewniamy właścicielom salonów optycznych, którzy dołączą do Grupy, wyższe zyski z prowadzonej działalności bez ponoszenia dodatkowych kosztów, za to przy zachowaniu niezależności. Jesteśmy nie tylko grupą zakupową, ale czymś więcej – największą grupą optyczną w Polsce, o szerokich perspektywach działania. Mamy wieloletnie doświadczenie i doskonale znamy branżę. Realizujemy sprawdzone procesy biznesowe. Od wielu lat DIOP udoskonala mechanizmy zakupowe, które już dawno wykraczają poza
zwykły rabat.Optycy zrzeszeni w Grupie Optycznej Diamentowy Optyk mają najkorzystniejsze oferty na soczewki okularowe oraz oprawy i akcesoria najważniejszych marek. Co więcej, posiadają w ofercie kompletną paletę soczewek okularowych produkowanych wyłącznie dla członków Grupy DIOP. To gwarantuje otrzymanie produktu najwyższej jakości, a jednocześnie utrzymanie zakładanej marży i planów sprzedażowych.
Podobnie jest z oprawami okularowymi: optykom dołączającym do Grupy DIOP oferuje się najlepsze marki dostępne na rynku oraz sześć własnych kolekcji opraw okularowych, produkowanych wyłącznie dla Grupy. To pozwala zrzeszonym w niej salonom uzyskiwać wyższą marżę i wzrost zysków. Dzięki temu salony zrzeszone w Grupie mogą skuteczniej opierać się inwazji sieci optycznych.
Jedną z form współpracy z Grupą Optyczną Diamentowy Optyk jest prowadzenie swojej dotychczasowej działalności w niezmienionej formie. Za pośrednictwem Grupy realizuje się zakupy i w ten sposób zwiększa zyski. Inna forma współpracy polega na nieco większym zaangażowaniu. Niektórzy członkowie Grupy chcą wesprzeć swój biznes nie tylko korzystniejszymi cenami u dostawców, ale też szkoleniami, wiedzą i potencjałem marketingowym DIOP. Część optyków dostrzegła korzyści wynikające z prowadzenia biznesu pod wspólną marką. DIOP to jedyna grupa w Polsce, która dotarła do takiego etapu zaawansowania, że realizuje z optykami salony partnerskie Diamentowy Optyk. Niektórzy optycy uznali taką formę współpracy za bardzo korzystną.
Przynależność do Grupy Optycznej Diamentowy Optyk daje bezpieczeństwo prowadzenia biznesu w niepewnych czasach. Największy potencjał DIOP to wspaniałe firmy z tradycjami wypracowanymi przez kilka pokoleń, ludzie nauki oraz młode pokolenie optyków, które dynamicznie wchodzi na rynek. Kiedyś optycy działali w rozproszeniu. Dziś nastał czas konsolidacji, by skutecznie odpierać zakusy podmiotów, które nie gwarantują właściwej jakości i standardów. Aby się to udało, niezbędne jest dołączenie do najsilniejszego i najbardziej doświadczonego partnera – Grupy Optycznej Diamentowy Optyk. Naprawdę warto!
Więcej informacji o Grupie Optycznej Diamentowy Optyk
oraz dane kontaktowe znajdują się na stronie: