Luksus w męskim wydaniu

Wysmakowana męska stylizacja to uszyty na miarę garnitur, dobrze skrojona koszula, najwyższej jakości casualowa odzież czy markowe, skórzane obuwie. Mężczyzna ubrany z klasą to zarówno zwolennik chłodnej klasyki, jak i entuzjasta pikantnej ekstrawagancji.

Radek Wiktorowicz aka Ghosteye
Bloger okularowy na www.ghosteye.pl
Certyfikowany stylista opraw okularowych, Osobisty doradca wizerunku, Certyfikowany kolorysta

Obok bazowych elementów jego stroju warto także zwrócić uwagę na dodatki, których zadaniem jest dopracowanie kreowanie wizerunku estety, ceniącego dbałość każdy detal swojego wyglądu.

Dopełnienie męskiej stylizacji

zależności od prezentowanego dress codu męski outfit współtworzyć może zarówno dobrze dopasowana skórzana galanteria, drobne elementy stroju formalnego (krawat, poszetka, spinki do mankietów), jak dodatki typowe dla stroju sportowego (czapka daszkiem czy torba treningowa). Spośród najważniejszych dopełnień męskiego ubioru trudno jest przenieść na drugi plan zegarek – główny atrybut zamożności, prestiżu elegancji. Chyba że pod uwagę weźmiemy inny przedmiot, który jak żaden inny składnik stylizacji intryguje, potęguje charyzmę koncentruje uwagę – okulary.

Oprawy: Sandro SD5012 001 Fot. Barbara Sadurska

—————————————————————————————————–

Luksus w męskim wydaniu to nie tylko logotyp znanego domu mody na zauszniku. To perfekcyjne wykonanie, dbałość o szczegóły, ekstrawagancka forma, zdolność wabienia kolorem. To coraz częściej celowe wykorzystanie zbyt dużego rozmiaru oprawki – oversize’u. To lśniące nadruki na soczewkach przeciwsłonecznych i wykorzystanie drogocennych kruszców. I trzeba przyznać, że męskich entuzjastów takich rozwiązań jest coraz więcej.

—————————————————————————————————–

Odmienność płci a okulary

odróżnieniu od kobiet podejście mężczyzn do wyboru okularów jest bardziej pragmatyczne zachowawcze. Wynika to nie tylko mniejszej różnorodności dedykowanych im okularowych form kolorów (wiele nich póki co zarezerwowanych jest dla kobiet), ale również potrzeby posiadania przez nich produktu przede wszystkim uniwersalnego, funkcjonalnego (tylko) miarę estetycznego.
To oczywiście uproszczenie. Zarówno wśród kobiet, jak mężczyzn mamy bowiem ekscentryków, miłośników odważnych barw, złota czy oversize’u. Zatem wynika to większej mierze cech osobowości aniżeli odmienności płci.

Śmielej, barwniej, odważniej

Mimo że nadal obserwujemy wyraźny podział oprawek ze względu na płeć, to roku na rok okularowa moda męska przekracza granice kształtu koloru, stwarzając pewną alternatywę dla odważniejszych wizerunkowo mężczyzn. Mam na myśli wyjście poza schemat produktów określanych jako stricte męskie, przewidywalnej formie, często stonowane sztampowe. Trudno się temu dziwić. Okulary są niezwykle kreatywnym dynamicznie rozwijającym się obszarem modzie, który roku na rok szokuje także męskiego konsumenta.
Da się to zauważyć szczególnie wśród marek luksusowych, zaskakujących wszystkimi trzema składowymi – materiałem, formą barwą. Luksus męskim wydaniu to nie tylko logotyp znanego domu mody na zauszniku. To perfekcyjne wykonanie, dbałość szczegóły, ekstrawagancka forma, zdolność wabienia kolorem. To coraz częściej celowe wykorzystanie zbyt dużego rozmiaru oprawki – oversize’u. To lśniące nadruki na soczewkach przeciwsłonecznych wykorzystanie drogocennych kruszców. trzeba przyznać, że męskich entuzjastów takich rozwiązań jest coraz więcej.

Oprawy David Beckham DB 7014 J5G Fot. Mariusz Woźniak

Luksus w zgodzie z klasyką

drugiej strony męski luksus to prostota, klasyka harmonia, która towarzyszy okularom dobre kilkadziesiąt lat. To cechy stylizacji, które obronią się zawsze. Niczym dodatek, który potrafi być jak uszyty na miarę garnitur – fundament formalnego lub półformalnego stroju. Element klasycznej, męskiej elegancji, który nie epatuje kształtem barwą, mając pewność, że przetrwa lata niezależnie od obowiązujących trendów. To wykonane największą precyzją zarówno oprawki metalowe, jak wysokogatunkowy plastik, gdzie często spotkamy owal formy zbliżone do prostokąta. To ponadczasowe czernie, grafity, brązy szylkrety. wcale nie są to propozycje wyłącznie dla nudziarzy bądź właścicieli grubszych portfeli bez kreatywności polotu.

Klasyczny okularowy luksus to rozwiązanie dla mężczyzny mającego świadomość, że zarówno okulary korekcyjne, jak przeciwsłoneczne trafnie skomponują się każdą stylizacją bez ryzyka niepotrzebnego kontrastu, zbędnego przepychu pretensjonalności.

Luksus widzenia

Nie byłbym sobą, gdybym nie powiedział jeszcze jednym. istocie noszenia każdych okularów, więc luksusie widzenia. Częstokroć potrzebę posiadania „dobrych” okularowych „szkieł” tłumi estetyczne pragnienie (oprawki). Nic dziwnego – ilu nas (zwłaszcza facetów) to wzrokowcy? Sam nim jestem. Nie zapominajmy jednak, że aby cieszyć się pełnią luksusu, obok pięknych opraw należy zwracać uwagę na soczewki, przez które patrzymy.

Radek Wiktorowicz

Certyfikowany stylista opraw okularowych, kolorysta oraz doradca wizerunku. Własną firmę założył, mając 24 lata, od tego czasu na dobre pochłonęła go nauka doskonalenie kreatywnej szczerej sprzedaży. Prelegent autor warsztatów sprzedażowych dla branży optycznej oraz licznych publikacji prasie branżowej. Od 2018 roku jego wpisy można śledzić na stronie www.ghosteye.pl, która stała się głównym okularowym blogiem kraju.

Na co dzień oddaje się okularowej pasji swoim salonie optycznym Piotrkowie Trybunalskim lub atelier Warszawie. jego miłością do okularów konkurować mogą tylko trzy kobiety – córki Amelia Hania oraz żona – Ania – lekarz specjalista chorób oczu.

Polecamy