Razem możemy więcej! Grupa Essilor dynamicznie rozwija tarczę antykryzysową dla optyków

Grupa Essilor bardzo szybko reaguje na zmiany na rynku i wspiera polskich niezależnych optyków. W tych trudnych czasach mobilizuje branżę do walki z kryzysem.

Oferuje darmowe pakiety szkoleniowe, dzieli się wiedzą i know-how oraz prowadzi kampanie informacyjne i edukacyjne, m.in. akcję MÓJ BEZPIECZNY SALON OPTYCZNY – TELEFONICZNY DYŻUR LOKALNEGO OPTYKA, POLSKA W OKULARACH oraz jedyny na rynku cykl kompleksowych biznesowych webinariów w ramach OPTYCZNEJ TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ.

W trosce o bohaterów z branży optycznej

W obecnych niełatwych czasach z jeszcze większym szacunkiem i podziwem patrzymy na osoby wykonujące zawody medyczne. To właśnie oni są tymi super bohaterami pisanymi przez duże „S”. Mimo że nie noszą peleryn ani nie mają super mocy – niosą pomoc drugiemu potrzebującemu człowiekowi. Należą do nich również optycy, okuliści, optometryści, którzy chcą wspierać Polaków w tych trudnych chwilach. Postawiliśmy sobie za cel pomóc im w realizacji ich misji i tak narodził się pomysł na akcję MÓJ BEZPIECZNY SALON OPTYCZNY – mówi Justyna Skrzypek – Country Marketing Director Poland & Baltics.

Celem akcji MÓJ BEZPIECZNY SALON OPTYCZNY jest zapewnienie wsparcia tym niezależnym salonom optycznym, które decydują się prowadzić telefoniczny dyżur optyczny, świadczą pomoc pacjentom w ochronie ich wzroku i zdrowia, mimo utrudnionych warunków pracy. Każda osoba, która potrzebuje wsparcia optyka, okulisty lub optometrysty lub innej nagłej usługi optycznej może umówić się na indywidualną wizytę realizowaną w formie „jeden na jeden”. W celu zapewnienia maksymalnie możliwego bezpieczeństwa zostały opracowane odpowiednie procedury pracy salonu, jego dezynfekcji, higieny osobistej oraz obsługi pacjenta. Zostały one wypracowane na podstawie obowiązujących na dzień uruchomienia akcji przepisów prawa oraz zaleceń wszystkich opiniotwórczych środowisk: Ministerstwa Zdrowia, Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki, Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, czy Rekomendacji Krajowego Konsultanta ds. okulistyki prof. dr. hab. n. med. Marka Rękasa. Każdy specjalista przystępujący do akcji może pobrać pełen pakiet materiałów ze strony https://mojbezpiecznysalonoptyczny.pl/

Udział w akcji jest dobrowolny. Wystarczą tylko 2 kroki, aby dołączyć do projektu MÓJ BEZPIECZNY SALON OPTYCZNY – TELEFONICZNY DYŻUR LOKALNEGO OPTYKA. Po pierwsze należy zadeklarować chęć współpracy. Po drugie – wziąć udział w szkoleniu prowadzonym przez ekspertów Grupy Essilor. Inicjatywa cieszy się szerokim zainteresowaniem. Szkolenie „Mój bezpieczny salon optyczny” jest jedynym na rynku polskim, które przygotowuje polskich optyków na działanie w zupełnie nowych utrudnionych warunkach.

W ciągu kilku dni dołączyło do niej ponad 300 firm, a stronę www.mojbezpiecznysalonoptyczny.pl odwiedziło prawie 2 000 osób. Grupa Essilor realizuje też kampanię na FB, gdzie prezentujemy Bohaterów, którzy niosą pomoc swoim pacjentom.

Wszystkie dyżurujące salony można znaleźć na stronie  https://czasnawzrok.pl/lokalizator/

Optyczna tarcza antykryzysowa

Wszyscy jesteśmy przedsiębiorcami i doskonale rozumiemy, jak dużym wyzwaniem jest prowadzenie biznesu w obecnych niepewnych czasach. Szum informacyjny, niepewność i brak dostępu do rzetelnej informacji nie sprzyjają podejmowaniu decyzji. Dlatego dzielimy się know-how i pomagamy uzyskać odpowiedzi na najważniejsze kwestie biznesowe – wyjaśnia Adam Mamok, Prezes Grupy Essilor Polska, Litwa, Łotwa, Estonia.

Równie dużym wsparciem dla przedstawicieli branży okazał się unikatowy na rynku program pomocowy pod nazwą OPTYCZNA TARCZA ANTYKRYZYSOWA. To jedyny na rynku cykl webinariów poświęcony najistotniejszym kwestiom biznesowym prowadzony przez doświadczonych prawników Grupy Essilor oraz specjalistów od prawa pracy i finansów. Dzięki tym szkoleniom online optycy, okuliści i optometryści mieli niepowtarzalną okazję do zdobycia wiedzy w obszarze wdrażanych regulacji prawnych, oferowanej pomocy rządowej oraz działań podejmowanych przez inne firmy, w tym zagranicznych. Grupa Essilor dalej rozwija kolejne obszary tematyczne, które będą niezbędne dla ratowania polskich salonów optycznych. Materiały z webinariów są dostępne bezpłatnie dla wszystkich optyków.

Wsparcie Grupy Essilor przybiera różne formy. Staramy się tak dobrać narzędzia, aby odpowiadały różnorodnym potrzebom. W obecnej sytuacji takie wartości jak solidarność, wzajemna pomoc i zrozumienie nabierają szczególnego znaczenia. Tylko dzięki wspólnym działaniom możemy walczyć z kryzysem, bo RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ! Mamy ogromną nadzieję, że podjęte przez nas aktywności w jak największym stopniu pomogą niezależnym lokalnym salonom optycznym wyjść obronną ręką z obecnej trudnej dla nas wszystkich sytuacji – podsumowuje Adam Mamok.

 

 

Polecamy