Okulary Urban Style

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Okulary to nie tylko akcesorium zdrowotne. To coraz popularniejsze akcesorium modowe. Aby klienci mogli być na czasie, co ma dla nich duże znaczenie, trzeba pomóc im nie tylko wybrać rozwiązanie najlepsze dla zdrowia oczu, ale i najmodniejsze. 


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Jakie wymagania stawia dzisiaj okularom moda miejska?

Miasta tętnią życiem. Tu wszystko dzieje się szybko. Aby nadążyć za miejską energią, trzeba sporego wysiłku. Nie tylko kondycyjnego. Miasta narzucają też odpowiedni wizerunek. Moda uliczna nabiera dzisiaj ogromnego znaczenia – pokazuje nie tylko podążanie za trendami, ale pozwala się wyróżnić. To właśnie różne osobowości, i ich manifestowanie, wpływają na specyfikę danego miasta.

Jednym z obowiązkowych elementów stylu miejskiego, są okulary. Ten modny dodatek pozwala wyrazić osobowość, podkreślić styl i status materialny, pokazać nastrój. To dlatego rośnie grupa klientów, którzy sięgają po okulary, nawet nie mając wad wzroku. – Okulary są ważnym dodatkiem i nieodzownym elementem naszego ubioru. Mogą kształtować nasz wizerunek i być ciekawym wyróżnikiem, podkreślającym naszą osobowość. Są dopełnieniem naszej stylizacji lub grają w niej pierwsze skrzypce – potwierdza Agnieszka Gulczyńska, personalny doradca stylu (www.gulczynska.pl).

Do pracy i po pracy

Moda miejska stawia różne wymagania, szczególnie pracownikom. W zależności od stanowiska wymagają oni odpowiednich rozwiązań, uwarunkowanych zawodowym dress codem. Do biur najlepiej sprawdzają się klasyczne modele, w stonowanych kolorach. Prym wśród nich wiedzie czerń. Doskonale sprawdzi się także podczas spotkań biznesowych. Wykonując kreatywne zawody, klienci mogą pozwolić sobie na więcej szaleństw, warto więc doradzić im pasujące do osobowości oprawki. Pierwszą grupę pracowników warto natomiast zachęcić do nabycia drugiej pary oprawek, które wyrażą ich osobowość po godzinach, a więc na spotkaniach towarzyskich czy imprezach. Dopełnią stylizację, dodadzą nieco ekstrawagancji.
– Bardzo ważną rzeczą, jaką powinniśmy się kierować, dobierając okulary klientom, jest charakter wykonywanej przez nich pracy. Tutaj zachowałabym umiar. Nie polecam bardzo intensywnych kolorów i awangardowych kształtów. Odstępstwem jest branża artystyczna, gdzie oryginalność jest mile widziana. Natomiast w czasie wolnym, podczas prywatnych wyjść, można sobie pozwolić na większą dowolność i ekspresję swojej osobowości. Tutaj ogranicza klientów tylko fantazja – mówi Agnieszka Gulczyńska, personalny doradca stylu.

W zgodzie z trendami

W modzie miejskiej trzeba się wyróżniać, ale trzeba też być modnym. To oznacza stałą pogoń za trendami. Co więc warto polecić klientom w tym sezonie? – W obecnym sezonie możemy zauważyć wiele nowych trendów, które pojawiły się na naszych ulicach. Wydaje się, że na dobre minęła moda na „kocie” kształty – jednak tylko w modelach korekcyjnych. Oprawki okularów przeciwsłonecznych stylizowane na lata 50., o mocno wydłużonych bokach są lansowane przez najgorętsze blogerki i influencerki na Instagramie. W modelach korekcyjnych, zarówno męskich, jak i damskich, prawdziwym hitem są awiatory w srebrnej lub złotej oprawie, a nawet grubszej, np. szylkretowej. Tendencje retro bardzo mocno rzucają się w oczy na pokazach mody. Okulary są duże, widoczne, kolorowe, o grubych oprawkach i wyrazistych kształtach: kwadratowe lub okrągłe – informuje stylistka Marcela Stańczyk.

Marka ma znaczenie

Moda miejska, to nie tylko podążanie za trendami, to duża świadomość marek. Klienci mają konkretne oczekiwania, wiedzą, które marki są na topie, i szukają znanego logo. Szukają też rozwiązań komfortowych, są więc w stanie dopłacić więcej pieniędzy za jakość i wygodę. Nie powinniśmy mieć więc obaw, proponując rozwiązania z górnej finansowej półki. Dla klientów ważna jest również filozofia marki, jeśli więc posiadamy w ofercie modele, za którymi stoi konkretna historia, np. dbałość o używanie ekologicznych materiałów czy stosowanie antyalergicznych rozwiązań, warto przedstawić taką ofertę klientom. Coraz częściej identyfikują się oni z produktami, dlatego szukają nowoczesnych, ale i nowatorskich produktów. Okulary mają pokazywać ich bycie na czasie, podkreślać ich osobowość, ale i status materialny. Dlatego mogą szukać bardzo wyszukanych dodatków. Są skłonni poczekać nawet kilka miesięcy na wymarzony model, jeśli tylko pozwoli im się wyróżnić wśród biznesowych znajomych.
Dobór najważniejszy

Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku okularów urban style bardzo ważny jest ich odpowiedni dobór. Nawet bowiem najdroższe modele mogą się nie sprawdzić, jeśli nie będą współgrały z typem urody czy stylem klientów. Jak więc dobierać klientom okulary urban style? – Istnieją dwa kierunki dobierania oprawek. Jeden, od dawna znany – zachowawczy, czyli taki wybór oprawek w zakresie kształtu i koloru, który pozwala na dowolne zestawianie z garderobą. Zwykle są to cienkie metalowe oprawki, które tworzą transparentny look, albo kwadratowe oprawy z różnych tworzyw w jednolitym ciemnym kolorze, nadające wyrazistości. Drugi kierunek to oprawy wyraziste, często w mocnym, kontrastowym, kolorze albo w kształcie, który przykuwa wzrok. Na taki wybór decydują się już nie tylko kobiety, ale i mężczyźni. Wtedy przy zachowaniu mało rozbudowanej palety kolorystycznej w ubiorze można wyrazić swoją osobowość i podkreślić charakter – radzi personal shopper Gosha Kusper.

Agnieszka Gulczyńska, personalny doradca stylu, doradza także zwracanie uwagi na twarz i typ urody. – Należy wziąć pod uwagę kształt twarzy i wielkość oraz kolor oczu, włosów i skóry. Kolor oprawek nie może się gryźć z typem urody. Dla ciepłych dobre będą odcienie złota, brązy i zielenie, natomiast do typów zimnych – czerwień, srebro, szary, niebieski. Należy pamiętać, że wszystkie jasne pastelowe kolory udelikatniają wizerunek i twarz wygląda w nich subtelniej. Natomiast ciemne i intensywne barwy wyostrzają kontury twarzy i przyciągają uwagę – przypomina.
Bądźmy przygotowani na rosnące oczekiwania klientów. Moda miejska stawia wysokie wymagania i nadal będzie podnosiła poprzeczkę. Wszystko przez pogoń za tym, co dzieje się w europejskich stolicach. Polscy klienci doskonale śledzą to, co dzieje się na świecie, a zasobność ich portfeli, pozwala realizować najskrytsze zakupowe marzenia.

 


Małgorzata Kuniewicz
stylistka i specjalistka od visual merchandisingu, przed którą sklepy nie mają tajemnic.

Okulary to najważniejszy dodatek, w jaki można zainwestować. Są na naszej twarzy, więc jako pierwsze przykuwają uwagę. Oczywiście ważne jest, żeby pasowały do stylizacji, ale kiedy nie można pozwolić sobie na kilka par, warto postawić na klasykę. Okulary muszą pasować do twarzy. Dobrany kształt to podstawa. Należy trzymać się tutaj następującego klucza: twarz kwadratowa – okulary owalne, okrągłe; twarz owalna – pasują wszystkie okulary; twarz okrągła – okulary kwadratowe; twarz trójkątna – okulary owalne, okrągłe. Kiedy już wiemy, jaki kształt jest odpowiedni, pora na wybór koloru. Tutaj warto pomyśleć o ubraniach, jakie najczęściej nosimy, oraz o kolorach, które pasują na przykład do naszych włosów. Blondynki będą świetnie wyglądać w ciemnym granacie i szarościach, brunetki w brązach i czerni, panie o siwych włosach mogą spróbować ostrzejszych kolorów oprawek: fuksja, kobalt. Czerwony to kolor dla pań o rudych włosach.


Agnieszka Gulczyńska
personalny doradca stylu
(www.gulczynska.pl)

Moda na okulary zmienia się co sezon. Aktualnie panuje duża różnorodność kształtów i kolorów. Obecnie najmodniejsze są modele o geometrycznych kształtach w wersji oversize – okrągłe, kwadratowe i tzw. kocie oko. Te ostatnie są ponadczasowe, bardzo lubiane przez kobiety. Szalenie kobiece i intrygujące! W trendach są także modele okularów, które posiadają design futurystyczny i bardzo ozdobne. Pokochają je z pewnością miłośniczki awangardy. Modne są też modele z podwójnym mostkiem, tzw. double frame. Najmodniejszym kolorem jest aktualnie ponadczasowa i uniwersalna czerń. Inne kolory to: czerwień, oraz kolory ziemi – zieleń, brązy, beże. Z kolei materiał, który jest teraz w trendach to drewno, mieszanki różnych tworzyw i metal. Modne są też zwierzęce wzory oraz oprawki cieniowane.


Gosha Kusper
jedna z pierwszych w Polsce personal shopper, trenerka wizerunku, stylistka, www.goshakusper.com

W tym sezonie okulary robią zdecydowanie wrażenie. Nigdy do tej pory nie było tak ogromnego wyboru w zakresie opraw i kolorów. Dzięki temu możemy sięgać po okulary, jakie nosił Sting, Harry Potter czy Małgorzata Braunek w filmie „Polowanie na muchy”. Zdecydowanym novum są cienkie metalowe oprawki, ale o bardzo charakterystycznym, często przerysowanym kształcie. Pokrewny kierunek dotyczy cienkich opraw, które mają kilka połączeń metalowych nitek równocześnie, dzięki temu okulary są charakterne, ale nadal pozostają delikatne. W zakresie koloru pojawiły się zieleń i niebieskości, które do tej pory bardzo rzadko pojawiały się w salonach optycznych. W zależności od aparycji i osobistych preferencji można wybierać te mocne albo lżejsze odcienie. Kierunek, który spodoba się tym, którzy mają więcej niż jedne okulary, zakłada, że okulary komponujemy kolorystycznie z ubraniem.


Marcela Stańczyk
stylistka

Postęp technologiczny dał ogromne możliwości wyboru oprawy okularów, bez względu na posiadaną wadę wzroku. Można przebierać w materiałach, z jakich są wykonywane, w ich kształtach i kolorach, zarówno w modelach korekcyjnych, jak i przeciwsłonecznych. Okulary dobierajmy klientom nie tylko kierując się ich typem urody (typem karnacji, kolorem włosów i oczu, kształtem twarzy). Przede wszystkim szukajmy oprawek, które pasują do stylu ubierania się klientów i podkreślają ich osobowość, są odpowiednie do ich trybu życia. Pamiętajmy, że w modzie miejskiej lubimy miksować style. Czasem minimalistyczny strój warto wzbogacić o ciekawe oprawki retro. Uruchommy fantazję klientów, niech nie boją się ubierać wedle „humoru”. To właśnie na ulicy można pozwolić sobie na znacznie więcej.


 

Tekst: Justyna Sobolak


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy