Digitalizacja w branży optycznej. Szanse i wyzwania

Kamera tworzy trójwymiarowy obraz twarzy, a rezultat przypomina nieco postaci z gry komputerowej.

Obraz 3D jest wykorzystywany jako szablon do drukarki 3D, która zaprojektuje indywidualne, dopasowane do każdej twarzy okulary. Cyfryzacja to z jednej strony wyzwanie, a z drugiej szansa dla branży optycznej.

Nowe technologie rewolucjonizują branżę optyczną. Obecnie wszystko kręci się wokół cyfryzacji, również optyce okulistycznej. Cyfryzacja będzie miała również decydujący wpływ na przyszłość branży optycznej wpłynie na procesy poprzedzające zakup optyka oraz rozwój wdrażanie nowych rozwiązań zakresie soczewek okularowych.

Chociaż cyfryzacja przynosi pomocne wygodne ulepszenia wielu dziedzinach naszego życia, wiele osób nadal sceptycznie odnosi się do zmian. szczególności handlu detalicznym cyfryzacja jest utożsamiana portalami internetowymi, które oferują produkty niedrogo masowo dla klientów końcowych są przez nich wykorzystywane – ze szkodą dla tradycyjnych, stacjonarnych sprzedawców detalicznych.

Szansa na rozwój

Codziennie czytamy słyszymy, że cyfryzacja zmienia wiele dziedzin naszego życia racjonalizuje całe branże. Zniknęło rynku wiele zawodów, ale wraz coraz intensywniejszym wkraczaneim nasze życie nowoczesnych technologii tworzą się nowe możliwości. Optycy widzą również, że cyfryzacja wkrada się każdej strony muszą przyznać rację tym, którzy już wiele lat temu przewidywali, że refrakcja będzie wkrótce wykonywana tylko przez maszyny. Digitalizacja otwiera nieznane niewykorzystane wcześniej możliwości, które będą nadchodzących latach odkrywać drzemiący niej potencjał.

Uczynić biznes optyczny bardziej cyfrowym

Cyfryzacja dla wielu optyków jest nadal bardzo abstrakcyjnym pojęciem, jeśli chodzi uczynienie własnego biznesu bardziej cyfrowym. Naprzeciw potrzebom wyzwaniom dokonującej się cyfrowej rewolucji branży optycznej wychodzą firmy produkujące sprzęt niezbędny nowoczesnym salonie optycznym, pomagając optykom dostosować się do wymagań coraz bardziej świadomych wymagających klientów. Zastosowanie nowych technologii daje możliwość doradzania klientom zupełnie inny sposób, zarówno zakresie pomiarów, jak dalszych zaleceń dotyczących soczewek okularowych kontaktowych.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom zakresie soczewek okularowych optyk okularowy będzie stanie lepiej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby wzrokowe klientów, którzy coraz częściej używają urządzeń cyfrowych. Współczesne soczewki okularowe muszą uwzględniać cyfryzację życia codziennego, która znacznie większym stopniu obciąża ludzkie oko, niosąc ze sobą nowe wymagania zakresie ochrony wzroku.

Cyfrowa przyszłość to dialog między technologią a ludźmi

Zmiana dokonuje się na naszych oczach. Dla optyków optometrystów cały proces analizy składania zamówień stał się ostatnich latach coraz bardziej cyfrowy. Platformy cyfrowe są połączone sieć urządzeniami do refrakcji, także narzędziami do centrowania. Jednak nowoczesne technologie wcale nie eliminują roli optyka procesie doboru okularów. Optyk towarzyszy konsumentowi przez cały proces konsultacji wyboru, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom może przedstawić klientowi więcej możliwości wyboru soczewek znacznie szybciej je zamówić.

Zrozumieć cyfryzację

Jedno jest pewne: cyfryzacja stwarza zarówno wyzwania, jak możliwości. Wbrew spotykanym jeszcze opiniom dla optyków cyfryzacja wcale nie oznacza wyłącznie sprzedaży online. Jest wręcz przeciwnie: osobiste zakupy sklepach stacjonarnych stają się coraz ważniejsze dla klientów zakupy online nie mogą tego zastąpić. Co prawda pandemia wpłynęła na przyzwyczajenia klientów zakupy sieci dokonuje coraz więcej klientów, ale ile przypadku okularów przeciwsłonecznych nie stanowi to problemu, to przypadku korekcji wizyta salonie kontakt optykiem jest konieczny.

Przed podjęciem decyzji zakupie nowych okularów obecnie większość konsumentów najpierw zapoznaje się informacjami Internecie (na stronach internetowych, sklepach internetowych, za pośrednictwem mediów społecznościowych). Ma to związek coraz bardziej cyfrowym stylem życia pracy.

Nowe możliwości

Cyfryzacja, jak każda zmiana, otwiera nowe możliwości zarówno zakresie badań wzroku, przygotowania okularów, przede wszystkim kontaktu klientem. Okulary pomoce optyczne nowymi funkcjami stwarzają nowe możliwości dopasowania okularów do indywidualnych potrzeb użytkownika zakresie wcześniej nieznanym.

Optyk doradcą klienta

Co prawda wyniku cyfryzacji automatyzacji wielu procesów przyszłości produkty masowe, które można ustandaryzować, będą tańsze częściej dostępne przez Internet, ale dotyczy to wyłącznie wybranych produktów. Dzięki temu, że pracę optyka usprawnią nowoczesne technologie, ewoluuje profil zawodowy optyk stanie się znacznie większym stopniu niż dotąd doradcą klienta. To perspektywa, której nie wolno przespać, bo dzięki swojej wiedzy profesjonalnym poradom dotyczącym tak ważnego produktu jak okulary, klasycznie wykształcony optyk będzie mógł skupić się na kontakcie klientem idealnym dopasowaniu okularów czy soczewek kontaktowych.

Mimo że zachowania klientów zmieniły się znacząco ostatnich latach coraz więcej osób szuka internecie informacji unika chodzenia do sklepu, to jednak cyfryzacja powinna być również postrzegana jako szansa optyce okulistycznej. Zgodnie zasadą: kto się nie rozwija, ten ginie.

Optyk zawodem medycznym

związku rozwojem nowoczesnych technologii zawód optyka ulegnie zmianie. Obecnie coraz więcej optyków jest optometrystami podczas gdy optyk jest zawodem rzemieślniczym, to optometrysta jest zawodem medycznym. Chodzi to, aby optyk stał się osobą pierwszego kontaktu przypadku wszystkich problemów oczami, który przeprowadzi badanie i, jeśli to konieczne, skieruje pacjenta do okulisty. Takie rozwiązanie ma pomóc obniżyć koszty opieki zdrowotnej. dla klienta wygodne będzie posiadanie kilku usług okulistycznych jednym miejscu.

Coraz więcej wad wzroku

Są też inne powody, dla których optycy powinni specjalizować się zdrowiu. miarę starzenia się społeczeństw wzrasta liczba osób prezbiopią, coraz większa część populacji cierpi na krótkowzroczność, która coraz wcześniej dotyka dzieci. Powody takiego stanu są są wieloczynnikowe bardzo złożone. Praca przed komputerem czy korzystanie telefonów komórkowych innych urządzeń emitujących światło niebieskie to tylko niektóre nich. nasze oczy nie są przyzwyczajone do sztucznego światła. Nakłada się na to brak aktywności fizycznej. Specjalne powłoki filtrujące część światła niebieskiego są jednym rozwiązań tego problemu. jako doradcy naszych klientów, oprócz doboru okularów, trosce ich narząd wzroku, zalecajmy aktywne spędzanie jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu,
na łonie natury.

 

Anna Leńska

 

Polecamy