Męski punkt widzenia

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Wśród klientów salonów optycznych nie brakuje mężczyzn, dla których okulary są nie tylko protezą wzroku, ale przede wszystkim modnym dodatkiem. Szukają rozwiązań zgodnych ze stylem życia i obowiązującymi trendami. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby w nadchodzącym sezonie?

Rośnie grupa mężczyzn, dla których moda to nie tylko właściwe zestawienie elementów garderoby, ale przede wszystkim zabawa, a przez to możliwość wyrażenia swojej osobowości. W tej modowej grze dużą rolę odgrywają dodatki. Panowie nie mają jednak tutaj dużego pola do popisu jak kobiety. Buty, torby i okulary to elementy, których dobór może nadać charakteru czy pazura każdej stylizacji. Z tych dodatków znaczącą rolę zaczynają odgrywać okulary. Na tyle, że pytają o nie panowie, którzy nie mają żadnych problemów ze wzrokiem. Pracownicy salonów optycznych muszą więc być przygotowani na nową grupę klientów – świadomych mężczyzn, którzy wiedzą, czego szukają. Często potrzebują nawet kilku par okularów – by dowolnie zestawiać je z ulubionymi elementami garderoby, pokazując, że potrafią bawić się stylem.

Do wyboru, do koloru

Największa grupa klientów płci męskiej nadal będzie pytać o oprawki w klasycznych kolorach. Te nigdy nie wychodzą z mody. Czerń, brąz czy szylkret sprawdzą się doskonale o każdej porze roku i na każdą okazję. Odważniejszym panom czy też tym, którzy po pracy chcą pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa, warto polecać najmodniejsze w tym sezonie kolory. Jesienią i zimą w palecie kolorów dominują neutralne odcienie ziemi. Modne będą oprawki w kolorach beżu, pomarańczy, zieleni, ale też pudrowych odcieni. Odważniejsi panowie będą mogli sięgnąć po neon. Wraca on na oprawki i będzie łączony z klasycznymi kolorami, np. neonowy żółty z czarnym. Nowością będą oprawki w kolorach fioletu i fuksji, choć te odcienie mogą wydawać się zarezerwowane raczej dla pań. Za to mężczyźni coraz częściej skłaniają się w kierunku zakupu opraw granatowych i ciemnozielonych.

Różnorodność kształtów

Okrągłe, metalowe, prostokątne, cienkie i lekkie – będzie z czego wybierać także jeśli chodzi o kształty opraw. Panuje tu duża różnorodność. Z mody nie wychodzą cienkie, metalowe oprawki. Te a la Steve Jobs sprawdzą się dla mężczyzn o pociągłej twarzy – tym o okrągłej, mogą dodać kilogramów. Mocno swoją pozycję zaznaczają też oprawki o kształcie wieloboków: kwadratowe czy sześciokątne. Wraca styl retro, szczególnie nawiązanie do lat 70. Bardzo popularne będą także oprawki typu aviator. Trend, który został mocno zaznaczony już jakiś czas temu, wciąż silnie akcentuje swoją pozycję. Mężczyźni mogą w tym sezonie pytać częściej o oprawki wykonane z tytanu. Doceniają jego lekkość, silną sprężystość oraz właściwości hipoalergiczne. Może być supercienki, a przy tym bardzo wytrzymały. Popularnością, ze względu na nasilający się trend eko, cieszyć będą się oprawki z drewna. Ich klasyczne kolory odpowiedzą na potrzeby mężczyzn, którzy poszukują oryginalnego, ale i dość „bezpiecznego” dodatku.

Najważniejsze dopasowanie

Pracownicy salonów optycznych muszą pamiętać, że trendy są dla klientów istotne, ale to właściwe dopasowanie spowoduje, czy na pewno modnie będą wyglądać w okularach.
– Jeśli klient wybiera model, który będzie nosił codziennie, ważne jest, aby był na tyle uniwersalny, by pasował do większości garderoby – wtedy najlepiej jest doradzić klasyczne modele, które nigdy nie wychodzą z mody, pasujące do urody i charakteru. Jeśli jednak okulary mają być wyróżnikiem stylu lub kolejną parą do kolekcji oprawek, wtedy można wspólnie z klientem poszaleć i zastanawiać się nad panującymi trendami, wciąż mając na uwadze kształt twarzy – radzi Kinga Borkowska, osobista stylistka.
Jak twierdzi, jesienią i zimą najlepiej sprawdzają się oprawki szylkretowe, które wciąż są na pierwszym miejscu listy okularowych trendów i występują w wielu fasonach. – Aviatorki w metalowej oprawie z podwójnym noskiem też będą świetnym wyborem. Swoim klientom, gdy chcą wyróżnić się tłumu i przyciągać uwagę do twarzy, polecam klasyki takie jak clubmastery, panthosy, lenonki, pilotki, nerdy czy wayfarery w niestandardowych kolorach lub wzorach – dzięki temu osiągamy efekt wyróżnika stylu przy zminimalizowaniu ryzyka, że model za chwilę wyjdzie z mody – radzi Kinga Borkowska. – Doradzając klientowi w podjęciu decyzji o kupnie okularów, ważne jest, aby dobrze się w nich czuł. Dlatego musimy idealnie dobrać ich fason do kształtu twarzy, a kolor do typu urody – w przeciwnym razie nawet najmodniejsza oprawa nie będzie się dobrze prezentowała – podsumowuje Kinga Borkowska. Zadowolony klient to najlepsza reklama salonu optycznego.


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy