Blogerzy i influencerzy wyznaczają trendy. Targi opti 2019

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Blogerzy byli bardzo ważnymi uczestnikami targów opti 2019. Po raz pierwszy w prestiżowym wydarzeniu Blogger Spectacle wzięły udział blogerki z Polski: Justyna Nater z Dbaj o Wzrok oraz pisząca tę relację Magdalena Moczulska z bloga trendyokulary-blog.pl.

Obecnie klienci coraz częściej podejmują decyzję zakupowe, sugerując się opinią influencerów. Organizatorzy opti wiedzą, jak ważna w dzisiejszych czasach jest widoczność w internecie. Udział blogerów w tym wydarzeniu zapewnia promocję samego opti, ale także wystawców i całej branży optycznej.

Blogger Spectacle

Uznanie influencerów może pomóc zaistnieć nowo powstałej marce lub znacząco wesprzeć działania marketingowe marce już ugruntowanej na rynku. Mając świadomość siły influencerów, w ramach targów opti już po raz kolejny zorganizowano Blogger Spectacle. W tegorocznym wydarzeniu brało udział ponad 25 blogerów z całego świata. Jako uczestniczka obserwowałam, jak wyglądało całe wydarzenie od środka.

Blogerzy mieli okazję odwiedzić kilkanaście stoisk nowych marek okularowych. Na każdym ze stanowisk mieliśmy tylko 120 sekund na zapoznanie się z asortymentem oraz na poznanie filozofii i historii danej marki. Niektóre z nich były naprawdę ekscytujące i niespotykane.

Okulary drewniane i… wegańskie

Na uwagę zasługują oprawki Headrix – wegańskie okulary, wykonane w 100% z materiału roślinnego. Oprawki Headrix są w 100% biodegradowalne. Przymierzając te okulary, można było przekonać się, że są doskonale wyprofilowane i będą pasowały wielu klientom. Warte zainteresowania są także niezwykle kolorowe i fantazyjne w swoim kształcie oprawki Gaston Eyewear. Moją uwagę zwróciły również drewniane, wyróżniające się bardzo oryginalnymi kształtami oprawki hiszpańskiej projektantki Nina Mur. Projektantka każdy model projektuje i wykonuje ręcznie.

Triumf nowości

Zwycięzcą tegorocznego Blogger Spectacle został jednak ktoś inny. To firma Rounder Rounder z Hongkongu, której oprawy charakteryzuje najwyższa jakość wykonania przy użyciu najlepszych materiałów, jak beta-tytan czy róg bawołu, a także niezwykły design. Szczególnie w okularach przeciwsłonecznych znajdziemy innowacyjne i bardzo oryginalne fasony. To właśnie jeden z modeli okularów przeciwsłonecznych Rounder Rounder został uznany za oprawkę opti 2019. Okulary Rounder Rounder naprawdę zachwycają: niektóre mają kształt kwiatów, inne ujęto w odważne geometryczne wzory. Nowa najlepsza marka 2019 roku została wybrana głosami blogerów zaproszonych na to wydarzenie. Warto zwrócić uwagę, że każda z marek została przedstawiona na kanałach społecznościowych bloggerów, dzięki czemu informacje o nich trafiły do szerokiego grona odbiorców.

Okulary 3D

Jeden z wykładów w ramach opti Forum odbył się z udziałem blogerów. Tam właśnie ogłoszono zwycięską markę 2019 roku. Branża optyczna to oczywiście najnowsze technologie, pozwalające na indywidualizację okularów pod każdym względem. Na stoisku firmy Hoya zobaczyliśmy najnowsze, niezwykle innowacyjne urządzenie tej marki. Yuniku, bo o nim mowa, to pierwszy na świecie system umożliwiający stworzenie wideocentrycznych okularów 3D. Pozwala on na indywidualne dopasowanie oprawek i soczewek okularowych do konkretnego klienta. Z jego pomocą mamy możliwość pełnej personalizacji okularów. W Polsce funkcjonują już takie 3 urządzenia.

W kolejnej części Blogger Spectacle blogerzy odwiedzili stoiska siedmiu najlepszych marek, wybranych w głosowaniu internetowym jeszcze przed rozpoczęciem opti. A oto siódemka najlepszych: Coblens, EINSTOFFEN, Frost eyewear, HEADRIX, KBL eyewear, Markus T oraz Wagner + Kühner GmbH.

Odważne kształty i kolory

Moją szczególną uwagę zwróciły oprawki Frost. Niebanalny design, bardzo staranne wykonanie okularów, odważne kształty i kolory nie pozostaną niezauważone. Marka Markus T to z kolei najwyższej jakości materiały oraz bardzo klasyczne i ponadczasowe fasony oprawek. Uwagę przyciągały także cienkie, geometryczne oprawki firmy KBL.

Ostatnim punktem Blogger Spectacle była wizyta na stoisku firmy Alcon, gdzie mierzyliśmy kolorowe soczewki Air Optix Colors. Nad odpowiednim wizerunkiem czuwała wizażystka, a zatem „nowy kolor oczu” każdego z nas został dopasowany pod każdym względem profesjonalnie.

Metalowe oprawki na topie

W ramach Blogger Spectacle podczas tegorocznego opti zaproszeni blogerzy zobaczyli przegląd najciekawszych modeli 2019 roku. Moim zdaniem, najbardziej gorącym trendem 2019 roku będą oprawki metalowe. Najchętniej sięgaliśmy po modele dyskretniejsze, metalowe, w jasnych kolorach. Tworzywo królowało w modzie okularowej przez ostatnich kilka lat. Przyszedł czas na zmiany. Metalowe, geometryczne, duże modele to przyszłość. Największe zainteresowanie wzbudzały oprawki złote i srebrne. Blogerzy okularowi są na bieżąco z najnowszymi modelami oprawek, dlatego też zawsze poszukują czegoś zaskakującego i niebanalnego. A na tegorocznym opti można było dostrzec sporo takich fasonów.

Blogerzy wyznaczają trendy

Organizatorzy opti mają świadomość, jak ważna jest obecność w mediach społecznościowych. Według informacji podawanych na oficjalnej stronie opti, posty z hashtagiem #bloggerspectacle i #opti2019 zostały udostępnione ponad 500 razy. Trafiły zatem do ogromnego grona odbiorców z całego świata.

Czy faktycznie blogerzy / influencerzy opanowali w tej chwili umysły konsumentów? opti było doskonałym przykładem tego fenomenu, nie bez przyczyny zostali oni zaproszeni na targi. Najnowsze badania wskazują, że ponad 50% kobiet sugeruje się podczas zakupów opinią influencerów. Co więcej, ponad 70% osób obecnie poszukuje informacji na temat produktów lub usług w social mediach. Użytkownicy takich portali jak Facebook czy Instagram tam właśnie poszukują informacji, jaki produkt warto kupić. Influencer marketing kształtuje zatem decyzje zakupowe.

Okazuje się także, że oddziaływanie blogerów, vlogerów oraz youtuberów jest najszybciej rosnącym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Warto te pomysły i strategię wykorzystać we własnej mikroskali.

Internet kształtuje gusta

Prowadząc bloga, otrzymuję bardzo dużo zapytań od użytkowników okularów. Klienci często pytają, jaki model oprawek znajduje się na zdjęciu, które zobaczyli w internecie. Na forach optycznych pojawią się często pytania dotyczące oprawki ze zdjęcia. Wskazuje to na wyraźny trend. Klienci sugerują się tym, co zobaczą w internecie. Na tej podstawie kształtują się ich gusta i upodobania.

Branża musi dopasować się do tego trendu i my, optycy powinniśmy być na bieżąco z informacjami, które pojawiają się w internecie. W dobie łatwego dostępu do kanałów społecznościowych powinniśmy nie tylko śledzić trendy, ale także sami je kształtować.

Magdalena Moczulska

Optyk, autorka bloga www.trendyokulary-blog.pl

 

 


Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  

Polecamy