XIII Kongres KRIO. Rekordowa frekwencja

Ubiegłoroczny XIII Ogólnopolski Kongres Optyków, organizowany przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną i Grupę MTP, zmienił lokalizację i odbył się po raz pierwszy w Karpaczu. Frekwencja po zmianie lokalizacji była rekordowa, co pokazuje, że to ważne wydarzenie branżowe z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością.

Wystawie optycznej towarzyszyła tradycyjnie już konferencja naukowa pod merytorycznym patronatem prof. dra hab. Ryszarda Naskręckiego – prorektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, który z powodu niemożności uczestnictwa w wydarzeniu wystosował list do uczestników. Pierwszy dzień konferencji – o dominującej tematyce marketingowo-biznesowej – prowadziła Małgorzata Leszczyńska – członek Zarządu KRIO. Wśród prelegentów byli m.in.: Justyna Nater – była przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki, która mówiła o współpracy między specjalistami w salonie optycznym, Tomasz Krawczyk, który podjął temat prawidłowej realizacji reklamacji. Reklamacja była również tematem wystąpienia Szymona Grygierczyka, który mówił, jak na nią reagować, jak ograniczać liczbę reklamacji. Prawne aspekty reklamacji podjęli w rozmowie mecenas Jan Pytel i Maciej Zbąski z Essilor Polonia. Marek Borowiński z Grupy MTP mówił natomiast o najnowszych trendach w aranżacji salonów optycznych.

Drugi, naukowy dzień kongresowych wystąpień prowadził wiceprezes KRIO Paweł Kołder. Rozpocząl się wykładem współpracującego z nami dra hab. Jacka Pniewskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, który mówił o czułości na kontrast. Prezentacja dr Moniki Czaińskiej z UAM w Poznaniu dotyczyła akomodacji i metod jej diagnostyki, a nasz autor dr Andrzej Styszyński mówił o zaćmie i opiece nad pacjentem po zabiegu.
Dr Monika Borwińska z Politechniki Wrocławskiej omawiała ważki temat dodatkowej korekcji bliży u osób młodych. O tym, czy dobra soczewka oznacza dobre okulary, mówił mgr inż. Dariusz Karp również z Politechniki Wrocławskiej, a dr hab. Damian Siedlecki z tej samej uczelni – o tym, co to znaczy dobra soczewka okularowa.
Forum dyskusyjne optyków zdominowały zagadnienia ważne dla środowiska,
m.in. regulacja zawodów optyka okularowego i optometrysty, dostosowanie do dyrektywy unijnej o wyrobach medycznych, nowy podręcznik optyki okularowej i poszerzanie szeregu optyków zrzeszonych w KRIO. Członkostwo w KRIO to jeden ze wzbudzających największe emocje tematów ubiegłorocznego Forum. Ponieważ ze strony wielu optyków niezrzeszonych w KRIO padają zarzuty, że Izba nie robi nic na rzecz środowiska, obecnie informacje o działaniach podejmowanych przez KRIO są dostępne dla jej członków. Malkontenci zapominają o tym, że pozytywne efekty działalności Izby, jak obniżkę stawki VAT na wyroby optyczne z 22 do 8% odczuła cała branża.

Podczas uroczystego bankietu optycy otrzymali odznaczenia za wkład w rozwój optyki okularowej.
Laureaci Brązowej Odznaki KRIO:

  • Tomasz Leszczyński – Cech Optyków w Warszawie
  • Joanna Antczak – Międzywojewódzki Cech Rzemiosł Optycznych
  • Stanisław Woźniak – Dolnośląski Cech Optyków
  • Sylwester Maślankiewicz – Lubelski Cech Optyków
  • Bogdan Kacperski – Warmińsko–Mazurski Cech Optyków
  • Robert Grzeszczak – Warmińsko–Mazurski Cech Optyków
  • Grzegorz Romanik – Warmińsko–Mazurski Cech Optyków

 

Srebrną Odznakę KRIO otrzymali:

  • Małgorzata Leszczyńska – Cech Optyków w Warszawie
  • Jacek Patejczuk – Cech Optyków w Warszawie
  • Jacek Wesołowski – Cech Optyków w Warszawie
  • Szczepan Pietruszka – Warmińsko-Mazurski Cech Optyków

Za wzorową organizację Kongresu specjalne podziękowania otrzymały Barbara Vogt z Grupy MPT i Emilia Grącka z Biura KRIO. W tym miejscu przyłączamy się do gratulacji za doskonałą opiekę i współpracę.

Każdy dzień Kongresu kończyła uroczysta kolacja z występami artystów – pierwszego dnia na zaproszenie firmy Vadim Eyewear wystąpiła Olga Szomańska z zespołem, natomiast drugiego dnia bawiliśmy się przy muzyce zespołu IRA, który zaprosiły firmy Hoya i Seiko.
Dr Andrzej Styszyński podpisywał trzecie wydanie swojej książki „Korekcja wad wzroku – procedury badania refrakcji” na stoisku Hoya i Seiko, a na stoisku Grupy Essilor można było porozmawiać z gwiazdami kampanii „Czas na Wzrok” – Marzeną Rogalską i Maciejem Orłosiem.

Na ręce Prezesa Zarządu KRIO Jana Witkowskiego składamy serdeczne podziękowania za doskonałą oprawę i świetną atmosferę. Gratulujemy naszym reklamodawcom efektownych stoisk i dziękujemy za spotkania i inspirujące rozmowy. W tym roku spotykamy się w dniach 16-18 października w Poznaniu na Targach OPTYKA 2020.

Polecamy