Inwestuj w kompetencje swoje i zespołu

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Mówi się, że nie ma lepszej inwestycji niż ta w siebie. Jedną z najbardziej wartościowych jest uczestnictwo w szkoleniach. To nie tylko możliwość zyskania nowej wiedzy, ale i pracy z najnowocześniejszym sprzętem. To też okazja do podniesienia kompetencji miękkich. Warto korzystać z każdej możliwości, by zdobyć nową wiedzę. Zwróci się z nawiązką.

Informacji o szkoleniach powinni szukać przede wszystkim właściciele salonów optycznych. Kompetencje pracowników są jednym z ważniejszych czynników wpływających na funkcjonowanie salonu optycznego. To, czy pracownik orientuje się w trendach, zna i rozumie kwestie techniczne, jest zorientowany w nowościach, znacząco wpływa na jakość obsługi klienta i sprawia, że udaje się go zatrzymać na dłużej. Sami właściciele salonów optycznych także powinni korzystać z okazji do zdobywania nowej wiedzy. Zorientowanie się w aktualnościach na rynku pozwala wyprzedzić konkurencję i poczynić ewentualne inwestycje, mogące uatrakcyjnić ofertę.

Cechy i producenci szkolą optyków

Informacji o szkoleniach można szukać na stronach regionalnych cechów optyków. Małopolski Cech Optyków regularnie zaprasza na różnego rodzaju szkolenia, które najczęściej prowadzą eksperci w dziedzinie optyki i optometrii. Szkolenia organizowane przez cech dostarczają nie tylko dużej dawki wiedzy teoretycznej. Często połączone są także z praktyką. Można ćwiczyć na sprzęcie najnowszej generacji. Warto też brać udział w szkoleniach organizowanych przez producentów sprzętu. Pozwalają one być na bieżąco z nową ofertą na rynku, mogą też podpowiedzieć, jak usprawnić pracę salonu. Zwykle na takich szkoleniach można też uzyskać preferencyjne warunki zakupu danego sprzętu.

Styliści podpowiedzą jak obsłużyć klienta

Ciekawą opcją są szkolenia prowadzone przez stylistów. Dają sporą dawkę wiedzy na temat obsługi klienta. Na takim szkoleniu mogą skorzystać zarówno optycy, optometryści, jak i pracownicy bezpośrednio pracujący z klientem. Otrzymują wszechstronną wiedzę na temat profesjonalnych technik doboru i stylizacji oprawek okularów. Uzyskują też informacje, jak dobierać kształt oprawek do twarzy, jak analizować typy urody i jak dobierać do nich odpowiedni kolor opraw. Warto wybierać te szkolenia, które nie tylko zawierają teoretyczną, ale i praktyczną część. Dzięki niej uczestnicy mają możliwość, pod okiem trenera, wykonać profesjonalną stylizację, dopytać, gdzie popełniają błędy i skorygować je.

Bardzo ciekawe mogą być szkolenia z marketingu, najczęściej prowadzone przez trenerów biznesu i komunikacji interpersonalnej czy coachów. Na takich szkoleniach można zdobyć szeroką wiedzę na temat tego, jak dotrzeć do klientów, jak i utrzymać obecnych i jak przyciągnąć nowych. Podczas warsztatów zdobywa się wiedzę na temat psychologii podejmowania decyzji zakupowej, procesu obsługi klienta, modelów i standardów sprzedaży.

Atrakcyjny pracodawca

Wszystkie szkolenia, niezależnie od tematyki, poszerzają wiedzę i horyzonty. Mają więc bezpośrednie przełożenie na wzrost kompetencji pracowników, a tym samym na sprzedaż w salonie optycznym. Klienci doceniają te punkty sprzedaży, w których mogą liczyć na fachową obsługę, aktualną wiedzę i nowoczesne rozwiązania. Szukają takich salonów, w których otrzymają profesjonalną poradę. Warto wiedzieć, że klient, który wyjdzie z salonu zadowolony, nie tylko do niego wróci, ale zarekomenduje go także innym osobom. Inwestycja w szkolenia szybko zwróci się więc z nawiązką. Będzie też wartością dodaną dla właścicieli salonów optycznych. W sytuacji rynku pracownika wieść o tym, że dba się o kadrę i podnoszenie kwalifikacji, pozwoli przyciągnąć prawdziwe talenty.

Tekst: Justyna Sobolak


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy