Oprogramowanie w branży optycznej. Efektywna praca kluczem do sukcesu

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
  •  

Praca optyka bardzo mocno zmieniła się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Założenia pozostały te same, jednakże komfort pracy znacząco się zmienił. Wszystko z uwagi na dokonujący się postęp technologiczny. Dotyczy on zarówno życia codziennego, jak i wielu branż, w których wykonujemy swoje obowiązki zawodowe. Również w branży optycznej technologia odgrywa coraz większą rolę.

Optyk, który idzie ramię w ramię z nową technologią, jest nie tylko znacznie bardziej efektywny, ale również chętniej odwiedzany przez klientów, tworząc własną markę. Dzieje się tak, ponieważ klient oczekuje zarówno własnej wygody, jak i obsługi na najwyższym możliwym poziomie. Niestety, dzisiaj nie jest to już możliwe bez inwestycji w najnowsze urządzenia oraz oprogramowanie, które potrafi zbudować dużą przewagę nad konkurencją.

Bądź aktualny

Działalność w każdej branży wymaga nieustannego śledzenia nowości i unowocześniania warsztatu pracy. Urządzenia wykorzystywane do wykonywania usług w salonach optycznych po pewnym czasie powinny zostać wymienione. Oprogramowanie już po kilku latach przestaje być wspierane, co znacząco może utrudnić bycie konkurencyjnym na rynku. Warto regularnie sprawdzać ofertę dostawców, którzy nie tylko posiadają nowoczesne urządzenia dopasowane do obecnych trendów, ale również oferują dogodne możliwości ich finansowania. Do zakupu nowego automatu bezszablonowego bądź centroskopu zawsze można wykorzystać system ratalny lub leasing, które w mniejszym stopniu obciążają budżet przedsiębiorstwa. Podjęcie takiej decyzji nie jest proste, lecz zalet płynących z takiego rozwiązania jest naprawdę wiele, począwszy od najnowszego oprogramowania zwiększającego efektywność wykonywanej pracy, po większy komfort dla pracowników.

Nieodzowna pomoc

Oznaką dobrze prowadzonej działalności gospodarczej jest liczba klientów odwiedzających salon. Im jest ich więcej, tym większa renoma prowadzonego biznesu względem konkurencji. Cieszyć powinni jednakowo nowi klienci, ale przede wszystkim ci, których widzimy już po raz kolejny. Można przyjąć, że jest to miarodajny wskaźnik satysfakcji – dobre usługi przyciągają na dłużej, generując większe obroty, które przekładają się na zyski. Większa liczba usługobiorców jest również pewnego rodzaju utrudnieniem, szczególnie biorąc pod uwagę tę biurokratyczną, bardziej formalną część prowadzenia własnej firmy. Umawianie, rezerwowanie terminów, realizowanie recept bądź wystawianie paragonów i faktur, to bardzo czasochłonne zajęcia, które wymagają rozszerzenia kadry pracowniczej. Znacznie ułatwić te procesy może dobrze dobrane oprogramowanie wspomagające prowadzenie salonu bądź gabinetu optycznego. Na rynku jest co najmniej kilka takich rozwiązań, przeznaczonych do informatycznej obsługi optycznego biznesu. Często jest ono przygotowane na różne platformy, dzięki czemu nie jest konieczna wymiana sprzętu komputerowego z uwagi na niekompatybilność. Część z nich dostępna jest w modelu subskrypcyjnym, dzięki czemu płatność dokonywana jest raz na rok, z uwagi na co zawsze dysponujemy najnowszą wersją programu, uzyskując każdą z poprawek napisaną przez programistów. Innym rozwiązaniem jest kupno licencji na konkretną wersję programu. W takim przypadku koszt jest wyższy, lecz jednorazowy. Nadal otrzymujemy poprawki, lecz tylko do pierwotnie zainstalowanej wersji programu, więc w przyszłości może być konieczny zakup kolejnej, by wciąż być na czasie.

Klient źródłem informacji

Do salonów i gabinetów przychodzą osoby, których życiowe cele i pasje znacząco się różnią. Nie ma to jednak wpływu na zdrowie, o które każdy samodzielnie musi zadbać. Wizyta u optyka to jeden ze sposobów, by utrzymać komfort życia na jak najwyższym poziomie przez długi czas. Nie oznacza to jednak, że klient przychodzi tam tylko w sytuacji utraty tego komfortu. W ystarczy odpowiednio go zainteresować, a z pewnością będzie zjawiać się częściej. By tak jednak było, warto wyłożyć kapitał na nowoczesne oprogramowanie do zarządzania bazą danych naszych klientów. To bardzo bogate źródło informacji, które, przeanalizowane w odpowiedni sposób, pozwoli pomnożyć zyski z prowadzonego biznesu. Tworząc kartę pacjenta bądź klienta, warto poprosić o więcej, aniżeli same podstawowe informacje. Dane na temat hobby bądź uprawianych sportów pomogą stworzyć szerszy jego profil, pod który można przygotowywać spersonalizowaną ofertę. Dobre oprogramowanie pozwoli szybko i sprawnie filtrować zdobyte informacje i przygotować maile zachęcające do zakupu m.in. wzmocnionych okularów z dostateczną ilością filtrów UV, dla osób aktywnie uprawiających sporty zimowe. Wyszukiwane takich klientów bez bazy byłoby katorgą, lecz z pomocą oprogramowania to zaledwie kilka kliknięć.

Wykorzystaj moc internetu

Kiedy w 1971 roku został wysłany pierwszy e-mail, nikt nie przypuszczał, że globalna sieć internetowa tak mocno się rozwinie i zakorzeni w naszym życiu na dobre. Z perspektywy czasu można stwierdzić, że przyczynił on się w znacznym stopniu do rozwoju światowych gospodarek, m.in. poprzez pomoc w globalizacji handlu produktami oraz rozpowszechnianiu usług. Warto korzystać z tej możliwości również w salonie optycznym, oferując swoim klientom własne produkty dostępne sprzed wygodnego, ulubionego fotela. Inwestycje w stacjonarne punkty sprzedaży to jedno, jednak nie można zapomnieć o obecności w sieci. Stworzenie sklepu internetowego nie jest dzisiaj już tak wielkim wyzwaniem, jak jeszcze kilka lat temu, a ten ruch możne znacznie pomóc w rozwoju firmy. Własna strona internetowa to wizytówka w sieci, na którą trafiają przeróżni ludzie. Dobrze jest zadbać o to, by była przejrzysta, a treści w niej znajdujące przydatne i przyciągające na dłużej. Większa liczba odwiedzin to większa szansa na zwiększenie swoich zysków poprzez popularyzowanie własnych usług i wysyłkową sprzedaż produktów do różnych miejsc w kraju.

 


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
  •  

Polecamy