Co nowego na targach OPTYKA 2016?

W latach parzystych w kalendarzu optyków i optometrystów listopad jest zarezerwowany na wizytę w Poznaniu. Mowa o targach OPTYKA 2016, które w tym roku odbędą się w dniach 18–19 listopada.

Rynek optyczny rozwija się wyjątkowo dynamicznie, dlatego też każda edycja wydarzenia jest aktualizowana merytorycznie. Dla specjalistów zawodowo związanych z branżą optyczną targi to dawka wiedzy oraz, co najważniejsze, możliwość spotkań i kontaktów biznesowych. Tradycyjnie targi są organizowane przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.

– Podczas V edycji targów spotkamy wielu liderów rynku, którzy na kilka miesięcy przed terminem zgłoszeń potwierdzili swoją obecność. To dojrzała, świadoma branża, gdzie skrupulatnie planuje się udział w strategicznych wydarzeniach – podkreśla Barbara Vogt, dyrektor targów OPTYKA. – Targi odbędą się w listopadzie, a już teraz, w lipcu, ekspozycja przekroczyła wielkość ostatniej edycji – dodaje Vogt. Dla wystawców jest to bardzo ważne miejsce kontaktu z klientami. Dbałość zarówno o przemyślaną kampanię promocyjną, jak i oryginalny wygląd i funkcjonalność stoiska, dostrzega się w każdym detalu, a wystawcy już dziś zapowiadają prezentację wielu nowości. Obecność całej branży podczas targów OPTYKA to dla zwiedzających komfort rozmów kontraktacyjnych z firmami, wybranymi z szerokiego wachlarza wystawców, i zapoznania się z ofertami dla salonów optycznych od A do Z.

Szerokie spektrum wiedzy

Organizatorzy targów kładą nacisk również na wiedzę. Poszukujących informacji ze świata nauki i nowych technologii zapraszamy na Konferencję OPTYKA 2016. Zagadnienia z dziedziny optyki przedstawią wybitni specjaliści i pracownicy naukowi, a patronat merytoryczny nad konferencją sprawuje Pracownia Fizyki Widzenia i Optometrii UAM, pod kierownictwem prof. dr. hab. Ryszarda Naskręckiego.

Stałym punktem programu targów są również prezentacje produktowe w Speaker’s Corner. Stamtąd popłyną do nas informacje o nowościach producentów i dystrybutorów, z którymi warto być na czasie. Praktyczną wiedzę biznesową, która ułatwi komunikację z klientem w erze mediów społecznościowych i smartfonów, zaprezentuje dr Marek Borowiński. To kolejne już spotkanie ze specjalistą od Visual Merchandisingu podczas targów OPTYKA, gdyż zainteresowanie tymi tematami podczas ostatniej edycji targów i Kongresu KRIO w Wiśle skłoniły organizatorów do ich kontynuacji.

Na specjalnej przestrzeni – we Wzorcowym Salonie Optycznym – znajdziemy rozwiązania nawiązujące do aktualnych aranżacji wnętrz, w których ustawienie ekspozycji jest tak zaplanowane, aby generować jak najlepszą sprzedaż w salonie optycznym. Po Wzorcowym Salonie Optycznym gości oprowadzać będzie dr Marek Borowiński każdego dnia w godzinach: 12:00, 13:00, 14:00 i 15:00.

Modny wygląd i stylizacja

W Poznaniu zaprezentują się zarówno dystrybutorzy ekskluzywnych opraw sygnowanych markami największych domów mody, jak również niewielkie manufaktury kreujące unikatowe, pojedyncze egzemplarze. Okulary przestały być tylko „narzędziem” poprawiającym komfort widzenia, ale oddają charakter i styl osoby, a moda okularowa zmienia się jak w kalejdoskopie. O tym, jak najlepiej dobrać oprawy, dyskutowano już podczas ostatniego Kongresu KRIO w Wiśle. Potrzeba ciągłego podnoszenia tych umiejętności, zgłaszana przez optyków, zadecydowała o kontynuacji zagadnienia. Po raz pierwszy na targach, pod okiem Mistrza Świata w Makijażu Profesjonalnym – Olafa Tabaczyńskiego, odbędą się warsztaty „Stylista opraw okularowych”. Uczestnicy warsztatów przećwiczą metody doboru opraw okularów w praktyce. „Materiał” do ćwiczeń – oprawy z najnowszych kolekcji – dostarczą wystawcy – partnerzy warsztatów.

Nowa lokalizacja: pawilony 3 i 3A

Udział w targach OPTYKA dedykowany jest wyłącznie specjalistom: optykom, optometrystom, przedstawicielom środowiska naukowego oraz osobom zawodowo związanym z branżą optyczną. Pozwoli to zwiedzającym i wystawcom na prowadzenie efektywnych rozmów. Internetowa rejestracja dla zwiedzających ruszy we wrześniu, ale będzie również możliwość rejestracji na miejscu.

W tym roku targi odbędą się w nowej lokalizacji – w pawilonach 3 i 3A, usytuowanych od strony centrum miasta, z dogodniejszym dojściem dla przyjeżdżających pociągami. Tradycyjnie zmotoryzowani uczestnicy targów zaparkują na terenie MTP, bezpośrednio przy targowych pawilonach.

Organizatorzy są przekonani, że odbywające się w listopadzie targi OPTYKA zainspirują, dostarczą wielu wrażeń i kontaktów. Wielkie spotkanie branży optycznej przygotuje nas na pojawiające się nowe okoliczności, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć przy prowadzeniu salonu optycznego. Szczegółowe informacje dotyczące targów, a także program z opisem konferencji i pozostałych wydarzeń znajdziemy na stronie internetowej www.targioptyka.mtp.pl.

 

pp-1197_small

pp-0163_small

pp-0135_small

Polecamy