II bieg czas na wzrok 1796 par okularów korekcyjnych dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

W sobotę, 12 października, plejada gwiazd oraz wszyscy miłośnicy biegania po raz kolejny zjednoczyli się w szczytnym celu. W tygodniu obchodów Światowego Dnia Wzroku odbył się 2. Charytatywny Bieg Czas Na Wzrok – wyjątkowe wydarzenie o charakterze sportowo-rodzinnym.

Organizator – Grupa Essilor – zobowiązała się bowiem do przekazania podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce liczbę okularów korekcyjnych odpowiadającą liczbie wszystkich zawodników Biegu. Tym samym aż 1796 par okularów powędruje do potrzebujących dzieci.
2. Bieg Czas Na Wzrok odbył się w Miasteczku Wilanów, przy Plaży Wilanów, u zbiegu ulic Przyczółkowej i Wilanowskiej. Zawody rozegrano na dystansie ok. 5 km.

Czas Na Wzrok 40+

Każdego roku, w październiku, obchodzony jest Światowy Dzień Wzroku (World Sight Day). Celem jego obchodów jest propagowanie potrzeby regularnych badań oraz szeroko zakrojona edukacja w zakresie prawidłowej korekcji wzroku. Okazuje się, że ponad 80 proc. informacji z otaczającego nas świata odbieramy za pomocą oczu. Jednocześnie – jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Essilor w lutym bieżącego roku, 64 proc. osób nie bada regularnie swojego wzroku. Dlatego tak ważna i potrzebna jest edukacja w tym zakresie. 2. Bieg Czas Na Wzrok, zorganizowany w tygodniu obchodów Światowego Dnia Wzroku, to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego organizatorzy podsumowali tegoroczne działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Czas Na Wzrok 40+, skierowanej do osób po 40. roku życia. Głównym jej celem jest szeroka edukacja w zakresie prezbiopii, czyli naturalnego procesu starzenia się oka, ale przede wszystkim budowania świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej.

1 uczestnik = 1 para okularów

Charytatywny charakter 2. Biegu Czas Na Wzrok podkreślił wspólny cel – pomoc dzieciom. Organizatorzy przekażą podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce, które zajmuje się dziećmi opuszczonymi, osieroconymi i zagrożonymi utratą opieki rodziców, oraz rodzinom zastępczym, aż 1796 par okularów korekcyjnych, które w znacznym stopniu poprawią jakość życia. Każda para okularów jest kolejną szansą na lepszą przyszłość. Dzięki poprawie wzroku dzieci lepiej się komunikują, osiągają lepsze wyniki w nauce czy po prostu są pewniejsze siebie. Chętniej podejmują wyzwania i nawiązują nowe relacje.

Plejada gwiazd na 2. Biegu Czas na Wzrok

Działania komunikacyjne w ramach Biegu wsparło wiele znanych gwiazd, m.in.: Danuta Stenka, Artur Żmijewski, Anna Dereszowska, Karina Kunkiewicz, Laura Gessler, Karolina Malinowska, Beata Chmielowska-Olech, Krzysztof Jankes Jankowski, Stanisław Karpiel-Bułecka, Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, Zofia Zborowska, Marcin Mroczek, Jacek Kopczyński, Daria Widawska, Mateusz Borek, Maciej Florek Gleba, Maciej Myszkowski, Jolanta Fraszyńska, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan, Lidia Popiel, Maciej Iwański, Natalia Jakuła, Bożydar Iwanow, Sergiusz Ryczel, Anna Samusionek, Bogna Sworowska, Tomasz Ciachorowski, Tomasz Zimoch oraz Magda Steczkowska. Część z nich wzięła udział w biegu i wspólnie z pozostałymi zawodnikami pokonała trasę 5 km po to, aby poprawić jakość widzenia potrzebujących dzieci.

Pomysłodawcą i organizatorem 2. Rodzinnego Biegu Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok, reprezentowana przez Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO, Essilor Optical Laboratory Poland. Sponsorem Głównym jest firma Bausch+Lomb ULTRA®, producent szkieł kontaktowych, a partnerem wydarzenia Dzielnica Wilanów.

Patronat merytoryczny sprawowali: Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki. Magazyn „Optyk Polski” był patronem medialnym wydarzenia.


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy