Trendy w oprawkach okularowych

Jakie kolory oprawek okularowych obowiązują w tym sezonie? Czy modne są dodatkowe ozdoby, a może warto postawić na jakieś niekonwencjonalne rozwiązania?

I jak w szaleństwie barw i ekstrawagancji sprawić, aby okulary pasowały do klienta.

 

O informacje na temat najmodniejszych ozdób i kolorów oprawek okularowych zapytaliśmy stylistki-konsultantki wizerunku. Sprawdźmy zatem, co polecić naszym klientom w salonie optycznym? – Modne są zaskakujące i szokujące rozwiązania. W zasadzie mogłaby to być myśl przewodnia trendów na rok 2013. Okulary nie tylko mają pełnić funkcje ochronne czy korekcyjne, ale przede wszystkim mają być biżuterią, która zdobi, a czasem nawet wywołuje kontrowersje – mówi Tatiana Szczęch, konsultant wizerunku, stylistka z Centrum Kreowania Wizerunku SYNERGIA (www.synergiastyl.pl).

Postaw na kolor

Okulary należą do ważnej części stylizacji, dlatego silnie korelują z trendami wybiegowymi. I tak, w sezonie wiosna-lato na modowych wybiegach pojawiają się mocne, soczyste kolory – w tym bardzo modny żółty, tropikalne motywy – z intensywną zielenią i graficzne czarno-białe wzory (szachownice, paski) i dużo ekstrawagancji. Projektanci oprawek odważnie podążają w tę stronę. Tatiana Szczęch podkreśla: – Przed nami wielkie modowe szaleństwo w kwestii doboru opraw okularowych. Na ten sezon mają one być zauważane przez innych – ze względu na swój ekscentryczny kształt lub soczysty kolor. Szczególnie jednak polecam łączenie bieli i czerni – mówi. GOShA Kusper, stylistka, trenerka wizerunku (goshakusper.com) zwraca uwagę, iż w nowych trendach każdy znajdzie ciekawe rozwiązanie dla siebie. – Światowe trendy mówią: „nie bój się koloru”! – więc modny jest kolor. I nie chodzi o to, aby nosić neonowy kolor, który na przykład nie oddaje naszej osobowości i stylu życia. Może to być mały krok, np. od czerni w stronę choćby granatu czy oberżyny w oprawkach korekcyjnych – podkreśla. Jeżeli klient nie jest przekonany do ekstrawaganckich pomysłów kolorystycznych w swoich okularach na co dzień, wówczas można zainteresować go subtelnymi rozwiązaniami. – Bardzo modne są na przykład oprawki dwukolorowe. Interesującym rozwiązaniem jest jeden kolor na zewnątrz, a inny wewnątrz poprawek – to dyskretny sposób na wyrażenie siebie. Przezroczystości miejscowe, także w zakresie całych oprawek, są również bardzo modne. Kwiatowe aplikacje rodem z lat 70-tych, zwierzęce motywy oraz geometryczne kształty są zdecydowanie wysoko na modowym niebie – mówi GOShA Kusper. Jeżeli klient zdecyduje się na klasyczne oprawki w okularach korekcyjnych, warto zainteresować go bardziej odważną kolorystyką, czy też modnym lustrzanym odbiciem inspirowanym sportami w okularach przeciwsłonecznych. – Życzę wszystkim więcej odwagi nie tylko w wybieraniu opraw o niekonwencjonalnych kształtach, ale też o osobliwych połączeniach kolorystycznych i deseniach, np. w cętki, kwiecisty wzór, paski lub geometryczne printy. Wciąż na topie jest ombre, czyli cieniowanie – zarówno na oprawach, jak i szkłach – podkreśla Tatiana Szczęch.

Ważne dopasowanie

Doradzając klientowi w wyborze okularów, warto pamiętać, że z jednej strony powinny one być modne, ale z drugiej dopasowane do jego stylu i… charakteru. – Zawsze, kiedy wybieram okulary dla moich klientów, biorę pod uwagę osobowość i styl życia, ponieważ to są najważniejsze kryteria. Inny kolor wybiorę dla pasjonatki pracującej w wolnym zawodzie, a inny dla pani pracującej w banku. Nie bez znaczenia są preferencje kolorystyczne i zawartość garderoby. Należy pamiętać o tym, że okulary, nawet jeżeli są tylko korekcyjne, są dodatkiem – i tak należy je traktować – podkreśla GOShA Kusper. Oczywiste jest, że okulary powinny pasować do kształtu twarzy i brwi, ale warto także wiedzieć, iż kolor oprawek musi być odpowiednio dobrany do typu kolorystycznego urody. – Oznacza to tyle, że powinny one być skomponowane z naturalną kolorystyką skóry, oczu i włosów. Każdemu pasuje każdy kolor, pytanie tylko, który jego odcień. Cytrynowy i słoneczny, malinowy i pomidorowy… – żółty i żółty, czerwony i czerwony, a jednak w każdym z nich wyglądamy zupełnie inaczej. To ważne, by wszystko w naszym wizerunku było spójne i harmonijne. Możemy szokować – w tym sezonie to nawet bardzo pożądane – pytanie tylko, czy robimy to świadomie, czy nie. Polecam to pierwsze rozwiązanie – podsumowuje Tatiana Szczęch.

Wybierając okulary dla naszych klientów, musimy być zorientowani zarówno w światowych trendach, jak i powinniśmy zwrócić uwagę na dopasowanie oprawek do naszego klienta – zarówno do jego osobowości, jak i stylu życia. Jeżeli nasz klient zdecyduje się na klasyczne oprawki okularów korekcyjnych, warto podpowiedzieć mu odrobinę szaleństwa, choćby w okularach przeciwsłonecznych.

Grażyna Jancik

Polecamy