Luksus w kobiecym wydaniu

Mimo niewygodnych czasów, z którymi zmagają się rozmaite branże oraz mniejsze i większe biznesy w naszym kraju, rynek dóbr luksusowych wbrew pozorom ma się całkiem dobrze.

Choć dla niektórych może wydawać się to kuriozalne niezrozumiałe (przecież znany wszystkim patogen sporo namieszał kotle zwanym gospodarką), to Polacy coraz częściej siadają chociażby za kierownicą aut marek kojarzonych ekstrawagancją prestiżem. Co ciekawe – miejscu na podium wśród dóbr, po które sięgamy coraz częściej, są luksusowa odzież, biżuteria akcesoria. jeśli akcesoriach biżuterii mowa, to przestrzeń ta obejmuje również luksusowe okulary.

Czy premium luksus to to samo?

Wiele osób określenia premium luksus traktuje jak synonimy. Tymczasem pojęcia te nie są równoznaczne. Wyroby marki premium są powszechne dostępne dla ogółu konsumentów (czytaj – dla sporej grupy okularników). To produkty bardzo dobrej jakości, wyższej cenie niż ta ogólnie przyjęta dla danej kategorii.
przypadku towarów luksusowych mamy do czynienia mniejszą dostępnością towaru (elitarność), jego wykonanie cechuje niezwykła dbałość szczegóły. Kwota na metce takiego produktu potrafi zwalić nóg. przypadku optyki okularowej luksus kojarzony jest między innymi markami, których pokazy prezentowane są stolicach światowej mody, takich jak Paryż, Mediolan czy Nowy Jork.

„Marian, tu jest jakby luksusowo!”

Po luksusowe drogie okulary najczęściej sięga płeć piękna. Dzieje się tak kilku powodów. Po pierwsze okulary stały się na przestrzeni lat elementem biżuterii, do której, jak wiadomo, bliżej jest kobietom. kobiet siła „błyskotek” zdecydowanie bardziej niż mężczyzn oddziałuje na daną stylizację akcentuje atrybuty ciała. Nie trzeba być entuzjastą okularowej mody, aby wiedzieć, że do produkcji oprawek wysokiej półki cenowej coraz powszechniej wykorzystuje się szlachetne kruszce, czyli typowe materiały jubilerskie uwielbiane przez panie.

Po drugie kobiety coraz częściej decydują się na zakup prestiżowych okularowych marek wywodzących się branży odzieżowej. Znane na całym świecie modowe brandy zadomowiły się na dobre także salonach optycznych. Daje to możliwość kreowania wizerunku spójnie ulubioną marką ubrań, galanterii czy kosmetyków.

Po trzecie luksusowe okularowe marki „stają na rzęsach”, aby prześcignąć się wariacjach kształtów i w łączeniu ze sobą rozmaitych materiałów, czyli szeroko rozumianym designie. Fokus na płeć piękną tym obszarze jest zdecydowanie większy. Kobieta – niezwykle wdzięczny obiekt eksponowaniu okularowej mody jej różnorodności – odnajdzie dla siebie znacznie więcej fasonów, materiałów kolorów niż mężczyzna. Niewątpliwie sprzyjają temu ogromne budżety poświęcane na reklamę marketing, będące motorem napędowym popytu.

Nie tylko estetyka

Dzięki luksusowym i, co istotne, właściwie dobranym okularom, możemy sprawić, że jeden drobny detal podkreśli, niekiedy zawładnie całą kobiecą stylizacją, dodając jej klasy szyku. Przypominajmy naszym klientom jednym: Posiadanie na nosie markowych „kotów” nie kończy się na samej oprawie jej wymiarze estetycznym. Pozostaje jeszcze funkcja korekcji ochrony. To te właściwości decydują tym, jak widzimy troszczymy się nasz wzrok. Nie tylko prestiżowy logotyp na zauszniku, lecz przede wszystkim wspaniałe, ostre widzenie powinno być prawdziwym wyznacznikiem luksusu.

Fot. Mariusz Woźniak

Radek Wiktorowicz
Ghosteye

Certyfikowany stylista opraw okularowych, kolorysta oraz doradca wizerunku. Własną firmę założył, mając 24 lata, od tego czasu na dobre pochłonęła go nauka doskonalenie kreatywnej szczerej sprzedaży. Prelegent autor warsztatów sprzedażowych dla branży optycznej oraz licznych publikacji prasie branżowej. Od 2018 roku jego wpisy można śledzić na stronie
www.ghosteye.pl, która stała się głównym okularowym blogiem 
kraju.

Na co dzień oddaje się okularowej pasji swoim salonie optycznym Piotrkowie Trybunalskim lub atelier Warszawie. jego miłością do okularów konkurować mogą tylko trzy kobiety – córki Amelia Hania oraz żona – Ania – lekarz specjalista chorób oczu.

Polecamy