OPTYK POLSKI NA TARGACH OPTI 2019

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

 

Prezentacje najnowszych produktów ponad 630 wystawców – projektantów, producentów okularów, oprawek, soczewek, urządzeń optycznych i narzędzi, a także środków pielęgnacyjnych i akcesoriów, mieliśmy przyjemność oglądać na jednych z najważniejszych targów branży optycznej – opti 2019 w Monachium.

Tegoroczna premiera okazała się wielkim sukcesem. Właśnie – premiera, ponieważ targi opti po raz pierwszy odbyły się w sześciu salach centrum targowego w Monachium – i jak pokazują opinie i ankieta przeprowadzona wśród około 28 000 odwiedzających i 631 wystawców, była to słuszna decyzja. 94% odwiedzających targi i 91% wystawców przyznało „nowym” opti najwyższe oceny. 92% wystawców oświadczyło, że będą brać udział w targach opti w roku 2020. Przy okazji Blogger Spectacle informacje o wydarzeniu pojawiły się na ponad 500 optycznych instastories. Te liczby potwierdzają rosnące znaczenie targów opti.

– Wystawcy i odwiedzający targi bardzo pozytywnie przyjęli nowości w zakresie układu hal i udogodnienia, chwalili przestrzeń i doskonałą organizację – mówi Dieter Dohr, prezes GHM Gesellschaft für Handwerksmessen GmbH. – W ankiecie przeprowadzonej przez niezależny instytut badań opinii dziewięciu na dziesięciu gości i siedmiu na dziesięciu wystawców przyznało nowej organizacji targów opti najwyższe oceny. Niezależnie od tych bardzo wysokich ocen, będziemy trzymać się naszej recepty na sukces praktykowanej od 2008 roku: po targach odbędzie się szczegółowa analiza w celu optymalizacji opti – dodał Dieter Dohr.

Oprócz klasycznego podczas imprez targowych poszukiwania innowacji zainteresowanie odwiedzających coraz bardziej koncentruje się na chęci nawiązania nowych relacji biznesowych oraz ciągłym szkoleniu i edukacji. Goście mogli zwiedzić obszary Opti Job Market i Campus, Forum i SHOWCASE skupione wokół tematu przewodniego „Customer Journey”.

Cztery hasła przewodnie: „Strategia”, „Potrzeba”, „Kup” i „Użyj” obrazowo instruowały, jakie czynniki powinni uwzględniać optycy w swoim podejściu do klienta. Zwiedzający otrzymywali konkretne wskazówki, które można szybko wdrożyć w działalności własnego salonu optycznego firmy, korzystając z przykładów najlepszych praktyk. – Będziemy ten projekt kontynuować również po targach. Stworzyliśmy także cyfrową strefę wiedzy związaną z „podróżą klienta”, dostępną na stronie
www.opti-showcase.de przez następne 365 dni. Dzięki temu opti robi ważny krok w kierunku stworzenia platformy wiedzy dla branży optycznej dostępnej o dowolnej porze i z dowolnego miejsca na ziemi – wyjaśnia Dieter Dohr.

Zainteresowani mogli wysłuchać wykładów i uczestniczyć w dyskusjach panelowych w ramach opti FORUM. Cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem – dziewięciu na dziesięciu odwiedzających odwiedziło co najmniej jeden z 34 wykładów.

Tegoroczne prelekcje koncentrowały się wokół tematu istotnego dla branży, czyli właściwego podejścia do klienta. W kolejnych wydaniach magazynu „Optyk Polski” przedstawimy najważniejsze zagadnienia targowych prelekcji i dyskusji, takich jak m.in.: „Gdzie klienci kupują okulary obecnie i jak będzie w przyszłości?”, „Korzystanie z wydarzeń branżowych w celu dotarcia do klientów, którzy są gotowi kupić”, czy „Lepsza widoczność poprzez media społecznościowe?”.

Wydarzeniem, na którym skupiła się uwaga zarówno wystawców, jak i zwiedzających, była kolejna odsłona Blogger Spectacle Award 2019. Szerzej piszemy o nim w relacji na stronie 6.

Kolejne opti już za rok – w dniach 10–12 stycznia 2020 r., oczywiście w Monachium.

Jolanta Witkowska


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy