Zaakceptuj zmiany. Dostosuj styl funkcjonowania

Wielopoziomowość złożoność wpływu Covid-19 będzie jeszcze na długi czas obszarem wielu dyskusji, rozmów, opracowań czy analiz. Konsekwencje pandemii stały się niewątpliwie dla nas wszystkich faktem.

Proces przemian

Część salonów zrezygnowała dalszego funkcjonowania, część zamknęła się okresowo, inna część realizowała swoją misję różnych odsłonach reżimów sanitarnych. To były trudne decyzje żadna nich zapewne nie była łatwa, gdyż… nikt nas nie był po prostu na to gotowy. Nikt nie spodziewał się takiego scenariusza rozwoju sytuacji. Sytuacji, które zapoczątkowały procesy nowych przemian. Dziś są już one częścią historii naszego świata wymiarze globalnym.

Zmienił się styl funkcjonowania pacjenta. Zmienił się styl forma realizacji potrzeb. Zmieniły się nawyki. Te zmiany ostatnim czasie najbardziej ukształtowały nasz styl życia. Czy klientów/pacjentów oczekujących na zaspokojenie potrzeb wzrokowych ubyło? Myślę, że nie. Jest tyle samo, nawet kilku powodów będzie ich więcej.

Okulary ROLF Titanium Glasses Design
BRN Bernc Clemens Ascher

 

Najważniejszy jest pacjent

Patrząc szerszej perspektywy: ogląd analiza będą dotykać pojedynczo każdego salonu optycznego – salonów funkcjonujących wymiarze lokalnym, miast, województw, krajów, układów gospodarczych, organizacji, kontynentów czy całego świata. Styl funkcjonowania nas wszystkich zmienia się. Styl funkcjonowania klientów ulega transformacji.

tej przestrzeni najważniejszy jest pacjent. Ten realizuje swoje potrzeby nowy sposób. Często wybiera formę on-line. Oprawki, które chce kupić – ogląda wcześniej sieci.

Analizuje je pod wieloma względami: ceny, oferty, dostawy wizualnej atrakcyjności. Klient nie wie, jak będzie wyglądał danej oprawce, jak zaspokojone będą wartości potrzeby wzrokowe. Kredyt zaufania, jakim nas obdarza, jest bezcenny.

Wsłuchując się w trendy zmian

Stajemy się również powiernikiem dobrego stylu, który realizujemy najlepszym dobrym jego imieniu. Część naszych klientów skorzysta kontaktu drogą on-line. Powinniśmy być na to gotowi. Dobra oferta, ciekawe zdjęcia stylistyczny opis tej jednej jedynej oprawki jest ważny. Spełniony stylistycznie pacjent potrzebuje jeszcze soczewek.
Czy badać on-line? – to kolejny nowy aspekt optyki okularowej zmieniającej się rzeczywistości.

Przygotuj się do zmiany

Tak czy inaczej dotrze do naszego salonu. Działając różnych reżimach, klient chce spędzić nas mniej czasu. Dlatego dobór opraw okularowych powinien być szybszy równie trafny, co właściwy. To kolejna zmiana. Powinniśmy być przewodnikiem. Często się zdarza, że wymarzona przez klienta oprawka nie jest dla niego atrakcyjna. Dlatego powinniśmy nauczyć się, potem zrozumieć styl klienta, jego temperament, wyznaczyć kształt twarzy, tak ważny przy doborze opraw okularowych. Klient oczywiście zasięgnie „eksperckiej wiedzy” sieci. internecie powstaje chaos – kształtów twarzy sieci jest tyle, że nikt już nad tym nie panuje. Jeżeli nie wiemy, jaki jest podstawowy podział kształtów twarzy jaki ma to wpływ procesie stylizacji okularów, to sami zbłądzimy stracimy oczach naszych klientów/pacjentów.

Dostosuj salon do nowych potrzeb

Umiejętność dostosowaniu się warunkuje dalsze owocne funkcjonowanie rozwój salonu optycznego. Zatem co się zmieniło? Zmieniły się zmieniać się będą sposoby funkcjonowania jak styl życia naszych odbiorców/klientów/pacjentów.

Świadomość, profilaktyka, konsekwencja, zdrowie

Odpowiedzią na zmieniający się styl funkcjonowania naszych klientów jest umiejętność diagnozy, oceny wyboru indywidualnego sposobu zaspokojenia spersonalizowanych potrzeb wzrokowych zakupowych. Horyzont przemian związanych obecnością konsekwencji pandemii jest szeroki.

Zrozumienie stylu życia – funkcjonowania klienta/pacjenta – jednostki – staje się kluczem rozumienia przemian zachodzących naszym świecie. świecie potrzeb naszych klientów. Te potrzeby zmieniają się dynamicznie. Dlatego my powinniśmy się równie sprawnie zmieniać obrębie funkcjonowania optyki okularowej na potrzeby naszego salonu, jak klientów.

Nowy cyfrowy świat, progu którego stoimy, oczekuje od nas nowego stylu spojrzenia na okulary dla klienta.

Czekają nas zmiany
salonie optycznym:

  • nowe kanały sprzedaży,
  • nowe formy sprzedaży,
  • nowe oprogramowanie,
  • nowy sposób kontaktu klientem,
  • nowe kompetencje,
  • nowe narzędzia,
  • nowy rodzaj klienta.

Postępujące zmęczenie wzroku wyzwaniem dla branży

Cyfryzacja życia oraz cyfrowe zmęczenie wzroku poruszane było już przez różne środowiska branżowe, naukowe, medyczne – jako obraz współczesności. Zmiany wywołane szeroko pojętymi konsekwencjami wyniku SARS-CoV-2 – przyczyniły się również między innymi do pandemicznego galopującego zmęczenia wzroku. Dlatego tym zakresie czekają nas kolejne zmiany.

 

Olaf Tabaczyński
Stylista Opraw Okularowych
Monika Misiak-Tabaczyńska
Stylistka Opraw Okularowych, kolorystka, doradca wizerunku

Polecamy