Okulary słoneczne to nie tylko dodatek czy bizuteria, To DNA tożsamości stylu i dobrego smaku

Salon optyczny w zakresie okularów słonecznych staje się swoistego rodzaju showroomem. Nietuzinkowe modele słoneczek wizualnie

Uświadomione, przede wszystkim nieuświadomione potrzeby stylu naszych klientów często doprowadzają nas do ciekawych nowych wyborów okularów słonecznych. Oferty firm, zarówno tych większych, jak tych mniejszych typu manufaktura – urzekają pomysłowością. Styl, design, forma, materiał – zachwycają nas, pieszcząc wszystkie nasze zmysły.

Okulary Odette Lunettes

Okulary
To, czego możemy doświadczyć, jest zaskakujące urzeka. Styl porywa nas otchłań rozwiązań, pomysłowości kreacji. To, do czego przywykliśmy przez minione lata, staje się zaledwie przedsionkiem tego, czego doświadczamy, spoglądając przez nowe okno na bogactwo świata możliwości.

Okulary Eagle C124. Odette Lunetees 2D 0001

Nowe horyzonty

dziedzinie okularów przeciwsłonecznych została przekroczona magiczna bariera. Jeszcze niedawno, analizując dynamiczny rozwój stylu mody opraw okularowych, pisałem na łamach magazynu „Optyk Polski” „małych dziełach sztuki” oraz subkulturowości określającej styl okularów. Dziś, dzięki korzystaniu sieci, mamy dostęp do bogatych zasobów designu stylu. Granice świadomości oraz szybkości zdobywania informacji okularach słonecznych zostały przesunięte obręb do tej pory mniej poznany. Sieć daje nowe możliwości. Również dla mniejszych producentów, którzy konfrontacji całym układem łańcuchów dostaw nie mieli większych szans na zaistnienie. Korzystając przeglądarek internetowych, wpisujemy hasło „sunglasses” oczekujemy na efekty. Zaledwie po ułamku sekundy możemy przeglądać wyniki spędzić sieci wiele godzin.

Inspiracja do poszukiwania

Odpowiedź rynku jest niezwykła. Okulary przeciwsłoneczne stały się czymś więcej niż do tej pory. Stały się Autonomicznymi Dziełami Sztuki. To oprawy okularowe inspirują do poszukiwania przez ich pryzmat rozwiązań do doświadczania stylu kontekście całego naszego wizerunku. Materiały technologie służą formie, kształt wynika projektu, styl jest formą przekazu naszych wyborach tożsamości. Analizując zjawiska historii kultury sztuki, nie znajduję podobnych sytuacji, gdyż są one po prostu rewolucyjne. Dlatego trendy, look booki, pokazy mody – bez wsparcia sieci – mają już inne znaczenie. Dlatego tak ważnym aspektem jest poznanie stylu życiowych potrzeb naszych klientów, którzy są coraz bardziej świadomi własnych potrzeb.

Okulary Odette Lunettes

Pomóż klientowi odkryć jego potrzeby

Obfitość form, kolorów materiałów może przyprawić prawdziwy zawrót głowy, zatem naszą rolą jest umiejętnie pokierować klienta, by dopasować okulary do jego stylu życia podkreślić jego mocne strony.

Jako pierwszy przykład nasuwają mi się małe, okrągłe oprawy grubszej formie, wystającą częścią zawiasów we froncie. Te słoneczka są pogranicza „lenonków”, lecz zdecydowanej dysproporcji do mocy solidności samej oprawy oraz zauszników. Wrażenie dysharmonii tych małych, mocnych okularów staje się pretekstem do przymierzenia ich. Intrygują do chwycenia dłoń, po założeniu zmieniają perspektywę odczuwania własnego nieodkrytego stylu. Ciekawostką są soczewki barwione 2 lub 3 kolorach. dodatku barwienia raczej nastrajają optymistycznie, będąc cieplejszej tonacji sieny złotej, cynamonu. Często soczewkach zobaczymy również gradienty. Oprócz różnych form lustrzanych powłok od bardziej intensywnych spotkamy również niezwykle subtelne lusterka. Soczewki już od jakiegoś czasu posiadają różnokolorowe printy – najczęściej formie logotypów.

Technologiczne zabiegi oraz możliwości

Nową ich odmianą jest wysublimowane przejście takiego printu soczewki na oprawę. Oprawa słoneczka zostaje połączona soczewką designem nie tylko poprzez projekt, ale również technologiczne zabiegi oraz możliwości. Niezwykła spójność takich rozwiązań jest dla odmiany niezwykle wyważona harmonijna, balansując pomiędzy niewybredną ekstrawagancją szlachetną klasyką. Wiele tych precyzyjnych nowych rozwiązań daje wrażenie wyjątkowości efekt tzw. zegarmistrzowskiej roboty. Precyzja, doskonałość, pomysł – gdzie technologia zaspokaja wysublimowane gusta odbiorców na 2021. Nowością jest oferowanie swoim klientom przez wybrane firmy możliwości wykonania spersonalizowanych printów. Nowe słoneczka oferują nam zatem kolejne intrygujące rozwiązanie – imienny lub indywidualny grawer na oprawce.

Nowoczesny retro look

Pojawiają się oprawki duże mocne rodem lat 60. 80. XX wieku – tzw. muchy nowej – ultranowoczesnej formie geometrycznej. bajecznych kolorach. Ale również mocno graficzne kształtach podkreśloną ramą 3D. Romby, kwadraty, koła, sześciokąty, trójkąty robią niesamowite wrażenie połączeniu kolorowymi soczewkami.

Wszystko jest oparte na wrażeniowym oddziaływaniu. Nowością są również soczewki lustrzaną powłoką na obu jej stronach. Również od strony wewnętrznej. Choć, śledząc najnowsze rozwiązania – już wiem, że kilka firm wycofało się takiego właśnie rozwiązania.

Wspaniałym rozwiązaniem okularach słonecznych jest zupełnie odmienna forma zdecydowanie już ciemniej barwionych soczewek. Są to soczewki satynowym wykończeniu powłoki zewnętrznej. Sprawdzałem osobiście – efekt doznania są niesamowite.

Nowoczesne technologie w służbie estetyki

Kolejnym niezwykłym rozwiązaniem okularach słonecznych, które mnie zachwyciło, jest odwzorowanie stylu, który odnajdujemy smartfonach.
dokładniej mówiąc, pewnego rodzaju estetyki. Estetyki montażu integracji materiału samej oprawki soczewki słonecznej, gdzie lekkie zagięcie zewnętrznych krawędzi jest tak spasowane montażu, że jest zasadzie niewyczuwalne.

Permanentna zmiana

Konsekwencje pandemii są będą nami. Jedne mniej, drugie bardziej dotkliwe. Żyjemy permanentnej zmianie. Funkcjonujemy zdecydowanie bardziej on-line nasi klienci również znakomitej większości przestawiają się na tryb on-line. Pracujemy, uczymy się, dokonujemy zakupów, wybieramy zdalnie, korzystając sieci. Dostosujmy się do ewidentnej zmiany, że nasi klienci po okresie „zamrożenia” zakresie opraw okularowych, stali się bardziej on-line. Każdą zmianę traktujmy jak wyzwanie szansę na rozwój. Home office spowodował, że dziedzinie ochrony wzroku pojawiły się nowe wyzwania. Ale nich napiszemy kolejnym wydaniu magazynu „Optyk Polski”.

Olaf Tabaczyński

Twórca zawodu nazwy „Stylista Opraw Okularowych”. Mistrz Świata Makijażu Profesjonalnego Stylizacji. Absolwent Uniwersytetu Artystycznego Poznaniu na wydziałach: wzornictwo przemysłowe, architektura wnętrz, rysunek. Juror Międzynarodowych Mistrzostw Makijażu Profesjonalnego, Permanentnego Stylizacji Rzęs Brwi. Dyrektor artystyczny Akademii Maestro. Od 1997 roku prowadzi szkolenia na podstawie autorskiego programu nauczania „Stylisty Opraw Okularowych”. Zdobywca wielu nagród, ostatniej chwili „Złotej Perły Mody”, przyznanej przez Polską Akademię Mody.

Olaf Tabaczyński
Stylista Opraw Okularowych

Monika Misiak-Tabaczyńska
Stylistka Opraw Okularowych, kolorystka, doradca wizerunku

Polecamy