Dziecko klientem salonu optycznego

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Kącik zabaw, nagroda po badaniu wzroku czy też ciekawe, kolorowe stojaki eksponujące okulary dla dzieci – to tylko przykłady wielu rozwiązań, które powinny się pojawić w salonie optycznym.


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Dzieci są także klientami, i to bardzo wymagającymi. Przystosowanie salonu optycznego do ich potrzeb, to inwestycja, która się opłaca. Po pierwsze dzieci często zmieniają okulary. Po drugie wielu z nich prawdopodobnie będzie nosić okulary także, jako nastolatek, a być może także jako osoba dorosła. Warto już teraz zainwestować w lojalnego klienta. Na co zatem powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Kącik zabaw

Dzieci, które przychodzą do naszego salonu są często zdenerwowane. Nowa sytuacja, nieznane osoby, konieczność poddania się badaniu, sprzęt medyczny – to wszystko bardzo je stresuje. Dlatego też warto zadbać o to, aby nasz salon był miejscem przyjaznym dla maluchów. Skutecznym rozwiązaniem jest stworzenia małym pacjentom własnego miejsca w formie kącika zabaw. Jego wielkość i wyposażenie będzie zależeć od powierzchni, którą dysponujemy. Są jednak niezbędne elementy, w które powinniśmy go wyposażyć: niewielki stoliczek, kilka krzesełek, kredki, malowanki, a także klocki czy też książeczki. Warto w taki sposób przygotować to miejsce, aby wpisywało się w wystrój całego salonu (wybór mebli dla dzieci jest ogromny), a także nawiązywało do tematyki związanej z okulistą i okularami. Mogą to być maskotki w okularach, książeczki czy też malowanki z bohaterami bajek, którzy noszą okulary (np. Ważniak ze Smerfów, tata Świnki Peppy czy też Dexter, mały geniusz z serialu animowanego Laboratorium Dextera). Zakupmy także książeczki 3D, w których dzieciaki mogą oglądać specjalnie przygotowane ilustracje przez dołączone okulary. Dla dziewczynek dużą frajdą będzie możliwość przymierzania oprawek przy lustrze z kolorową toaletką, znajdującą się w kąciku zabaw. Taka „kraina zabaw” z jednej strony pomoże oswoić się dziecku z nową sytuacją. Będzie też miejscem, w którym maluch może zaczekać, kiedy to rodzić przyjdzie na badanie wzroku. Kącik z zabawkami daje poczucie bezpieczeństwa i sprawia, że dziecko chętniej wróci do naszego salonu.

Oferta dla dzieci

Warto także zadbać o ciekawą ofertę dla dzieci – duży wybór oprawek, modne fasony i kolory – atrakcyjne dla dziecka. W ofercie powinniśmy mieć oprawki z motywami z bajek, serie z popularnych seriali dla dzieci, okulary do uprawiania sportu (niezbędne na lekcje wf-u) oraz przeciwsłoneczne. Taka szeroka oferta i możliwość wybrania czegoś ładnego, zwłaszcza w przypadku starszych dzieci, zniweluje poczucie, że w okularach wygląda się brzydko i nieatrakcyjnie. Jeżeli pozwolimy wybrać okulary z przygotowanych propozycji – na pewno będzie chętniej chciało je nosić. Ale, aby mogło samo zdecydować – będzie potrzebowało różnorodnej oferty. Ważne jest także właściwe wyeksponowanie okularów dla dzieci, na przykład na kolorowych półkach, stojakach z postaciami z bajek. Warto także mieć w ofercie dziecięce czy też ściereczkę do czyszczenia szkieł z postaciami z kreskówek. Potrzebne będzie miejsce, w którym dziecko będzie mogło wygodnie przymierzyć okulary – lustro, odpowiednie krzesło, oświetlenie. Bardzo trudnym momentem jest badanie wzroku – coraz częściej lekarze, aby zminimalizować stres rezygnują np. z białych kitli na rzecz kolorowych; mają w gabinecie kilka zabawek, które pomagają odwrócić uwagę od badania, zwłaszcza u maluchów. W salonach optycznych, kierujących ofertę głównie do dzieci maluchy często mają swój specjalny fotel do badania np. w kształcie tronu dla księżniczki.

Konieczna nagroda

Nieodzownym elementem w podejściu do najmłodszych, jako klientów, jest także przygotowanie niewielkiej nagrody dla dziecka, która otrzyma po badaniu wzroku. Może to być np. naklejka „dzielny pacjent”, drobny gadżet czy też dyplom „dzielny przedszkolak”. Ten niedrogi upominek, bardzo lubiany przez dzieci, może spełnić także rolę materiału promocyjnego – jeżeli zamieścimy na nim np. adres naszej strony www. Bardzo skutecznym sposobem na przekonanie do siebie małych pacjentów są wydarzenia kierowane do dzieci. Możemy zorganizować dzień otwarty dla przedszkolaków i zaprosić 5-latków z pobliskich przedszkoli, aby zobaczyli jak wygląda praca okulisty i na czym polega wizyta w salonie optycznym. Dzień dziecka, Mikołajki, początek roku szkolnego, pierwszy dzień wakacji – to także dni, w których warto promocje i ciekawe wydarzenia kierować do dzieci. Bardzo dobrze odbierane są ciekawe konkursy: na przykład konkurs fotograficzny – „Moje pierwsze okulary” czy też plastyczny: „Moja pierwsza wizyta w salonie optycznym”. Ważne są oczywiście nagrody – wydrukowanie w kalendarzu najlepszych zdjęć czy też zestaw upominków dla najmłodszych.

Dziecko on-line

Przygotowując ofertę dla najmłodszych w swoim salonie optycznym, warto także przedstawić ją na swojej stronie internetowej. To idealne miejsce, aby pokazać, iż nasz salon jest przyjazny dzieciom. Przede wszystkim powinniśmy zamieścić zdjęcia pokazujące ciekawe rozwiązania przygotowane dla dzieci. To na pewno zachęci rodziców do wizyty właśnie w naszym salonie. Poza tym powinniśmy pokazać, iż jesteśmy wyspecjalizowani w obsłudze małych pacjentów. Warto na naszej stronie zamieścić porady dla rodziców: np.: „w jaki sposób sprawdzić czy dziecko prawidłowo widzi, co może zaniepokoić rodzica?” Ciekawym tematem jest także dobór okularów dla dziecka – zamieśćmy na ten temat poradnik, na co zwrócić uwagę, aby okulary podobały się dziecku, a przy tym były wytrzymałe i funkcjonalne. Opublikujmy także poradnik: ”w jaki sposób rodzic powinien przygotować dziecko do wizyty w salonie optycznym”. Bardzo ceniona przez rodziców jest możliwość zadania pytań – np. poprzez e-mail. Możemy wdrożyć także niestandardowe rozwiązania – np. możliwość przyjazdu na pierwszą wizytę do dziecka do domu. Mając wszystkie udogodnienia dla dzieci tworzymy miejsce przyjazne dzieciom. Warto wtedy zgłosić salon optyczny do akcji: miejsca przyjazne maluchom, miejsca dzieci itp., które promują ciekawe rozwiązania w tym obszarze. Aby nawiązać i podtrzymać pozytywny kontakt z rodzicami małych pacjentów, stwórzmy program lojalnościowy dla całej rodziny, polegający np. na zbieraniu punktów za wizytę w salonie optycznym. W zamień klient otrzyma rabat, gratis lub nagrodę.

Pamiętajmy, że dzieci mają duży wpływ na to, jakie zakupy poczynią dorośli i czy wrócą do danego salonu optycznego. Jeżeli będzie on przyjazny dziecku, jest to bardzo prawdopodobne. Rodzice, których dziecko będzie zadowolone po wizycie w salonie optycznym, zapewne polecą taką ofertę innym rodzicom.

Grażyna Jancik


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy