Rynek dóbr luksusowych

Analizy globalnego rynku produktów luksusowych pokazały w ubiegłym roku ponad dwudziestoprocentowy spadek.

Choć Europie i w USA obszar ten znacznie się skurczył, to przypadku światowego giganta – Chin – sektor ten odnotował znaczny wzrost. Dla przykładu (jak podaje magazyn „Forbes”), sierpniowy utarg butiku Louis Vuitton Szanghaju wyniósł 22 mln dolarów, tylko jednym dniu (11 kwietnia 2020) butik Hermes Guazanghou odnotował

2,7 mln dolarów przychodu. To wyniki rekordowe wręcz nieprawdopodobne.

Nieco inaczej sytuacja przedstawia się Europie. Spadki sprzedaży dóbr luksusowych to nie tylko efekt restrykcji podróżowaniu (możliwość przemieszczania się ma przecież związek zakupami dużych miastach stolicach mody). To również efekt odwołanych eventów, wydarzeń biznesowych, także rezultat skali pandemii we Włoszech, gdzie wiele luksusowych marek ma swoje siedziby.

Jaki będzie rok 2021, biorąc pod uwagę sprzedaż dóbr luksusowych, tym także okularów znamienitych marek?
Sam chciałbym to wiedzieć.
Dokonując takiej prognozy, warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze – pomimo sytuacji, którą borykamy się od przeszło roku, liczba zamożnych Polaków (klientów) nadal rośnie, co cieszy napawa optymizmem. Po drugie odnoszę wrażenie, że polski, okularowy konsument jest coraz bardziej świadomy, „głodny” luksusu, produkty tego sektora są dla niego coraz bardziej dostępne.

Kwestią, której nie można również pominąć, jest przeobrażenie rynku polegające na coraz większym udziale kanału online sprzedaży dóbr luksusowych. Mimo że okulary są specyficznym produktem, którego sprzedaż wielu przypadkach (na szczęście) wymaga obecności klienta stacjonarnym salonie optycznym, to jeśli chodzi np. luksusowe okulary przeciwsłoneczne, już niekoniecznie. Myślę, że wcześniej czy później wymusi to na właścicielach salonów optycznych przeniesienie niektórych działań do sieci.

 

Radek Wiktorowicz aka Ghosteye
Bloger okularowy na www.ghosteye.pl

Certyfikowany stylista opraw okularowych, Osobisty doradca wizerunku, Certyfikowany kolorysta

Polecamy