Targi OPTYKA pod lupą – efekt synergii

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Rozmowa z Natalią Tarachowicz, dyrektor projektu Optyka 2014.


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Natalia Tarachowicz zdjęcie (3)

Targi OPTYKA organizowane są we współpracy z KRIO i MTP.  Jak to się przekłada na korzyść dla zwiedzającego?
Od samego początku targi OPTYKA organizowane były we współpracy KRIO i MTP. Know how został opracowany wspólnie, ponieważ okazało się, że nie ma w Polsce profesjonalnego, dużego wydarzenia targowego dla branży optycznej. Z kolei profesjonalizm w przygotowaniu wydarzenia były w stanie  zapewnić właśnie MTP. Ścisła rejestracja zwiedzających, idealna przestrzeń wystawiennicza oraz zainteresowanie wydarzeniem przez największych liderów w branży sprawia, że każdy ze zwiedzających czuje się na optyce komfortowo. Dzięki temu oglądanie wystawy, spotkania na zaprzyjaźnionych stoiskach i podpisywane kontrakty przebiegają w biznesowej atmosferze. Wiemy, że tego potrzebują nasi goście, zarówno wystawy jak i zwiedzający.

Czyli wystarczy prosty przepis na targi: zebrać wystawców, wypromować wydarzenie i czekać na zwiedzających.
Przepis na dobre targi wcale nie jest tak prosty, jakby się wydawało. Fakt, jesteśmy specjalistami w organizowaniu i logistyce naprawdę wielkich imprez (np. Kongresu Klimatycznego), ale w przypadku tak specyficznej branży jaką jest optyka, musimy być również wiarygodni w kwestii merytorycznej. Dlatego współorganizatorem OPTYKI jest KRIO. Połączenie wspólnej pracy daje efekt synergii.
Miernikiem sukcesu są zadowoleni uczestnicy targów. W 2012 rokuprzypomnę OPTYKA jest co dwa lata – wystawcy już wtedy zapowiadali swój udział w następnej edycji. Poza tym jak wynika z przeprowadzonych losowo ankiet, równie wysoką ocenę targów wystawili nam zwiedzający.

Przejdźmy w takim razie najpierw do wystawy. Co tam będzie?
Na OPTYCE 2014 pojawią się liderzy rynku, którzy zaprezentują sprzęt do wyposażenia salonów optycznych, szeroką ofertę soczewek i opraw okularowych. Zwiedzający – optycy, optometrysci oraz osoby zawodowo związane z branżą optyczną zasięgną informacji na temat dostępnych usług finansowych i leasingowych w tej branży. Nie zabraknie fachowej literatury.

Ale to chyba nie wszystko…
Po raz trzeci powstanie wydzielona przestrzeń w pawilonie targowym tzw. WZORCOWY SALON OPTYCZNY. Na 100-metrowej przestrzeni „wybudowany” zostanie salon optyczny. Jego projekt będzie odzwierciedlał najnowsze tendencje i zmiany w zakładach optycznych. Przy tworzeniu naszej wzorca będzie wykorzystana wiedza z visual merchandisingu, który ma realny wpływ na zachowania zakupowe klientów. Jak widać wyjechać z targów będzie można nie tylko z nowymi kont®aktami, ale praktyczną wiedzą. Jest duża szansa, że nawet małe zmiany we własnym salonie optycznym zainspirowane WSO zwiększą obroty salonu.

Kontynuujecie też HYDE PARK, a dokładnie Speakers’ Corner.
Nie będzie to forum dla swobodnego wypowiadania wszelkich poglądów, ale w Speakers’ Corner przedstawiciele firm będą opowiadać o najnowszych światowych rozwiązaniach technologicznych i trendach w modzie okularowej.  To oznacza, że do zwiedzających dotrą informacje z pierwszej ręki, a w dodatku będzie czas na dyskusję, która może wiele wnieść.

Głos będą mieć również zwiedzający…
Między innymi w trakcie targów prowadzony będzie plebiscyt „ZŁOTY MEDAL – wybór konsumentów”. W STREFIE MISTRZÓW – specjalnie zaaranżowanym stoisku podczas trwania wydarzenia targowego – głosować będzie można na laureatów Złotego Medalu – jednej z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych nagród na polskim rynku. Laureaci będą znani na miesiąc przed targami i od tego momentu trwać będzie plebiscyt na stronie www.zlotymedal.mtp.pl. Z kolei zwycięzcę plebiscytu poznamy miesiąc po targach OPTYKA.

Wróćmy do merytoryki, czyli do konferencji naukowej OPTYKA 2014.
Konferencja naukowa „OPTYKA 2014”, która od początku towarzyszy targom nosić będzie tytuł „O zawiłościach diagnostyki i korekcji układu wzrokowego”. W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną osiągnięcia ośrodków akademickich, które poza doskonaleniem programów kształcenia i metod dydaktycznych, prowadzą na co raz wyższym poziomie badania naukowe oraz rozwijają wiedzę metodyczną w zakresie diagnostyki i korekcji układu wzrokowego. Jak powiedział prof. dr hab. Ryszard Naskręcki – patron naukowy Konferencji OPTYKA 2014, jest to ważne wydarzenie, ponieważ praktycy – optycy okularowi i optometryści – potrzebują takiej wiedzy i związanych z nią nowych umiejętności. Uczestnicy czwartej już edycji konferencji usłyszą między innymi o metodach obiektywnych i subiektywnych pozwalających dokonać ilościowej oceny parametrów wzrokowych.

Czy każdy może wejść na targi?
Wstęp na targi mają wyłącznie specjaliści. Targi i konferencja naukowa są bezpłatne, wystarczy pieczątka zakładu lub wizytówka. Gorąco polecam wcześniejszą rejestrację przez stronę www targów OPTYKA.

Czym dodatkowym zachęciłaby Pani zwiedzających, żeby przyjechali na targi OPTYKA?
Na zakończenie dodam, że miłym akcentem targów jest Wieczór Branżowy. W piątek, w mniej formalnych okolicznościach spotykają się zwiedzający i wystawcy. Bedzie DJ, muzyka i zabawa do samego rana. Poza tym Poznań warto poznać, zrobić city break i zostać dzień dłużej, by nacieszyć się pięknem miasta.

 

 


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy